Kowalski Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg bruker programmet DUMeter for å overvåke dataoverføring på linja jeg bruker. Det jeg lurer på er hvorfor den alltid viser en viss ul/dl på 0,1-0,3 kB/s ? Dette gjelder stort sett uansett om jeg har programmer gående, eller om jeg ikke gjør noe i det hele tatt.. Tror ikke det er noe stress, men er jo fint å vite hva som laster opp/ned hele tiden. Kan det ha noe med at jeg er tilknyttet bredbåndslinje via et studentnettverk, og at det alltid er noe dataoverføring? Eller er det små spyware-program som rapporterer aktivitet? (kjører jevnlig spybot & ad-aware) Er ikke paranoid, men bare lurer.. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Ikke så dumt å være litt paranoid Det kan være en enkel forklaring, f.eks broadcast trafikk mot andre windows-maskiner i nettverk med fildeling. Kan også være forespørsler mot din IP fra klienter i et p2p-nettverk. Ganske vanlig med f.eks edonkey/emule en periode etter at man har avsluttet programmet. Men for å slippe å spekulere over saken, bør du skaffe deg en nettverkssniffer og ta en nærmere titt på trafikken. Ethereal er et utmerket og gratis alternativ. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Takk for tipset! Har lastet ned, programmet er nok beregnet på folk med litt mer peil enn det jeg har å skilte med men jeg prøver å lære.. (jeg kan LITE) Får se om jeg blir klokere av dette da...hmm Lenke til kommentar
boza Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Kowalski: TIpper det er helt normal trafikk som er p linja di, som forrige poster sier, broadcast trafikk som treffer deg, og du "sier" nei, feks, eller standard IP trafikk som sender og "requesterer" til diverse servere for å maintaine tilstand og status på nettet........på litt norsk engelsk.. u C*? Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Er nok det ja, ingen programmer jeg har prøvd har funnet noe mystisk. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå