Gå til innhold

- Går det ann å lage et ikon på skrivebordet som fører deg til et nettsted ? ? ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Foreldrene mine pleier å ringe fra nettet når vi skal ringe til utlandet, men nett adressen bommer alltid foreldrene mine på, de pleier å glemmer noen bokstaver og sånt...skriver .com isteden for .net.

Jeg ville gjerne lage et ikon på skrivebordet som fører til den nettadressen, sånn at det er lett for dem å komme seg inn på den siden.

Hvis det finnes et program som gjør at den åpner internet og går inn på nettsiden og logger seg inn automatisk, så hadde det vært KJEKT.

Takk på forhånd! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint å lage en snarvei til en nettside ja.

Høyreklikk på skrivebordet, velg ny og snarvei. Så skriver du inn adressen, trykker neste, skriver inn ønsket navn på snarveien og fullfør.

post-47774-1206993198_thumb.png

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Dersom du har firefox og IE er standard kan du overstyre dette ved å skrive:

"E:\Programfiler\Firefox2\Mozilla Firefox\firefox.exe" "www.hw.no" i snarveien istedenfor

Eller hvilken som helst annen adresse. Filbanen må selvfølgelig passe til hvor du har installert firefox.

Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvor man satt standard nettleser, gidder noen å fortelle meg hvordan? :p Har gjort det en gang, satt den til Opera. Men bruker bare Firefox siden min Opera er fuckd.

Fra firefox: Verktøy - Innstillinger - Hovedside og helt nederst.

post-47774-1206994183_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...