Gå til innhold

Hva er galt?

Gammal-D

Anbefalte innlegg

Har følgende hardware:

Abit KG7-Raid

AMD Athlon XP 1700+

ATI Radeon 8500

256 Mb TwinMOS PC2700 DDR

WDC 80 Gb HDD (8 mb cache)

250 W Chieftec PSU

SoundBlaster 128 eller noe sånt... (lol :D )

Jeg har et problem med at pc'en henger seg av og til helt uavhengig av belastning. Når jeg sitter og jobber f.eks. i photoshop henger den seg bare plutselig opp. Når jeg starter pc'n opp, tar det som regel 2-3 forsøk for å starte opp. Når den ikke starter opp er det når det står "Verifying DMI pool data" eller rett før at den henger seg. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Har prøvt å bytte(låne) skjermkort med broren min, men får samme problem da. Begynner å tro det er enten HK eller CPU det er noe galt med... Er det noen som vet hva som kan være galt? Noen med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

test RAMen. kan være der feilen ligger. Grunnen til at det bare skjer plutselig er jo fordi du ikke får feilmelding når du ikke bruker all RAMmen, men når du driver med Paintshop f. eks så bruker du mye, RAM, og når du kommer til sektoren som er skadet, så krasjer det...

Lenke til kommentar

Har testet broren min's minnebrikke nå en stund, det har bare klikket 1 gang så langt. Problemet med at den av og til (ofte) ikke vil starte opp er der enda. Forresten, så prøvte jeg med min brikke i broren min's pc, og det har fungert helt fint så langt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...