RandiA Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Takk skal du ha, Petter...motiverende med litt ros innimellom også så fin ut den artikkelen ja, skal kopire den og studere nærmere. Randi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Blender artikkelen har jeg lest før, og kan anbefales. Nå er vel reglene til aprilfesten slik at bildet skal være tatt i dag Jeg gidder ikke å være streng da dette er jo en øvelse; men det kan være en ide å merke posten litt tydeligere. Tom Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Takk for den guiden der. Skal sjekke hva det står for noe der. Jeg likte det bildet jeg, og denne gangen kan jeg ganske sikkert si at jeg ikke har sett blomsten før. Jeg likte også de varme fargene i det bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Blender artikkelen har jeg lest før, og kan anbefales.Nå er vel reglene til aprilfesten slik at bildet skal være tatt i dag Jeg gidder ikke å være streng da dette er jo en øvelse; men det kan være en ide å merke posten litt tydeligere. Tom Uppsss. Tom....sorry,..har tatt hver dag ja, bortsett fra i dag...så jeg må bare innrømme at det ble tatt 24.april samtidig med lerkesporen, var i tvil om jeg skulle legge det ut da...så gjemte jeg det til i dag, da det ikke ble foto-tid. Men jeg lover å overholde regelen de tre siste dagene Randi Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Takk for den guiden der. Skal sjekke hva det står for noe der.Jeg likte det bildet jeg, og denne gangen kan jeg ganske sikkert si at jeg ikke har sett blomsten før. Jeg likte også de varme fargene i det bildet. Takk for det...ja, den blender-artikkelen ser jeg at jeg har printet ut og lagt i en "foto-perm" tidligere, skulle gjemme den til jeg kunne litt mer, og nå tror jeg tiden er inne til å lese den. Kjekt å ha.... Etterskrift: Nå har jeg sett på den, riktig god artikkel og jeg forstår mye mer nå etter å ha fotografert noen måneder RandiA Endret 28. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Dag 28 - 28.April Bellis perennis ’Purpurmantel’(Tusenfryd) Denne synes jeg i hvert fall ble veldig jevn og fin i formen, det ser ut som blenderåpning f/7.1 er best for slike bilder Tv: 1/100 Av: 7.1 ISO: 200 Canon EF 50mm f.2,5 macro RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Veldig jevn og fin ble den. Utrolig fin plante gitt... Ser ut som du begynner å få teken på dette nå Randi. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Veldig jevn og fin ble den. Utrolig fin plante gitt...Ser ut som du begynner å få teken på dette nå Randi. Takk for det, Petter...nå føler jeg faktisk jeg har lært noe gjennom April-fotograferingen. Responsen fra dere her har vært veldig nyttig ja, takknemlig for det RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nok et blinkskudd fra hagen - du begynner å få grep på dette nå. Ser egentlig litt ut som en sånn greie du får i drinken når man tar en tur med danskebåten ... Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Nok et blinkskudd fra hagen - du begynner å få grep på dette nå.Ser egentlig litt ut som en sånn greie du får i drinken når man tar en tur med danskebåten ... Tom :!: :!: ikke vært no' tur med den jeg...så jeg har ikke noe sammenlignings-grunnlag.. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 :!: :!: ikke vært no' tur med den jeg...så jeg har ikke noe sammenlignings-grunnlag..RandiA Du har ikke gått glipp av noe - men de har sånne i drinkene i syden også Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Dag 29 - 29.April Chrysanthemum leucanthemum Det ble en vanlig Chrysanthemum denne gangen, ikke blitt ute-plante enda. Nå begynner jeg å bli litt lei av disse stereotype blomster-macroene mine, men holder ut en dag til. Og så har jeg fått øvd da. Tv: 1/125 Av: 8 ISO: 400 Canon EF 50mm f.2,5 macro RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Another lovely flower... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Another lovely flower... Jada, pene er de...men motivet begynner å bli litt utbrent hos meg nå, som sagt :!: - en dag til skal gå,(så tror jeg at jeg drar og henter den vidvinkelen i morgen, selv om den tele ikke har kommet enda..) RandiA Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Stilig liten sak. Tror det ville vært bedre om du ikke croppet vekk topp og bunn. Endret 29. april 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Stilig liten sak. Tror det ville vært bedre om du ikke croppet vekk topp og bunn. Joda, vet det, men det var ingen topp og bunn..har en tendens til å stå litt for nær, og får ikke med alt da med det objektivet.. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er det med macro, at man kan faktisk kan komme for nærme! Men mange detaljer og behagelige farger. Du får avslutte festen med et oversiktsbilde hagen, tatt med vidvinkelen Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Dag 30 - 30April Chrysanthemum Det ble en vanlig Chrysanthemum i avslutningen også.(Synes den er litt spesiell i fargene). Da takker jeg for fint samarbeid denne måneden, og sannelig har det vært lærerikt. Jeg har bare brukt macro-objektivet mitt, og føler at jeg behersker det sånn nogenlunde nå. Morsomt for en gammel dame å være med på dette. :!: - hentet vidvinkelen i dag, og fikk akkurat prøvd ett bilde, før batteri gikk ut. Men den skal bli moro å ta fatt på. Tv: 1/80 Av: 8 ISO: 400 Canon EF 50mm f.2,5 macro RandiA Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Fine blomster du har tatt bilde av. Har fulgt deg gjenom hele måndeden, har ikke hatt tid til å kommentere så mye, men du har fått teken på dette! Stå på. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Fine blomster du har tatt bilde av. Har fulgt deg gjenom hele måndeden, har ikke hatt tid til å kommentere så mye, men du har fått teken på dette! Stå på. Det var kjekt å høre...takk skal du ha...jeg får vel plukke ut tre av de da og legge inn i "galleriet" litt senere i dag... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå