Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp til å klokke e8400 og hk asus maximus.

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på noen kunne hjelpe meg med litt oppsett i bios for å klokke en e8400 cpu. Denne er montert på en asus maksimus formula hk.

Jeg er ikke så kjent med denne biosen.

Er ikke så sikker på innstillingene i bios, det er så mye som står på auto der nå.

Vært veldig fint om noen kunne poste noen innstillinger til meg.

har denne rammen Mushkin DDR2 4 GB extreme Performance XP2-8500 2x2048MB 1066MHz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

sliter fremdeles med oc på dette oppsettet.

Hvis det er andre med e8400 cpuèr her, hva har dere stilt boisen på.

Klarer ikke å klokke denne mer en ca 3.2...

går jeg over dette krasjer occt med en gang den begynner med cpu testen.

Nå har jeg satt fsb til 450 og det er max jeg klarer uten at den krasjer i occt. Hvis jeg f.eks setter xpu volten opp til 1.2-1.4v krasjer occt.(med fsb til 450) Skulle ikke ha noe å si om jeg setter opp volten der?

Nå står cpu volt til auto...

Noen tips til hva som er galt.

Har prøvd med rammen alt fra 800mhz til 1066mhz, men det hjelper ikke. Det er noe med cpu volten som ikke stemmer.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Multiplier på 9 og FSB noe lavere? Slik jeg har det ihvertfall. Er ikke sånn kjempe mye inni OC enda... så kjører Vcore på Auto

Ups...ser at jeg har skrevet 450 på fsb, men det skal være 360...det er max jeg klarer å får ut...altså en klokk på 3.2ghz..

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei, før du clocker, bør du disable alle sånne auto ting som kan være til pest..

feks. auto memory bla bla.

sette manuelle timings.

fjerne ai booster, etc. kjøre manuell OC.

Sette vcore, etc. manuellt.

prøv å deaktivere speedstep, c1e, etc.

Jeg pleier å begynne på høyest akseptable vcore.,t.d. om cpu tåler 1.5V, så pleier jeg feks. å begynne på 1.47 elns.

Så clocker jeg opp til hastigheten jeg vil ha, kanskje det er 4ghz.

Booter den? Om ikke, prøver du å tweake div settings under jumperfree configuration. feks. static read memory, etc.

Det kan godt være du må stille på NB, VTT; etc., men når du får den til å boote, så må du inn i windows og stabilitetsteste.

Når det er stabilt, kan du reboote, gå ned på vcore, inn i windows og stabilitetsteste.

Om du finner noen med ca samme oppsett som deg, kan du jo prøve deg på settingene de har. Om du ikke klarer å boote på de settings (med samme bios), så prøv litt mer vcore, så lenge du er innenfor samme specs.

Husk at ingen to cpuer clocker helt identisk.

Samt biosrevisjon kan ha MYE å si for clocking.

Clock også unlinked cpu/mem. Ikke clock begge samtidig, blir for mange faktorer å holde styr på, da du bør vite hva som maxer/stopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...