RandiA Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Ja, det er croppet veldig mye, jeg fokuserte på "spissen" av tulipanen, det er veldig små knopper på denne. Dessuten var det håndholdt. Burde vel kanskje hatt mindre blenderåpning og slik fått et større parti i fokus? Men som sagt fikk jeg ikke prøvd så mange alternativer for skjermen gikk mørk.... Vet ikke om denne er bedre: RandiA Endret 18. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Når det er såpass uskarpt (pga. bevegelse), så blir det ikke bra uansett. Stativ eller IS er eneste løsning. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Dag 19 - 19.April Viola cornuta Litt mer vår hver dag nå Tv: 1/25 Av: 4.5 ISO: 200 Canon EF 50mm f.2,5 macro RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Det gror godt i hagen din Jeg likte fredagsbildet selv om det er kornet og ikke helt skarpt. Fine rene linjer og fine farger. Dagens blomst er vel egentlig skarp, men det ser ut som om du har skarpet opp litt for mye i bildebehandlingen. Hvis du ser rundt kantene på kronbladene så er det som om det er en "halo" rundt de. 1/25s som lukkertid er vel i det lengste laget for en 50mm, men du har kanskje støtte av et eller annet slag ? Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Ja, støttet kamera på noe her, Tom. Brukte noe "gjør-skarpere-maske" --- den hadde kanskje litt for høye verdier..... Denne har litt mindre skjerping, vet ikke om det synes? RandiA Endret 19. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Ja, støttet kamera på noe her, Tom. Brukte noe "gjør-skarpere-maske" --- den hadde kanskje litt for høye verdier.....RandiA Det er nok den "gjør skarpere" saken om har gjort det. Bildebehandling skal ikke være lett ... Tom Lenke til kommentar
eitp Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Tulipanbildet var fint, men kunne hatt litt større dybde. Jeg liker godt formene og utsnittet. eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Dag 20 - 20.April Muscari – (Perleblomst) Ikke så oppfinnsomt, det blir en blomst i macro hver dag… ja, ja…det skulle være en førstegangs trening med dette objektivet så. Har ikke brukt det før. Tv: 1/80 Av: 4 ISO: 200 Canon EF 50mm f.2,5 macro RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang. Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter? da vil du få forstørrelse 1:1. Står litt om det her Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter? da vil du få forstørrelse 1:1. Står litt om det her Det var et godt forslag Petteram; Jeg merer å ha lest at med konverteren, så vil objektivet oppføre seg mer som en 70mm. Absolutt noe å tenke på. Tom Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter? da vil du få forstørrelse 1:1. Står litt om det her Det var et godt forslag Petteram; Jeg merer å ha lest at med konverteren, så vil objektivet oppføre seg mer som en 70mm. Absolutt noe å tenke på. Tom Ser den kan skaffes her Den ble visstnok laget spesielt for 2.5 macro linsa... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter? da vil du få forstørrelse 1:1. Litt for trang? Mener du at jeg har klippet for mye? Eller? Er ikke det macro objektivet mitt godt nok? Har ikke hørt om sånn converter- hva kan bli annerledes med det da i forhold til bare objektivet jeg har? Kommer enda nærmere innpå?....frister meg igjen nå gutter... RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter? da vil du få forstørrelse 1:1. Litt for trang? Mener du at jeg har klippet for mye? Eller? Er ikke det macro objektivet mitt godt nok? Har ikke hørt om sånn converter- hva kan bli annerledes med det da i forhold til bare objektivet jeg har? Kommer enda nærmere innpå?....frister meg igjen nå gutter... RandiA Det jeg har lest om det objektivet er at det er sylskarpt og sterkt undervurdert. Med konverteren vil du komme enda nærmere. "Ekte" macro skal være 1:1, mens objektivet i seg selv "bare" gir deg 1:2 Ang. bildet så er det ørlite trangt på sidene. Ville gjerne sett hele belgen på de blomstene. Bortsett fra det er det veldig bra. Edit: At jeg ikke nevner at det er "kornet" er fordi jeg synes det passer perfekt! Endret 20. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ser den kan skaffes her Den ble visstnok laget spesielt for 2.5 macro linsa... Jøss, den var dyrere enn jeg trodde. Randi, med denne så kan du ta bilde i forholdet 1:1, da vil 1mm av motivet dekke sensoren. Slik det er nå, så dekker 2mm av motivet 1mm av sensoren. Med andre ord du kommer en del nærmere. Jeg vet ikke hvor mye bruk du har for det. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) OK, da forstår jeg bedre, Petteram. Takk. Her er et med mindre cropping. RandiA Endret 20. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Dag 21 - 21.April Scilla siberica Strever fortsatt med fokuset ja, her har jeg det på den midterste blomsten. (Men nå er i hvert fall Canon Life Size Converter bestilt. Rekker ikke bruke den på April-festen da, men blir nok mye bruk for den.. ) Tv: 1/800 Av: 4,5 ISO: 200 Canon EF 50mm f.2,5 macro RandiA Endret 21. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kanonbra! Flotte farger og skarphet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Kanonbra!Flotte farger og skarphet Jøss, syns du det, Petter..Takk skal du ha....vel det går da litt fremover da. (Fant faktisk ut at Zoombrowser/ Edit hadde Sharpen/Unsharp mask også, går bare til 100% da, men det holder) RandiA Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Wow. Det må jeg si at imponerte meg veldig. Er ikke ofte jeg blir veldid imponert av blomster bilder, men dette stilte i en helt annen liga. Vidunderlig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg er enig med de andre at dette er et blink-skudd. Det eneste jeg kan se som trekker ned er JPEG komprimeringen som er i kraftigste laget. Men det er jo lett å fikse. Hvilken metode bruker du når du skalerer ned bildet? Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå