christo123 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei, jeg lurer på ett par ting her. Jeg har veldig lyst å sette opp ett trådløst nettverk og har en trådløs router, men problemet er at den trådløse routern er mye dårligere enn routeren som er koblet opp fra før av. Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke den trådløse routeren som en hub/switch (nå vet jeg ikke helt forskjellen) til å skape ett trådløs aksesspunkt? Koble den liksom rett på den andre routern? Har prøvd selv, men har ikke fått mye positive resultater der. Også spørsmål to, finnes det hub/switcher som man kan koble på routeren og "skape" ett trådløst nettverk istedet for å gi flere nettverkskabel utganger? Takker for alle muligens svar NB: Hvis det er noen som ikke skjønner spørsmålet mitt, så si ifra så skal jeg prøve å forklare bedre. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skønner jeg deg riktig har du en god ikke trådløs ruter og en dårlig trådløs? Da kan du jo bruke kablede maskiner til den "gode" og trådløse maskier til "dårlige". For å gjøre dette slår du av DHCP på den trådløse(dårlige) og kobler den til en av switchportene på den gode(ikke bruk WAN) porten. Når du slår av DHCP vil den dele ut IP via den andre ruteren så det ikke blir noen konflikter og dobbelt NAT. Den vil fungere som en switch,HUB er gammel teknologi nå. Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Tusen takk, det funket. Men nå har det oppstått ett nytt problem. Når jeg kobler til den trådløse routeren så funker både det trådløse nettet og "ledningsnettet." Men etter en liten stund så slutter "ledningsnettet" å fungere. Det blir kjempetregt og tilslutt stopper det opp. Men wifi funker fremdeles Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hva slags trafikk går på nettet ditt? Er det bittorrent så må du begrense antall tilkoblinger. Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Hva slags trafikk går på nettet ditt? Er det bittorrent så må du begrense antall tilkoblinger. Har ingen bittorrent trafikk koblet på nettet. Er kun tre maskiner på nettet. En bærbar på wifien og to stasjonære koblet til TCP kablene. De kjører for det meste bare MSN, firefox og sånne programmer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 OK, da kan det høres ut som det er en boks som tåler lite last. Hva slags router, routermodem eller modem er det du har? Jeg skjønner egentlig ikke hvordan kablet nett slutter å fungere mens kabelen som går til wifi fortsatt fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå