ultimate-gamer Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Heisann! Er en gutt på 15 som har et virkelig stort ønske om å bli mekaniker. Er det slik at man må lære å skru ved å skru, eller kan man også lese seg til noe som man kan lære av? Har ikke mye peiling på biler, men det hadde vært utrolig moro å kunne lære å skru, som er mitt ønskede yrke Noen forslag hvordan jeg kunne blitt bedre på biler? Endret 31. mars 2008 av ultimate-gamer Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Du kan jo forsøke deg på en sommerjobb på et bilverksted og kanskje som hjelpearbeider etter skoletid... Dessuten kan det lønne seg å gå 2 år på videregående med mekanisk fag. læretiden er 2 år mener jeg etter skolegangen Endret 31. mars 2008 av Dewil Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Er vel bare å hive seg inn på teknikk og industriell produksjon linja det siden du er 15 år Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det går fint å lære seg å skru på egenhånd. Jeg kjøpte meg bil da jeg var 17. Siden den gang har jeg skiftet: Eksos, dempere, fjærer, motor, topp, registerreim, karosserideler etc. Mine to triks for å få det til, er å lese om det man skal gjøre på nettet, og så er det bare å våge å begynne på det. Det du bør tenke på, er om det er like gøy å skru på andre sine biler dag ut og dag inn. En mekaniker gjør mye rutinearbeid. Eu-kontroll, skifte bremseklosser og skiver, støtdempere, oljeskift, bytte foringer. Det er langt ifra like spennende som å montere oppgraderte deler på sin egen bil. Det er grunnen til at jeg valgte å bli elektriker istedet. Den store fordelen med å jobbe på verksted, er at du får bruke verkstedet på kveldstid for å skru på din egen bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå