thofle Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bruker: thofle Utfordring: Ta minst to panoramabilder hver uke Deltakernivå: Pingle Utstyr: Nikon D300, Sigma 10-20mm & Nodal Ninja 3 Lenke til kommentar
thofle Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 1. April Trykk her for større/flash-versjon. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skikkelig tøft bilde! Men det MÅ jo sees i flash-versjonen. Jeg gleder meg til å følge med på disse. Eitp. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Haha, freaky! Godt valgt ståsted, med den bygningen som ser helt avkuttet ut. Er det mer enn 180 grader? Ser ut som samme huset på hver side. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 360 grader så vidt jeg kan se Lenke til kommentar
zatux Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Wow, den flashsaken var utrolig stilig. Til og med fått med himmelen og bakken. Ikke én linje som så urealistisk ut en gang. Harmonisk bilde også. Creds Lenke til kommentar
thofle Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Haha, freaky! Godt valgt ståsted, med den bygningen som ser helt avkuttet ut. Er det mer enn 180 grader? Ser ut som samme huset på hver side. Bildet er på 360 grader, se flash versjonen så merker du det fort Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Haha, freaky! Godt valgt ståsted, med den bygningen som ser helt avkuttet ut. Er det mer enn 180 grader? Ser ut som samme huset på hver side. Bildet er på 360 grader, se flash versjonen så merker du det fort Det er flash-presentasjonen som gjør hele greia. Gleder meg til å se de neste tingene du prøver deg på. Tom Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Nå kom jeg hjem fra jobben og kunne se flashen - genialt! Skal alle bli sånn? Artig følelse av realisme når man "er i" bildet og ser seg rundt. MEN HVOR ER BEINA MINE NÅR JEG SER NED? AAAAH! Endret 2. april 2008 av Onkel Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ja, det var en morsom effekt...."luftig" bilde. RandiA Lenke til kommentar
thofle Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Nå kom jeg hjem fra jobben og kunne se flashen - genialt! Skal alle bli sånn? Artig følelse av realisme når man "er i" bildet og ser seg rundt. MEN HVOR ER BEINA MINE NÅR JEG SER NED? AAAAH! Hehe, akkurat som en FPS, bare uten våpen. Alle bildene vil vises sånn, derfor jeg bare gidder å lage to i uken (ca 20 bilder som må settes sammen). Lenke til kommentar
thofle Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Bruker Autopano Pro for å sette sammen bildene, det er her mesteparten av arbeidet ligger da det til tider er litt styr å sette de sammen. Det gir meg et bilde likt det jeg lastet opp her, bare i ca 14000 x 7000px. Det bildet importeres i Pano2VR som gjør om bildet til ett "kors", slik at bildet blir "flatt" og jeg kan redigere bort stativet og eventuelle skygger. Etter det er gjort så importeres det inn i Pano2VR igjen for å lage flash-filen. Lenke til kommentar
thofle Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Litt seint pga. noen uforutsette ting samt utrolig dårlig vær... Snurreversjon Lenke til kommentar
eitp Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Det er så bra! Dette må jeg forsøke meg på! Edit: Så akkurat at den ene butikken heter "Panorama"! Fin detalj! Eitp. Endret 10. april 2008 av eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Bruker Autopano Pro for å sette sammen bildene, det er her mesteparten av arbeidet ligger da det til tider er litt styr å sette de sammen. Det gir meg et bilde likt det jeg lastet opp her, bare i ca 14000 x 7000px. Det bildet importeres i Pano2VR som gjør om bildet til ett "kors", slik at bildet blir "flatt" og jeg kan redigere bort stativet og eventuelle skygger. Etter det er gjort så importeres det inn i Pano2VR igjen for å lage flash-filen. Hva slags maskinvare trengs for dette? Suger vel litt ressurser dette.... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva slags maskinvare trengs for dette?Suger vel litt ressurser dette.... Eller tar lang tid :-) Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 steike, dette var tøft. Skal jeg uten tvil teste selv! Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 PTGui kan anbefales for å sette sammen bildene. Det er dessverre ikke gratis, men det finnes en trial (dog med watermark). Lenke til kommentar
thofle Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Bruker Autopano Pro for å sette sammen bildene, det er her mesteparten av arbeidet ligger da det til tider er litt styr å sette de sammen. Det gir meg et bilde likt det jeg lastet opp her, bare i ca 14000 x 7000px. Det bildet importeres i Pano2VR som gjør om bildet til ett "kors", slik at bildet blir "flatt" og jeg kan redigere bort stativet og eventuelle skygger. Etter det er gjort så importeres det inn i Pano2VR igjen for å lage flash-filen. Hva slags maskinvare trengs for dette? Suger vel litt ressurser dette.... Jeg kjører det på en AMD 4200+ X2 med 2GB RAM, det tar sin tid.. Tar vel ca. 10-15min å sy sammen bildene første gang, så må det kanskje justeres litt (det går relativt kjapt) for å så eksporteres som tar ca 10-15min. Har aldri målt det, så ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå