Gå til innhold

2-3 i promille for en 18 åring?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

altså på slutten av russetiden hadde jeg bygget opp en slik tolleranse at jeg klarte å drikke en kasse. og ikke nok med det etter jeg var ferdig med kassa styrta jeg en halvliter hjemmelaga 40% greier. hadde jeg gjort dette før russetiden så er jeg sikker på at jeg hadde vært død nå omtrent. men etter 17 dager på fylla ble jeg ikke annet en Veldig drita.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Folk reagerer vell forskjellig på alkohol, samtidig som man har forskjellig alkoholtolleranse etter som hvor mye man veier, høyde og så klart hvor mye og ofte man har drukket før. Kan drikke 12 halvlitere på ett vors, som va kan vare fra 8-9 til rundt tolvtiden, blir full av det, etter denne skalaen, ligger jeg kanskje på 1 i promille. Men jeg har også merket meg at jeg noen ganger kan drikke absurde menger alkohol, men jeg får ikke noen spesiell virkning av det i det hele tatt, en gang drakk jeg 12 flasker øl, og ble bare lettere beruset. Noen som vet hvorfor? Kan ikke tenke meg at det har så mye med hvor mye man har spist å gjøre, da jeg har lest at matinntaket bare forlenger tiden før du blir full.

Lenke til kommentar

Etter hva som stod på www.ung.no er man faktisk sørpe full allerede ved 0,8 i promille?? Dette er tull, ingen jeg kjenner er drita ved så lav promille, i så fall burd de skamme seg... Etter en fuktig kveld på byen vil jeg nå tro at folk flest får ca. 1,5 - 2, om ikke mer!

 

Og til deg, niko_90: Det er på tide å legge seg i hardtrening! Tåler ikke allverden med alkohol selv, men med pilsing hver/annenhver helg har det komt seg noe.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
altså på slutten av russetiden hadde jeg bygget opp en slik tolleranse at jeg klarte å drikke en kasse. og ikke nok med det etter jeg var ferdig med kassa styrta jeg en halvliter hjemmelaga 40% greier. hadde jeg gjort dette før russetiden så er jeg sikker på at jeg hadde vært død nå omtrent. men etter 17 dager på fylla ble jeg ikke annet en Veldig drita.

 

 

Dette står det respekt av, M-J! :thumbup::D Ekte mannfolk tåler såpass!

Lenke til kommentar
altså på slutten av russetiden hadde jeg bygget opp en slik tolleranse at jeg klarte å drikke en kasse. og ikke nok med det etter jeg var ferdig med kassa styrta jeg en halvliter hjemmelaga 40% greier. hadde jeg gjort dette før russetiden så er jeg sikker på at jeg hadde vært død nå omtrent. men etter 17 dager på fylla ble jeg ikke annet en Veldig drita.

 

 

Dette står det respekt av, M-J! :thumbup::D Ekte mannfolk tåler såpass!

 

hmmm spørs hva man legger i tåler, jeg vil ikke si jeg tålte det. var bøttefjern å helt borte. ikke akkurat noe skrytehistorie

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 6 år senere...

Hei. Driver å diskuterer litt med en kamerat her. Det er ikke noe tvil om at kameraten min har erfaring når det gjelder pilsen til den grad en 18 åring kan ha erfaring, men han sier det at han har drikki 18-19 pils på 6 timer og at skal prøve å drikke en kasse på samme tidsrommet. Promillekalkulatorer viser at han vil (ved 18 pils) få en promille på minimum 2.5 mens med 24 pils få en promille på minimum 3.8 i promille. 24 pils har han ikke drukket enda så der skal jeg være vitne og se, men er det urealistisk å være behersket, prate og gå ordentlig når man har 2.5 i promille? Han sier han har erfaring og tåler alkhol godt, men jeg har mine tvil, han har festet siden han var 13-14 år og festet i gjennomsnitt hver helg vil jeg tro.

Jeg tror nok det er mulig, jeg hadde sist helg en promille på 2,3. testet med promilletest på kvelden, jeg kunne tenke helt klart, greide å gå sånn passe. Ikke helt topp på balansen og motorikken var litt tregere enn vanlig, men jeg husker alt som skjedde, alt jeg gjorde osv. 

Men i familien min har vi god genetikk for å tåle alkohol, så vi blir ikke lett helt borte for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...