cecskom Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Var på en liten sjøtur i dag,å fikk tatt dette bilde. Hva kune jeg ha gjort anderledes her på denne gråe dagen, men syns det er litt gøy at himmelen er delt i to. Jeg har ikke gjort noe med bilde, bare fjernet et lite rusk som var på linsen. Hva syns dere? Å hva kan jeg gjore som etterbehandling på det? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Der og da kunne du tatt 9 bilder, og lagd et HDR bilde. Nå i ettertid må du bestemme deg for hva du vil vise, himmelen, eller havet? Jeg er ikke noen fan av "1:3" og "1:2" osv, men den er grei å følge i starten. Del bildet i 3 deler i høyden. 2 av delene skal kun vise himmel, og 1 del skal kun vise hav, eller motsatt. Du kan jobbe med levels og curves på utvalgte områder for å skape kontrast i bildet Du kan også legge på mase farger og lage regnbue, men det vil ikke gjøre seg. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Enig med Mr. Olsen. I tilleg ville jeg endret perspektivet litt, for å få mer dramatisk effekt i himmelen. Slik de fremstår nå, er bildet flatt, uten dybde. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Enig med Mr. Olsen. I tilleg ville jeg endret perspektivet litt, for å få mer dramatisk effekt i himmelen. Slik de fremstår nå, er bildet flatt, uten dybde. Lavere standpunkt mener du? Lenke til kommentar
buitre Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Enig med Mr. Olsen. I tilleg ville jeg endret perspektivet litt, for å få mer dramatisk effekt i himmelen. Slik de fremstår nå, er bildet flatt, uten dybde. Lavere standpunkt mener du? Når man beskjærer i PS, kan man ende perspektiv( hjørnene kan flyttes uavhengig av hverandre). Drar man de 2 øverste hjørnene litt nærmere( ikke alt for ekstremt), og beskjærer en del av vannet, vil man få en mye mer dramatisk himmell, med mye mer dybde.( dette bør gjøres i tillegg til de forslag du kom med tidligere= Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Måtte bare teste raskt det der med perspektiv i beskjæring som jeg ikke har brukt før, og hvorfor ikke da teste på dette bildet i samme slengen... Lenke til kommentar
cecskom Skrevet 8. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2008 Hvordan gjør jeg det da? Får ikke til å flytte hjørnene uanhengige jeg.... Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 16. april 2008 Rapporter Del Skrevet 16. april 2008 Hvordan gjør jeg det da? Får ikke til å flytte hjørnene uanhengige jeg.... Hvis du holder ned Ctrl knappen og samtidig tar tak i hjørnet du vil flytte så skal det gå. Dette er i Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå