SivilMilitaer Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Hei er det vanlig å spise Kiwi med skallet på? Siden jeg gjør det! Siden jeg ikke orker ta det av! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 er ikek så ofte jeg spiser kiwi, men jeg husker da jeg var mindre spiste jeg de veldig ofte MED skallet på Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har aldri spist skallet på en kiwi. Jeg bruker å dele kiwien i to deler og spise den med en skje. Lenke til kommentar
SivilMilitaer Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 men det er ikke farlig? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det er farlig nei. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Vil tru det er ein del bakteria og andre ulumskheter, og det hårete skallet gjer det kanskje vanskeleg å kvitte seg med dei. ellers må det no være ekle greier å spise med skallet på ? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Konge hvis det klør i halsen! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg spiser også med skallet på, siden det blir bare søl hvis jeg skal dele og spise med teskje Synes det gir en god smak jeg ^^ Mulig at det kanskje er ulumskheter i det håret utenpå, men jeg vasker den alltid i vann før jeg spiser den... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Nå fikk jeg lyst å ta meg en Kiwi med skall. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Ville aldri falt meg inn å spise skallet til en Kiwi, føles ikke det litt jævlig? Hårete som en mus jo! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Nei, det føles godt, fordi kiwien smaker godt Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Vi har vel uansett godt av å få i oss litt flere bakterer i dagens hygienehysteriske samfunn. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Jeg pleide og gjøre som de fleste, dele kiwien i 2 og deretter spise den med skje. Men nå i det siste har jeg faktisk skrellet den. Med en sånn fin potetskreller. Mye bedre å nyte en kiwi på denne måten. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Du får mer utav den (100% ) med skallet på Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Aldri prøvd / vil heller aldri prøve... Håper for du/dere vasker kiwien! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Håper du faktisk leser threaden (har skrevet at jeg vasker den) Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 dette fant jeg på wikipedia: Kiwifruit can be eaten whole, like an apple (and, rarely, even including the skin, which increases the tartness), cut in half and eaten like a passion fruit or peeled and sliced, like a pineapple. For people who prefer not to eat the skin, the fruit can be cut in half and then the flesh scooped out with a spoon Forøvrig kan jeg fortelle at jeg aldri har tenkt tanken på å spise Kiwi med skallet på. Men tydeligvis er det ikke så uvanlig. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 Tror ikke det er så farlig å spise med skallet på akkurat. Man spiser jo mye rart med skall på. Når det gjelder bakterier tror jeg ikke man trenger å bekymre seg for det. Om det skulle være flere bakterier på skallet enn inni frukten (de finnes nok der og ja), så er de nok mest sannsynlig ganske harmløse og bare bra for immunforsvaret. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Jeg spiste alltd kiwi med skallet på før...faen...spiste til og med mango med skallet på, men sluttet for en liten stund siden da damen min informerte meg om at det var feil. Særlig mangoen blir mye bedre uten skall. Endret 2. april 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
SivilMilitaer Skrevet 2. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 hihi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå