Gå til innhold

Sykle sørlandet rundt

Anbefalte innlegg

Hei. I sommer skal jeg begi meg ut på en sykkeltur fra Stavanger til Oslo. Og allerede nå har jeg begynt på planleggingen. Jeg hadde en liknende tur i fjor også, selv om resultatet der ble både haiking med trailer, buss og tog :) I år derimot, har jeg med meg en kompis. Så det blir nok lettere å sykle i år. Samt at jeg i år sykler på en racingsykkel.

Men jeg sitter fast på strekningen mellom Lillesand og Grimstad. Kan jeg sykle på E18 der? Jeg syklet jo strekningen i fjor, men kan ikke huske om jeg syklet på E18. Noen som kan hjelpe meg ut her?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. I sommer skal jeg begi meg ut på en sykkeltur fra Stavanger til Oslo. Og allerede nå har jeg begynt på planleggingen. Jeg hadde en liknende tur i fjor også, selv om resultatet der ble både haiking med trailer, buss og tog :) I år derimot, har jeg med meg en kompis. Så det blir nok lettere å sykle i år. Samt at jeg i år sykler på en racingsykkel.

Men jeg sitter fast på strekningen mellom Lillesand og Grimstad. Kan jeg sykle på E18 der? Jeg syklet jo strekningen i fjor, men kan ikke huske om jeg syklet på E18. Noen som kan hjelpe meg ut her?

Takk!

Vil nok si at E18 er den absolutt korteste. Jeg kjører denne strekningen 2 ganger i uka og kan ikke tenke meg annen rute utenom at den blir veldig forlenga...

http://www.gulesider.no/kart/?ps=2&com...0&scrollY=0

Alternativt så kan du sykle kr.sand -> birkeland -> Grimstad hvis du vil unngå E18

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg også fikk med meg venner på sånt. Faren min har så masse historier fra da han syklet Bodø - Bergen - Bodø og Bodø - Italia - Bodø osv. Skulle ønske jeg også kunne oppleve sånt, men neida, ingen somgidd å bli med på noe sånt. Hvor fant du vennen din?

Når det kommer til spørsmålet så vet jeg ikke, men er ikke litt av sjarmen og ikke helt vite hvor du skal?

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke noe å si om valg av rute, men må bare få sagt at det er utrolig kult at du satser på en slik tur!

Har selv syklet Bergen - Oslo, og Oslo - Paris for noen år siden og begge turene var helt toppers!

Mange tror at det kreves god form for å gjennomføre en slik tur, men det stemmer ikke...

Man opplever utrolig mye, det koster relativt lite i forhold til andre turer og man får man i tillegg godt vær er opplevelsen sikret :)

Å sykle rundt i norsk natur er SINNSYKT stort, tror faktisk ikke mange er klar over at naturen i norge er i verdensklasse!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Jeg bodde i Krsand for et par år siden, og den strekningen av e18 er ganske svingete og mye trafikk (er det ikke? mulig jeg husker feil hehe) men mener at det er en del bra sykkelstier som ikke tar så mye lengre tid:) Stå på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skulle likt å ha noen venner som ble med på det der jeg også.. har alltid hatt lyst å sykle italia på langs..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...