azzi777 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har et Asus 8800gt 1gb-kort. Hva er den høyeste temperaturen jeg kan ha uten at kortet tar skade? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Haha. Etter at min mor klarte å slå av kjøleribba på kortet mitt når hun skulle rydde der, klarte jeg å få det opp i 144 grader celsius Men for å svare uten at jeg er noe spesielt god på overklokking av skjermkort, så bør det vel helst ikke ligge på mye over 70-80 grader? (Correct me if I'm wrong) Lenke til kommentar
azzi777 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Haha. Etter at min mor klarte å slå av kjøleribba på kortet mitt når hun skulle rydde der, klarte jeg å få det opp i 144 grader celsius Men for å svare uten at jeg er noe spesielt god på overklokking av skjermkort, så bør det vel helst ikke ligge på mye over 70-80 grader? (Correct me if I'm wrong) Ok... Jeg skal prøve å holde meg under 70-80 grader . Takk for svar Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ikke stol for mye på meg. Jeg har ikke overklokket mange skjermkort. Om du søker litt finenr du massevis av tråder om dette i overklokkingsdelen av forumet Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Variera kor mange grader eit skjermkort tålar, men som oftast tåler det meir enn ein CPU. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har høyrt at nokre skjermkort er laga for temperaturar opp mot 100 grader og kanskje høgre. veit ikkje om dette gjeld ditt skjermkort. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg hadde et kort som døde, målte ikke tempen - men det må ha vært laaaangt oppe på 100-tallet, basert på sammenligning av heatsinken, og de utallige gangene jeg har brent meg på stekeplater under smørbrødsteking Jeg vil vel tro at det skal en del til å drepe kortet pga varme, men normalt sett skal ikke kortet gå over 100 grader under ekstrem load - gjør det det er det noe som ikke gir heeelt optimal kjøleeffekt. Endret 1. april 2008 av knopflerbruce Lenke til kommentar
azzi777 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Har høyrt at nokre skjermkort er laga for temperaturar opp mot 100 grader og kanskje høgre. veit ikkje om dette gjeld ditt skjermkort. Er det noen som vet dette? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Laga og laga. Men dei har vanlegvis ein høgare load temp med stock kjøling enn CPU. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 mitt kort ligger på 75 grader under full utnyttelse i spilling.. rundt 50 i vanlig win jobbing.. etter det jeg har funne ut så er dette vanlige temps for mitt kort.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 mener å huske noe om at nvidia har 115grader som limit i drivere, dvs at den bremser hastighet på kjerner ved temp over 115. men det er ikke ønskelig med sånne temperaturer da... vil si at skjermkortet varmer opp PC-en ganske kraftig. husk at GT blåser varme lufta inn i kabinettet, og varmer opp cpu, harddisk og alt annet inni der... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Har hatt noe problemer med nvidia + linuxdrivere + viftestyring, så en gang jeg satt og spilte (ja, det går faktisk an i linux også ), så ble skjermen helt rosa, og eneste mulighet var å reboote. Når jeg rebootet sjekka jeg temperaturen på GPUen, og denne var godt over 90 grader etter reboot, så jeg mistenker at den hadde vært langt over 100 grader når den kræsja. Kortet har dog ikke tatt skade, så regner med at de tåler en god del. Er forøvrig snakk om et Asus 8800GTS 512MB-kort. (Nå tar jeg ingen sjanser, og setter viftehastigheten manuelt med et verktøy som heter nvclock) Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 256'c på et nvidia 6800gt agp dog viste den det hele tiden siden temperatursensoren var defekt Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 256'c på et nvidia 6800gt agp dog viste den det hele tiden siden temperatursensoren var defekt ja, og jeg tror den sensoren var defekt;) Du skulle slengt på bacon og sett om det ble crispy! Lenke til kommentar
Slettet-QjT4b9 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Alt om til hundre er greit, men nærmer det seg 110-130 så er det fare for svidd GPU... Men dæven du er god om du klarer det.. Klarte ikke å svi mitt X1800XL når vannkjølingspumpa ikke gikk engang, og da smelta plasten på skjermkort- og CPU-blokka, så det begynte å renne vann ut og plast smelter ikke med det første heller. særlig ikke slik som er lagd for å tåle varme... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 8400gs kortet mitt har vore oppe i 127 grader. Fungera fint den dag i dag... Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Som nevnt tidligere i tråden. så lå et gammel 7300 GT kort jeg hadde, lå stabilt på 145 grader Celsius Kortet har tatt skade av det Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Sant nok. Korta tar skade av så høg temperatur. Har skjedd det sam med 8400gs kortet mitt allereie. Før klarte den 810 mhz 3dmark, nå klarer dne "berre" 780 mhz. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Sant nok. Korta tar skade av så høg temperatur. Har skjedd det sam med 8400gs kortet mitt allereie. Før klarte den 810 mhz 3dmark, nå klarer dne "berre" 780 mhz. Tror det kan være spenning også, har sett bla rambrikker og cpuer klokke dårligere hvis de har blitt kjørt høy spenni g igjennom helst over tid. Men uansett har man kortet under 90 grader så er det god gang. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Driver å kjører med et voltmodda 7800GT og siden jul så har jeg spilt litt med det.....det ligger på 110grader i flere timer hver dag :!: uten noen feil, bøyer meg i støvet for det kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå