^fmj Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har vi noen symbolske måltid i Norge? Helst ikke knyttet til religion. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skjønner ikke, har du noen eksempler fra andre land? Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har vi noen symbolske måltid i Norge? Helst ikke knyttet til religion. Ribbe = Jul Kalkun = Nyttårsaften Kjøttkaker = Norskt Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ribbe = Jul Pinnekjøtt. (poenget er at "symbolske måltid" varierer fra landsdel til landsdel) Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Symbolske måltid? Den norske frokosten er jo... hum. symbolsk? Den er vel på vei ut, men den med at man spiser brødskiver, drikker melk og smører seg matpakke er visst ikke så vanlig i andre land. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Smalahove er en tradisjon på vestlandet.. Vet ikke om den er typisk norsk :s Regner nesten med det, hvem ellers vil spise sauehode? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Smalahove skal vestlendingene få lov til å ha for seg selv. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Måltidet og / eller ingrediensene symboliserer noe, liv, død, lidelse, fruktbarhet osv. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ah, men da så! Da blir alle postene ovenfor off-topic, da de mer eller mindre har beskrevet mattradisjoner. Å sette ut grøt til nissen da? Det skulle jo bringe lykke eller noe. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg snakket med en som hadde snakket med en som mente at alle land hadde hvertfall et symbolsk måltid. Men han jeg snakket mente at vi antakelig ikke hadde noen symbolske måltid i Norge. Grøt og lykke er antakelig i samme gaten som det jeg er ute etter. Endret 31. mars 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 jordbær og champagne - forelskelse stryksild - fattigdom Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Personleg et eg sill 3 gonger i veka og for meg er det eit symbol på at sildebestanden endeleg er på veg til toppen igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå