Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringer med hidradenitt?

Gjest Slettet+9817234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234

Hei!

Noen som har erfaringer med hidradenitt?

Jeg skal opereres for dette, og lurer på om andre har erfaringer de vil dele med meg om operasjon/rekonvalens.

Ellers noen tips om hvordan man best kan behandle dette? Jeg skal opereres i armhulene, men har også abcesser i lysken. Har forsøkt antiseptiske kremer, men syns ikke det hjelper noe særlig. Har også spist tetracycliner i omtrent ett år, men syns ikke jeg kan fortsette å spise anitbiotika hele livet... Noen tips om f.eks. hva man kan spise/burde holde seg unna?

Takk for svar!

Link til wikipedia sine sider: http://en.wikipedia.org/wiki/Hidradenitis

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_silje_*
Hei!

Noen som har erfaringer med hidradenitt?

Jeg skal opereres for dette, og lurer på om andre har erfaringer de vil dele med meg om operasjon/rekonvalens.

Ellers noen tips om hvordan man best kan behandle dette? Jeg skal opereres i armhulene, men har også abcesser i lysken. Har forsøkt antiseptiske kremer, men syns ikke det hjelper noe særlig. Har også spist tetracycliner i omtrent ett år, men syns ikke jeg kan fortsette å spise anitbiotika hele livet... Noen tips om f.eks. hva man kan spise/burde holde seg unna?

Takk for svar!

Link til wikipedia sine sider: http://en.wikipedia.org/wiki/Hidradenitis

Lenke til kommentar
Gjest Guest_silje_*
Hei!

Jeg har operert 2 ganger for hidradenitt i armhulene. Er fortsatt svært plaget. Som deg har jeg brukt lokal antibiotika, steroidkremer og tetracykliner uten særlig effekt.

Operasjonene har gått ut på å fjerne svettekjertler og hårsekker. Har vært på Rikshospitalet nå, der legen anbefalte operasjon med sekundær sårtilheling. De andre gangene har sårene blitt lukket i en T. Ikke særlig pent. Jeg har fått avslag på operasjon både ved Ullevål og Rikshospitalet. Hvor skal du opereres? Har forsøkt å søke på fritt sykehusvalg, men finner ikke noe på diagnosen. Kan man operere i lysken også. Er plaget der også. Det virker som om når det er en rloig periode i armhulene, blomstrer betennelsen opp i lysken og motsatt.

Hidradenitt er visst ganske vanlig. Merkelig at det ikke finnes en effektiv behandling, da! Eller operasjonstilbud.

Lykke til med operasjonen!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest Guest_BS_*

Har selv hatt hidradenitt uten å være operert. Sykdommen kan orkomme i forbindelse med en del andre sykdommer, f.eks. psoriasis, diabetes. Etter omlegging til LCHF-kost, er problemet borte. (2 år)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest Guest_mette_*
Har selv hatt hidradenitt uten å være operert. Sykdommen kan orkomme i forbindelse med en del andre sykdommer, f.eks. psoriasis, diabetes. Etter omlegging til LCHF-kost, er problemet borte. (2 år)
Lenke til kommentar
Gjest Guest_mette_*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...