Gå til innhold

Oppdatera Vista fra 32 til 64 bit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også mange programmer funker ikke under 64bit, så sjekk at programmer du har bruk for og sånn støtter, eller finnes i 64bit

Nå er det vel, slik jeg har forstått det, kun 16bit programmer som ikke fungerer i 64bit vista. Og disse er det vel ikke mange av i dag? Vista emulerer helt fint 32bit. (Muligens noen unntak?)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Også mange programmer funker ikke under 64bit, så sjekk at programmer du har bruk for og sånn støtter, eller finnes i 64bit

Nå er det vel, slik jeg har forstått det, kun 16bit programmer som ikke fungerer i 64bit vista. Og disse er det vel ikke mange av i dag? Vista emulerer helt fint 32bit. (Muligens noen unntak?)

Det finnes noen unntak som f. eks. antivirusprogrammer. Det er uansett ikke noe problem da de fleste programmer som ikke kan emuleres har kommet ut i 64-bit utgaver for lenge siden.

Jeg har ikke kommet over noen programmer som ikke har fungert med Vista 64-bit i løpet av det året jeg har brukt OSet.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tusen takk for alle svar. Da skal jeg nok vente litt, hadde håpet at det gikk å oppdatere uten å miste programmer og sånt. Er så kjedelig å re-innstalere alt på nytt. Men OS'n jeg har nå er fra komplett og må si det er mye tull med den! Plutselig så får jeg feilmelding: Vertsprosess for Windows-tjenester sluttet å virke, og ble lukket. Aner ikke hva det er men får flere sånne over dagen. å noen ganger endre vista-looken seg til 98 lignende look bare med vista knappen. Dette kan skje mens jeg gjør lekser, ser film eller andre ting. Hadde vista på den gamle men den var ikke OEM og virket mye bedre. Så har vurdert å skaffe ny og derfor skaffe meg 64-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...