Sewero Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde nå krevd mer penger av han. 5k eller noe sånt, for tort å svie. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg hadde nå krevd mer penger av han. 5k eller noe sånt, for tort å svie. Hadde man hatt krav på det så... Jeg blir fornøyd bare jeg får erstatningen/dekt for skadene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 skaff deg advokat og saksøk. saker skjer fort når det går til retten. siden han ikke har noe og komme med så er det en enkel sak Jeg tror jeg ikke vil bruke penger på advokat i en slik sak. Skadene var bare på rundt 3000-3500. Hvis ikke bilen på taksteres på nytt, og får en høyere beløp da. Jeg vet ikke hva praksisen til forsikringsselskapene er. Blir dumt å saksøke når dette nå er en forsikrinssak da. Eller hva? Selvfølgelig skal du ikke saksøke. Dette er bare enda et eksempel på at man må ta kommentarene på et forum med en veldig stor klype salt. Det sitter masse mennesker her helt uten relevant erfaring som tror alt de ser på TV i amerikaske serier er rett praksis... Man saksøker ikke gud og hver man for filleting - spesielt ikke når man har andre instanser som ordner opp i sakene mye enklere. Slik jeg ser det har du en svært solid sak. Forsikringsselskapet ditt kommer til å ordne dette opp så snart fristen for tilsvar fra motpart utløper. Fyren hadde en fin mulighet til å ordne opp dette privar for noen skarve tusenlapper, men ryker heller ned i bonus. La oss bare håpe han ikke har 75% + 5 år, så han faktisk får svi litt i lommeboka for oppførselen sin. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Enda godt at det kom noen her med litt mer erfaring enn andre tydeligvis har! Satt og humra litt når jeg leste dette om å saksøke enden har helt rett, dette ordner seg. Karen har drite på draget, mildt sagt. Det at han i tillegg er frekk mot deg, samt at han lyver angående konas arbeid, gjør bare denne saken enda enklere å oppklare for de rette instanser. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 jeg hadde stukket hjem til dem og vist kona skadene, er hun styreleder i et forsikringsselskap er hun sikkert fornuftig. han har sikkert løyet til henne om saken. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 jeg hadde stukket hjem til dem og vist kona skadene, er hun styreleder i et forsikringsselskap er hun sikkert fornuftig. han har sikkert løyet til henne om saken. Vel, jeg kommer ikke til å ha noen mer direkte kontakt med den andre parten i hele tatt, Og vrangere person må du lete lenge etter. Jeg har nå fått kontaktet saksbehandleren igjen, og de har fått svar fra motpartens forsikringsselskap, om at andre parten nekter erstatningskrav etter krav fra motpart. Noen forsikringsselskaper virker heller ikke helt seriøse. Så i vereste fall så kommer vi ingen vei. Og jeg kommer ikke til å bruke krefter på sivilt søksmål, om noen lurer på det. Da skulle skadene ha vært av et helt annet beløp. Så om forsikringsselskapene ikke får delt noen skyld, hvor mye hjelper det å klage på avgjørelsen da? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har også blitt bulka i av en slik frekk 50åring. Han skulle rygge inn på en handikap parkeringsplass med Touaregen sin (han har ikke H-bevis og løp ut av bilen når han bulka i meg). Han prøvde å legge skylden på meg, og si at jeg kjørte i han, siden han har ryggesensor og den begynte ikke å pipe, selv om jeg sto stille bak han og dytet med hornet flere ganger så alle på parkeringsplassen så det. Det ble tilogmed filmet, men han sto på sitt og ville ikke oppgi navn eller skrive skademelding. Måtte gå til politiet og forsikringselskapet og det tok over 6mnd før saken var ferdig, siden han nektet å skrive skademelding! Endte opp med at jeg fikk erstatning for skaden etter 6mnd, og han mistet litt bonus. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det har da nada å si at kona sitter i styret i forsikringsselskapet. De er like fullt påbudt å følge lover og regler. Hun har ikke veto-rett i styret, vi jeg tro. Dessuten har man forsikringsklagenemda. Jeg tror faktisk han bare prøver å bløffe seg igjennom alt sammen. Jeg ringte ham i går, og han fortalte at kona var i styret i forsikringsselskapet dems, så jeg kunne uansett ikke vinne. Også sa jeg at jeg trenger navnet på forsikringsselskapet for å informere mitt selskap, og da sa han at han ikke husket hvilket selskap de har... Det er noe som ikke stemmer. Også det med at politiet og forsikringsselskapet sa til ham at dette ikke er en sak, stemmer ihvertfall ikke. Det kunne heldigvis forsikringsselskapet mitt bekrefte og. Tror han virkelig at han kan bløffe seg igjennom dette og tro at jeg ikke skal ta saken til politi og forsikringsselskapet? Da tar han helt feil Kona hans er vel inhabil! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har også blitt bulka i av en slik frekk 50åring. Han skulle rygge inn på en handikap parkeringsplass med Touaregen sin (han har ikke H-bevis og løp ut av bilen når han bulka i meg). Han prøvde å legge skylden på meg, og si at jeg kjørte i han, siden han har ryggesensor og den begynte ikke å pipe, selv om jeg sto stille bak han og dytet med hornet flere ganger så alle på parkeringsplassen så det. Det ble tilogmed filmet, men han sto på sitt og ville ikke oppgi navn eller skrive skademelding. Måtte gå til politiet og forsikringselskapet og det tok over 6mnd før saken var ferdig, siden han nektet å skrive skademelding! Endte opp med at jeg fikk erstatning for skaden etter 6mnd, og han mistet litt bonus. Vel, det er vel slik at den som rygger har vikeplikt. Men saken ordnet seg, og godt er det, selv om du måtte vente lenge. Lenke til kommentar
fleric Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Ble påkjørt når jeg stod parkert i fjor høst. Den "utenlandske" føreren på 85 med høreapparat og blått skilt i ruta hevdet selvfølgelig at han ikke hadde vært borti min bil. Nektet å skrive skademelding på stedet. Jeg sendte inn til mitt selskap og fikk vite at motparts forsikringsselskap da hadde sendt brev til motpart om deres skademelding. Fikk beskjed om at motpart da fikk 6 ukers frist på å svare. Etter 6,5 uke kom skademeldingen. Motpart hadde selvfølgelig klart å skrive at jeg hadde kjørt på han og begge mine vitner, 1 kamerat og 1 uavhengig, begge var narkomane jeg hadde betalt på stedet for å vitne til min fordel (det uanhengige vitnet var mann i 30-åra i dress.....). Stillte spørsmål til forsikringsselskapet om hva de ville gjøre til slutt, enten drev jo jeg med dokumentfalsk eller motpart... Fikk bskjed om at de aldri eter at en sak var avsluttet gikk til sak mot en som helt klart bare hadde fart med løgn. Takket være mitt uavhengige vitne løste saken seg greit. On-topic: 6 uker er fristen motpart får på å levere skademelding. Og kan ikke tro noe annet enn at det får konsekvenser om man ikke gidder å skrive skademelding. Så lett kan det jo ikke være. Har en kamerat som opplevde nøyaktig samme som deg. Parkeringsbulk fra bil som stod parkert ved siden. Han tok ikke bildet på stedet. Kontaktet forsikringsselskap, masse frem og tilbake. Motpart innrømmet å ha stått parkert på det stedet på angitt tidspunkt. Ble arrangert møte med begge biler og takstmann. Påvisst skade måtte stamme fra den type bil i hvert fall, og min kamerat fikk medhold. Heldigvis i begge ovennevnte saker var det snakk om forskjellig forsikringsselskap på begge sider.. Et selskap som har en kunde som mener at man har et krav fra annen sjåfør/selskap, har jo ikke mye å tape på å jobbe litt med saken. Om de ikke gjør jobben så er det veldig sannsynlig at de mister en kunde. Endret 10. juni 2008 av fleric Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Som Fleric sier, så jobber gjerne selskapet ditt litt ekstra for at du skal bli fornøyd med de Det som ikke stemmer helt er at de mister da bare en kunde, men for ganske mange siden en missfornøyd kunde sier det kanskje til 50 personer og en fornøyd sier det til kanskje 5 Rart det der med at negative ting gjerne sores fortere enn positive.. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Da fikk jeg avgjørende svar ifra If, og de mener at jeg ikke vil få noen erstatning pga mangel på vitner, og pga at det ikke ble noen felles skademelding. Motpart nektet selvsagt ansvar på alle måter. Jeg forklarte også selskapet at motpart nektet å skrive skademelding. Men det bryr forsikringsselskapet seg ikke om. Og vitne hadde jeg jo, men det vitnes telles selvsagt ikke. Så neste steg for meg er bare å klage. Jeg vet ikke om det vil hjelpe. Men jeg føler meg veldig dårlig behandlet av If, og gjett om jeg kommer til å bytte selskap. Så det ser pr i dag ikke ut som at jeg vil få noen erstatning for skadene... Veldig surt egentlig. Og bildene har If ikke brydd seg om for å sjekke i hele tatt. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 sikker på at det ikke var kamera der du parkerte da'? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 sikker på at det ikke var kamera der du parkerte da'? Det var parkeringsplassen til et apotek. Men om det skulle vært kamera der, så vil nok all data derfra være slettet for lenge siden. Men det var ingen synlige kameera å se, som jeg kan huske. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ta saken videre til Forsikringsklagenemda De vil nok se litt anderledes på saken enn IF Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Egentlig ganske dumt at det må så mye til for å få igjen så lite penger, men du kan ikke gi deg. Gir du deg fortsetter han mannen med dette helt til en dag han mister bonusen sin. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg har ikke tentk å gi meg. Men If kommer jeg aldri til å bruke igjen. De har ikke prøvd å hjelpe nærmest i hele tatt. Det virker ut som at store selskaper ofte driter i kundene. Men jeg føler at jeg ikke kommer noen vei... Men jeg har ikke tenkt å gi opp ennå. Men om klagen blir avvist også, så er det lite som kan gjøres. Jeg holder dere oppdtatert når den tid kommer. Lenke til kommentar
firefireto Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 fortell det til " tv2 hjepler deg " .. de ordner opp i alt . Hehehehe ! neida , tull fra min side. Lykke til videre med saken! Lenke til kommentar
Gynt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Da fikk jeg avgjørende svar ifra If, og de mener at jeg ikke vil få noen erstatning pga mangel på vitner, og pga at det ikke ble noen felles skademelding. Motpart nektet selvsagt ansvar på alle måter. Jeg forklarte også selskapet at motpart nektet å skrive skademelding. Men det bryr forsikringsselskapet seg ikke om. Og vitne hadde jeg jo, men det vitnes telles selvsagt ikke. Så neste steg for meg er bare å klage. Jeg vet ikke om det vil hjelpe. Men jeg føler meg veldig dårlig behandlet av If, og gjett om jeg kommer til å bytte selskap. Så det ser pr i dag ikke ut som at jeg vil få noen erstatning for skadene... Veldig surt egentlig. Og bildene har If ikke brydd seg om for å sjekke i hele tatt. I følge If, så skal du hvis du krasjer, har skyld og det ikke er vitner - nekte å skrive skademelding, så slipper du unna. Yess Føler med deg. Har vært i lignende situasjon selv. Pga min naivitet og vilje (den gangen) til å bare tro godt om andre mennesker, endte opp jeg med å betale reparasjon selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå