Refi Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hvorfor komme jeg ikke over 1.8 ghz OC med en intel Celeron?? Cpu: celeron 420@1,6ghz OC-1,8ghz HK: ASRock CONROEXFIRE-ESATA2 Socket 775 - RAM: 2,5gb http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=96557 Jeg har prøvd å stille den mer enn 224 i bios men hvis jeg bare stiller et hakk opp så vil den ikke virke, Da får ikke skjermen noe kontakt med pcen (og den sitter i!), Jeg går på først i bios advance----cpu config---så stiller jeg på den greia som gjør at jeg kan klokke fra auto til manual, og så stiller jeg den 24 hakk opp(224), men så prøver jeg å ta den på 225 og da virker det ikke, da mister skjermen kontakt med pcen og jeg må restarte pcen og så skrur den seg av i gjen og så på igjen uten at jeg gjør noe så er biosen tilbakestilt helt til jeg setter den et hakk ned til 224, Og det går ikke ann å stile volten i bios. HELP!! Endret 31. mars 2008 av manidress Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hm, normalt sett skal Celeron 4x0 være tålig klokkevennlige, jeg hadde en Celeron 440 som klarte 3 GHz på et AsRock 4core Dual-VSTA. Det som holdt meg igjen der var FSB-veggen til hovedkortet (~300 MHz), godt mulig den hadde klart mer i et annet hovedkort. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 På mitt HK (ECS 945P-A) Måtte jeg Sette PCI-E sync. til enabled for og komme Over 224 frekvens. Men vi fant ikke noe sånt i BIOS til Manidress! Noen forslag? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 ingen som vet hvorfor jeg ikke kan få den høyere på hk-et mit?? eller om jeg kan stille på noe, og jeg vet at en celeron 420 er noen små beist til å OC Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Vist du mister skjermbilde når du starter dataen med 225 fbs.. så kan det vere at du må clocke fra windows... altså du må kanskje bruke klock-gen... det måtte eg på mitt HK. Detter er da heilt uskadelig Men du må stille volt mm fra bios. Prøv dette Lenke til kommentar
Refi Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Vist du mister skjermbilde når du starter dataen med 225 fbs.. så kan det vere at du må clocke fra windows... altså du må kanskje bruke klock-gen... det måtte eg på mitt HK. Detter er da heilt uskadelig Men du må stille volt mm fra bios. Prøv dette Problemet med mit hk er at det ikke går ann å stille volt fra bios, men jeg kan jo prøve klock-gen eller clock-gen som du sa Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vist du mister skjermbilde når du starter dataen med 225 fbs.. så kan det vere at du må clocke fra windows... altså du må kanskje bruke klock-gen... det måtte eg på mitt HK. Detter er da heilt uskadelig Men du må stille volt mm fra bios. Prøv dette Problemet med mit hk er at det ikke går ann å stille volt fra bios, men jeg kan jo prøve klock-gen eller clock-gen som du sa Hei, jeg bruker også en 420 om dagen, men jeg har et annet hovedkort. Jeg kjører denne på 3GHz med spenning på auto. Har ikke brydd meg med å tweake noe ettersom at denne snart skal ut av maskina. Hvilken spenning viser CPU-Z? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Står på det bilde her, og hva mener du med å tweake? Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Står på det bilde her, og hva mener du med å tweake? Det ser på meg ut som at det er volten som hindrer deg i å noe fart på systemet ditt. Testa google og fant denne: http://www.vr-zone.com/?i=3779 Leste blant annet der at hovedkortet setter 1,8 volt på minnet som default, det er en option å øke denne. Dersom dette er den største flaskehalsen så kan du muligens få tynt ut litt der. Du kan jo dra fram en blyant og gjøre pencil mod. edit: Med å tweake mente jeg å prøve å forbedre på 3ghz resultatet mitt. Alt jeg gjorde for å få det var å øke minne volt til 2.1, sette riktige timings og økte fps. Endret 4. april 2008 av BrorBsd Lenke til kommentar
Refi Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Står på det bilde her, og hva mener du med å tweake? Det ser på meg ut som at det er volten som hindrer deg i å noe fart på systemet ditt. Testa google og fant denne: http://www.vr-zone.com/?i=3779 Leste blant annet der at hovedkortet setter 1,8 volt på minnet som default, det er en option å øke denne. Dersom dette er den største flaskehalsen så kan du muligens få tynt ut litt der. Du kan jo dra fram en blyant og gjøre pencil mod. edit: Med å tweake mente jeg å prøve å forbedre på 3ghz resultatet mitt. Alt jeg gjorde for å få det var å øke minne volt til 2.1, sette riktige timings og økte fps. Ja men problemet hos meg er at det ikke går ann å stille volten på cpuen i bios.Og hvordan skal jeg gjøre pencil mod? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Synes kun 200 MHz var lite før man evt. må øke spenningen. På min 440 så var det eneste jeg trengte å gjøre for å nå 3 GHz (300 MHz FSB) var bare å øke FSB-hastigheten. Men som sagt det var på et annet AsRock-kort, 4Core Dual VSTA. Det skal være sagt at nå kjører jeg en dual core E2160 @ 2.7 GHz, fortsatt med 300 MHz FSB, og jeg behøvde fortsatt ikke å stille opp på noe annet enn FSB. Hvilken hastighet går forresten minnet ditt på ved 224 FSB? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Tror nok at den kjører på 223,9 Mhh. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) jeg fant ut nå at cpuen og minne har samme fsb/frekvens, har det kanskje noe med saken og gjøre? Endret 4. april 2008 av manidress Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Står på det bilde her, og hva mener du med å tweake? Det ser på meg ut som at det er volten som hindrer deg i å noe fart på systemet ditt. Testa google og fant denne: http://www.vr-zone.com/?i=3779 Leste blant annet der at hovedkortet setter 1,8 volt på minnet som default, det er en option å øke denne. Dersom dette er den største flaskehalsen så kan du muligens få tynt ut litt der. Du kan jo dra fram en blyant og gjøre pencil mod. edit: Med å tweake mente jeg å prøve å forbedre på 3ghz resultatet mitt. Alt jeg gjorde for å få det var å øke minne volt til 2.1, sette riktige timings og økte fps. Ja men problemet hos meg er at det ikke går ann å stille volten på cpuen i bios.Og hvordan skal jeg gjøre pencil mod? Pencil mod gjøres ved at en bruker rn bløt blyant på stedet på hovedkortet som er markert i artikkelen som jeg linket til tidligere. Vet ikke om dette vil fungere da. Dersom du i ettertid ønsker å fjerne blyrestene som blyantene la igjen så kan dette gjøres med en q-qip med kondensfjerne eller rødsprit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå