Gå til innhold

2-3 i promille for en 18 åring?


Anbefalte innlegg

Hei. Driver å diskuterer litt med en kamerat her. Det er ikke noe tvil om at kameraten min har erfaring når det gjelder pilsen til den grad en 18 åring kan ha erfaring, men han sier det at han har drikki 18-19 pils på 6 timer og at skal prøve å drikke en kasse på samme tidsrommet. Promillekalkulatorer viser at han vil (ved 18 pils) få en promille på minimum 2.5 mens med 24 pils få en promille på minimum 3.8 i promille. 24 pils har han ikke drukket enda så der skal jeg være vitne og se, men er det urealistisk å være behersket, prate og gå ordentlig når man har 2.5 i promille? Han sier han har erfaring og tåler alkhol godt, men jeg har mine tvil, han har festet siden han var 13-14 år og festet i gjennomsnitt hver helg vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mener det er ved 3 i promile du mister beherskelsen over egene kroppsfunksjoner, feks blære (ja du kan gjette hva som skjer ) i tillegg er det potensielt dødelig med en promile på over 3.

 

Det jeg også tror, men potensielt dødelig for en 14 år gammel jente som aldri har smakt alkohol før? Vet jo ikke hvilke referanser de bruker når de skriver slike oversikter :p Og det forklarer jo ikke helt det tommy007 sier.

 

Tommy007: Hvor tung er han og hvor langt tid bruker han?

Lenke til kommentar

reaksjon på alkohol er høyst individuelt, promile er en konkret målestokk. Det er folk som har overlevd 4 i promile , og sikkert høyere, men det vel ikke poenget, har du 3 i promile pisser du i buksa, uansett om du er 30 eller 14. Øl er forsåvidt en bedre måte å gjøre det på en sprit hvis dere skal leke da det er vanskligere å oppnå de høyere promilene der, ikke det at du ikke kan bli døddrukken på pils, men ja..

Lenke til kommentar

Så det du sier er at dette ikke er mulig og at Tommy007 lyver? Jeg leste om en polsk lastebilsjåfør som var tatt med 7.2 i promille (var her på forumet faktisk) og han var bevisst og i levende live. En kamerat av meg falt i koma når han hadde 3.5 i promille og jeg har den fårestillingen at de fleste er nær døden med 4 promille og opp. Men hvilke kroppsfunksjoner kan trenes opp til å tåle alkohol bedre? Hvis de gjelder alle kroppsfunksjoner så er jo det tommy007 sier og kameraten min sier fysisk mulig men usannsynlig?

 

har du 3 i promile pisser du i buksa, uansett om du er 30 eller 14

 

Har du noe kilde på det?

Lenke til kommentar

det var satt på spissen, jeg har sikkert hatt 3 i promile uten å pisse på meg, ble pumpet engang i min ungdom, poenget var at jeg og du får ikke samme reaksjon eller samme promile av å drikke 12 øl, men promile er en måleenhet så ved 1,5 i promile vil begge snakke slørete, selv om du trengte 8 øl for å komme ditt, jeg trengte 7 og din "velding trente" kamerat trengte 10. Det finnes et par eksempler på de som har overlevd en veldig høy promile ja, de som ikke gjør det står nok ikke så tilgjengelig på nettet..

Lenke til kommentar

Hehe.. Aner ikke hvordan.. både jeg og vennene mine har fundert på det, ingen av oss klarer det lenger :p (hvis vi går inn for det går det vel, men da er det bare for å drikke en kasse, og bli alvorlig drita, og alt det som følger med...)

 

Det var jo det vi drakk på fest da.. kanskje fra 17-18 til 01-03..

Lenke til kommentar

Som mot alle andre giftstoffer så bygger kroppen opp en viss toleranse for alkohol. Det er en grunn til at alkiser kan drikke flere helflasker med sprit på én dag.

 

Jeg hadde ikke klart å drikke en hel kasse, men 14-15 hadde gått greit på en 6-7 timer. (Selv om jeg hadde blitt usmakelig full..)

Lenke til kommentar

Nei. Man er like full ved en promille, uansett hvor mye man har dukket. Det som betyr noe er om man må drikke mye eller lite for å oppnå en promille. Et eksempel:

Per har drukker hver helg i 5 år. Jens har aldri drukket. Begge er like gamle, veier like mye, ect.

Per har etterhvert bygget opp en betydelig tolleranse mot alkohol. Jens har ingen tolleranse.

 

Etter en 6pakning vil promillen til Per være 0,3 mens promillen til Jens er 0,7. Etter en kasse øl vil Per ha en promille på ca. 1,2 og Jens 3,5.

 

Tallene her trenger ikke vre realistsike, det er bare et eksempel.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

fikk påvist 3,6 i promille etter en biltur en lørdags kveld, politiet stoppet etter tips fra kompiser, men kjøre egenskapene vare bra de, ( tror jeg ) , og oppførte meg ganske normalt,

husker hele kvelden, og ingen som trodde jeg hadde så høy promille,

 

så det er ganske så individuelt det der, var selv 19 år, 177cm høy og 90kg ,

etter ei heil flaske med vodka

Lenke til kommentar

Da jeg var 18 år hadde jeg også drukket i ca 4 år.

Normalen min på vorspiel var 14-15 halvlitere, men da ble jeg rimelig drita.

Meste jeg drakk på et vorspiel var 18 halvlitere og da snakker vi innen et tidsrom på ca 6 timer.

 

Må sies at jeg var 196cm høy og veide 95kg, dog med veldig lite fettvev.

 

Forbrenningen varierer veldig fra person til person og mellom ulike perioder i livet.

Nå, 8 år etter, har jeg ikke en sjanse i havet til å drikke 15 halvlitere.

Lenke til kommentar
Nei. Man er like full ved en promille, uansett hvor mye man har dukket. Det som betyr noe er om man må drikke mye eller lite for å oppnå en promille. Et eksempel:

Per har drukker hver helg i 5 år. Jens har aldri drukket. Begge er like gamle, veier like mye, ect.

Per har etterhvert bygget opp en betydelig tolleranse mot alkohol. Jens har ingen tolleranse.

 

Etter en 6pakning vil promillen til Per være 0,3 mens promillen til Jens er 0,7. Etter en kasse øl vil Per ha en promille på ca. 1,2 og Jens 3,5.

 

Tallene her trenger ikke vre realistsike, det er bare et eksempel.

 

Så tarmen lærer å ikke ta opp så mye av alkoholet? Men det må jo være slik at hvis man er erfaren så er ikke 3 i promille så mye som en som ikke er erfaren. Jeg har selv en kamerat her som havnet i koma med 3.5 i promille mens Toazty klarte jo å kjøre bil med 3.6 i promille :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...