Preple Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skal oppgradere den gamle pc`en min som har en pentium mmx prosessor, noen som vet om noen prosessor som passer? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ikke som finnes på markedet idag i alle fall, er du veldig heldig kan det hende du kan finne noe på f.eks Qxl eller Finn, du må dessuten også finne ut av hvor kraftig prosessor hovedkortet støtter (sjekk manualen eller sjekk opp modellen på nett) og hvordan jumperne må stå på selve hovedkortet for at det skal oppfatte riktige innstillinger på prosessoren. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 mmx er driiitgammalt, riktignok støtter nyere prosessorer det også, men hvis det utenpå kabinettet ditt er et klistremerke ala dette: er det bare å pælme hele driten å kjøpe nytt Lenke til kommentar
Caze Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kjøp nytt. Dersom maskinen er laget for den første generasjonen av Pentium, er det ingen gjenbruksverdi i noen av komponentene ved oppgradering. Pentium ble laget i 1993 - dermed er denne plattformen 15 år gammel. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Preple: Dårlig april-spøk Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Preple: Dårlig april-spøk Da burde han sagt han nettopp hadde kjøpt denne knallmaskinen, for kun 9 flak. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Skal oppgradere den gamle pc`en min som har en pentium mmx prosessor, noen som vet om noen prosessor som passer? Tror denne skal passe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347032 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Må nok dessverre ha denne! https://prisguiden.no/product.php?product_id=41719 Lenke til kommentar
Preple Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Ikke som finnes på markedet idag i alle fall, er du veldig heldig kan det hende du kan finne noe på f.eks Qxl eller Finn, du må dessuten også finne ut av hvor kraftig prosessor hovedkortet støtter (sjekk manualen eller sjekk opp modellen på nett) og hvordan jumperne må stå på selve hovedkortet for at det skal oppfatte riktige innstillinger på prosessoren. Vet du noe mer konkret? pentium 3 foreksempel, passer den? Lenke til kommentar
Preple Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 mmx er driiitgammalt, riktignok støtter nyere prosessorer det også, men hvis det utenpå kabinettet ditt er et klistremerke ala dette: er det bare å pælme hele driten å kjøpe nytt He he stemmer det ja Skal oppgradere den gamle pc`en min som har en pentium mmx prosessor, noen som vet om noen prosessor som passer? Tror denne skal passe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347032 Kødder du eller? Lenke til kommentar
Preple Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Kan jeg få noen seriøse svar her? Vet det er en jævla gammel pc, men det er jo grunnen til at jeg vil ha den bare ørlite granne fortere hvis dere skjønner hva jeg mener.... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nei, du kan ikke få seriøse svar på dette spørsmålet. For det første er det 1. april i dag. For det andre finnes det INGEN komponenter, med untak av drev og HDD som passer til en så gammel maskin i noen normale web-butikker i dag. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) En Pentium3-prosessor vil ikke passe, nei. Kjøp heller en litt eldre PC på bruktmarkedet her for litt penger. Den vil gå mye raskere enn det PC-en med MMX-prosessor noen gang vil gå. BilligPC 2Ghz, 1,5 Gb ram GF4 ++ (1000,-) 1,3ghz, 512gb ram, 35gb diskplass (400,-) Her finner du flere stasjonære maskiner på bruktmarked.no Endret 1. april 2008 av clvn Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er sant det de sier om at det er bedre å kjøpe ny pc... Som sagt, Pentium mmx er fryktelig gammelt, og du har megaflaks hvis du finner deler! Du får en brukanes pc helt ned til 3000kr hvis du har skjerm og stæsj selv. Og, hvis du ikke har merka det... Det ER første april, så kan jo være aprilsnarr. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Kan jeg få noen seriøse svar her? Vet det er en jævla gammel pc, men det er jo grunnen til at jeg vil ha den bare ørlite granne fortere hvis dere skjønner hva jeg mener.... Beklager å si det, men håper du kødda her altså. Hvorfor vil du at din Pentium mmx maskin skal gå litte granne fortere? Er jo 10 år siden den maskinen var treig. Folk gir jo vekk maskiner som er 5 år gamle, INGEN vits å oppgradere. EDIT: Hehe.. så på profilen din. Endret 1. april 2008 av anordne Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kan jeg få noen seriøse svar her? Vet det er en jævla gammel pc, men det er jo grunnen til at jeg vil ha den bare ørlite granne fortere hvis dere skjønner hva jeg mener.... Du har fått masse seriøse svar. Folk sier at du har ett håpløst utgangspunkt for en oppgradering. Det er 100% riktig, du finner aldri noe som gir en merkbar bedring i ytelse som kan settes i det hovedkortet. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 1. post 31 MARS 21.27. er ikke noe som heter 31 Mars narr vettu! 1 april det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå