mariussol Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 hva heter det programmet som tester ut forskjellige kombinasjoner for å finne ut ett passord..? det her sto inne på nettavisen: Knekkes i løpet av en sang... Hvis du bruker et passord på fem bokstaver med bare små bokstaver, så er drøyt 20 millioner kombinasjonsmuligheter. Det høres kanskje betryggende ut, men en moderne datamaskin kan teste utrolig mange kombinasjoner per sekund. Antar vi at et program kan teste 100.000 kombinasjonsmuligheter i sekundet, noe som ikke vil være noe problem, er passordet knekt på litt over tre minutter. Passordet ditt er altså tilgjengelig for kriminelle før de har hørt ferdig Britney Spears' «I'm a slave 4 you»... Noen som vet hva det heter ?? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 hva heter det programmet som tester ut forskjellige kombinasjoner for å finne ut ett passord..? det her sto inne på nettavisen: Knekkes i løpet av en sang... Hvis du bruker et passord på fem bokstaver med bare små bokstaver, så er drøyt 20 millioner kombinasjonsmuligheter. Det høres kanskje betryggende ut, men en moderne datamaskin kan teste utrolig mange kombinasjoner per sekund. Antar vi at et program kan teste 100.000 kombinasjonsmuligheter i sekundet, noe som ikke vil være noe problem, er passordet knekt på litt over tre minutter. Passordet ditt er altså tilgjengelig for kriminelle før de har hørt ferdig Britney Spears' «I'm a slave 4 you»... Noen som vet hva det heter ?? Sånt er bare mulig med programmer som f. eks bruker kraftige skjermkort til å kalkulere.. Hva dette programmet het husker jeg ikke men det var noen russiske utviklere mener jeg ihvertfall å huske. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skulle likt å visst hva det heter. Emnetittelen din er forøvrig elendig, så den kommer det nok en moderator å pirrer på rett nedenfor her Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 [snipp]Sånt er bare mulig med programmer som f. eks bruker kraftige skjermkort til å kalkulere.. Hva dette programmet het husker jeg ikke men det var noen russiske utviklere mener jeg ihvertfall å huske. skjermkort?..... du mener vel prosessor? skjermkortet har ikke instruksjonssett til å gjøre dette på en effektiv og fornuftig måte. Metoden kalles brute force, og alle som har drevet med programmering i et års tid bør klare å lage et slikt program. Det er ganske enkelt egentlig; prøv alle mulige kombinasjoner. Ofte prøver disse programmene først med en ordbok over vanlige passord først. Jeg vet ikke om det strider i mot retningslinjene å si hva dette programmet heter, så jeg velger å la være. (Noen anti-virus programmer reagerer på det som 'Hacker tool') Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) [snipp]Sånt er bare mulig med programmer som f. eks bruker kraftige skjermkort til å kalkulere.. Hva dette programmet het husker jeg ikke men det var noen russiske utviklere mener jeg ihvertfall å huske. skjermkort?..... du mener vel prosessor? skjermkortet har ikke instruksjonssett til å gjøre dette på en effektiv og fornuftig måte. Metoden kalles brute force, og alle som har drevet med programmering i et års tid bør klare å lage et slikt program. Det er ganske enkelt egentlig; prøv alle mulige kombinasjoner. Ofte prøver disse programmene først med en ordbok over vanlige passord først. Jeg vet ikke om det strider i mot retningslinjene å si hva dette programmet heter, så jeg velger å la være. (Noen anti-virus programmer reagerer på det som 'Hacker tool') Det er helt helt feil Skjermkort med riktig programmer kan knekke koder opptil 25 ganger fortere enn en prosessor Kilde: http://www.aurora-warzone.com/2007/10/25/s...nekker-passord/ Endret 2. april 2008 av Pyrellus Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det er nok ikke "ett program" som kan dette, men mange tusen, og de fleste er nok bare begrenset av prosessorkraft. John The Ripper et vanlig og enkelt program for både brute force og dictionary attacks, mens jeg selv er litt fan av rainbow tables fordi selve oppsøket går så fort. Med store nok tabeller har du en god treffprosent på enkle passord og et oppsøk tar brøkdeler av et sekund. http://en.wikipedia.org/wiki/John_the_ripper http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_table Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det er helt helt feil Skjermkort med riktig programmer kan knekke koder opptil 25 ganger fortere enn en prosessor Kilde: http://www.aurora-warzone.com/2007/10/25/s...nekker-passord/ Hehe, snazent. Har kikket på dette nå, og du har helt rett. 25 ganger kjappereSkjermkort har den fordelen at de kan utføre hundrevis av oppgaver samtidig. Dette gjør dem ideele til å knekke passord. Utrolig dårlig forumlert, jeg har kikket på dette nå, og det har med CUDA å gjøre. Grunnen til at det går raskt, er ikke fordi den "kan utføre hundrevis av oppgaver samtidig" for det kan en vanlig CPU også gjøre, men måten dette blir gjort på en GPU sammenlignet med en CPU. En GPU har ofte 128 forskjellige "kjerner" med veldig begrensede muligheter, men utnyttet til noe det ikke er egnet til (som å knekke passord) så vil man fortsatt få en ytelsesbedring. Passordknekking er også en oppgave der det kan lønne seg å oppgaven på flere tråder. Vær oppmerksom på at dette kun fungerer på GeForce 8 kort og nyere. Jeg har ikke prøvd å programmere CUDA enda, fordi jeg har GeForce 6800, og er derfor ikke støttet Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har 8800 Ultra, noen som kan pm'e meg hvis de har litt peil på hvordan man setter opp ett sånt prog? ikke at jeg har noe bruk for det, men hadde vært gøy å se i aksjon på ett hjemmesnekra passord Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Åh... Aurora, de hadde jeg nesten glemt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå