rabbis Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hei! Har hatt Samsung 2x200GB i Raid0 i over 1 år uten problem, helt til i går da dama kom borti av/på knappen på strømforgreneren. Etter dette ville ikke maskinen boote windows, kom bare blåskjerm. Prøvde å installere/reparere XP uten hell, og konstaterte av noe galt har skjedd med harddiskene. Henta ny harddisk fra jobb for å få XP opp å gå for og undersøke Raid0 problemet videre. etter å ha installert XP å oppdatert raid drivere/programvare så d slik ut: Hva betyr "orphan"? hvordan kan jeg fixe dette? ..Har mye jeg ikke vil miste Har et MSI Neo4 hovedkort med Nvidia Sil3114r5. Endret 31. mars 2008 av rabbis Lenke til kommentar
rabbis Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 ingen som har kunnskap i slike saker? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hva betyr "orphan"? "Orphan" er en RAID disk som har feilet. Å redde data fra et RAID 0 er nesten umulig, men du kan jo prøve Raid Reconstructor sammen med GetDataBack ( http://www.runtime.org ). Endret 1. april 2008 av _crs_ Lenke til kommentar
rabbis Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 så det finns ingen knep for å få tilbake det jeg hadde på disse to harddiskene ? har prøvd de to programmene uten hell. Lenke til kommentar
Andel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det kan fungere å bruke CHKDSK til å sjekke og reparere diskene. Dette ble løsningen da mitt raidsett tok kvelden. Se også for mere info vedr. chkdsk; link Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Et tips til senere, man lagrer ikke "mye man ikke vil miste" på raid 0 uten backup. AtW Endret 4. april 2008 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå