Gjest Slettet+9817234 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei! Noen som har erfaringer med hidradenitt? Jeg skal opereres for dette, og lurer på om andre har erfaringer de vil dele med meg om operasjon/rekonvalens. Ellers noen tips om hvordan man best kan behandle dette? Jeg skal opereres i armhulene, men har også abcesser i lysken. Har forsøkt antiseptiske kremer, men syns ikke det hjelper noe særlig. Har også spist tetracycliner i omtrent ett år, men syns ikke jeg kan fortsette å spise anitbiotika hele livet... Noen tips om f.eks. hva man kan spise/burde holde seg unna? Takk for svar! Link til wikipedia sine sider: http://en.wikipedia.org/wiki/Hidradenitis Lenke til kommentar
Gjest Guest_silje_* Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei! Noen som har erfaringer med hidradenitt? Jeg skal opereres for dette, og lurer på om andre har erfaringer de vil dele med meg om operasjon/rekonvalens. Ellers noen tips om hvordan man best kan behandle dette? Jeg skal opereres i armhulene, men har også abcesser i lysken. Har forsøkt antiseptiske kremer, men syns ikke det hjelper noe særlig. Har også spist tetracycliner i omtrent ett år, men syns ikke jeg kan fortsette å spise anitbiotika hele livet... Noen tips om f.eks. hva man kan spise/burde holde seg unna? Takk for svar! Link til wikipedia sine sider: http://en.wikipedia.org/wiki/Hidradenitis Lenke til kommentar
Gjest Guest_silje_* Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei! Jeg har operert 2 ganger for hidradenitt i armhulene. Er fortsatt svært plaget. Som deg har jeg brukt lokal antibiotika, steroidkremer og tetracykliner uten særlig effekt. Operasjonene har gått ut på å fjerne svettekjertler og hårsekker. Har vært på Rikshospitalet nå, der legen anbefalte operasjon med sekundær sårtilheling. De andre gangene har sårene blitt lukket i en T. Ikke særlig pent. Jeg har fått avslag på operasjon både ved Ullevål og Rikshospitalet. Hvor skal du opereres? Har forsøkt å søke på fritt sykehusvalg, men finner ikke noe på diagnosen. Kan man operere i lysken også. Er plaget der også. Det virker som om når det er en rloig periode i armhulene, blomstrer betennelsen opp i lysken og motsatt. Hidradenitt er visst ganske vanlig. Merkelig at det ikke finnes en effektiv behandling, da! Eller operasjonstilbud. Lykke til med operasjonen! Lenke til kommentar
Gjest Guest_BS_* Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har selv hatt hidradenitt uten å være operert. Sykdommen kan orkomme i forbindelse med en del andre sykdommer, f.eks. psoriasis, diabetes. Etter omlegging til LCHF-kost, er problemet borte. (2 år) Lenke til kommentar
Gjest Guest_mette_* Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Har selv hatt hidradenitt uten å være operert. Sykdommen kan orkomme i forbindelse med en del andre sykdommer, f.eks. psoriasis, diabetes. Etter omlegging til LCHF-kost, er problemet borte. (2 år) Lenke til kommentar
Gjest Guest_mette_* Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Har selv hatt hidradenitt uten å være operert. Sykdommen kan orkomme i forbindelse med en del andre sykdommer, f.eks. psoriasis, diabetes. Etter omlegging til LCHF-kost, er problemet borte. (2 år) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå