Gå til innhold

Nytt tema (igjen): Diverse brannmurer og antivirus programmer

Anbefalte innlegg

Når det gjelder PC Tools brannmur, er det noen ting jeg bør konfigurere for å få max beskyttelse?

Det vil du aldri få med den,se på test post 33

"6% beskyttelse ingen" er vel ikke så bra.

Mente max beskyttelse som PC Tools brannmuren kan ta da. :)

Dessuten syns jeg PC Tools sin brannmur var mye mer brukervennlig, får ikke like mange beskjeder og sånn.

Men står ikke Windows brannmur der da? Ville den fått 0 i score hvis den hadde vært med?

Og hva menes med protection level none?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. det at en brannmur er "masete" betyr bare at den gjør jobben sin... Tester har vist at PC tools ikke gir den samme beskyttelsen som COMODO, så da bør vel isåfall dette trekke mer opp enn det trekker ned at det ikke er så brukervennlig (noe jeg ikke skjønner helt). min erfaring med comodo, er likavel at folk synes comodo DEFENCE+ er den irriterende delen av programmet, men det er ingen tvang å installere defence+.

2. ja, windows sin brannmur ville nok få noe i nærheten av 0...

3. protection level none, betyr vel at du slipper igjennom all trafikk, så brannmuren ikke blokkerer noe?

Lenke til kommentar

Dere har vel rett, får teste comodo på nytt igjen, men det er litt pyton at jeg ikke vet hvilke programmer jeg skal blokkere eller slippe gjennom når jeg aldri har hørt om dem en gang.

Greit nok, men Avira likte jeg ihvertfall ikke.

Avinstallerte Comodo Firewall fordi det var beta versjon, hvis jeg installerer en annen brannmur nå kommer det opp melding om at det kan skje konflikter mellom brannmurene, er dette noe jeg skal overse eller har ikke programmet blitt avinstallert på rett måte?

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Tipper dette bare er en standardbeskjed... mener det kom opp en slik advarsel da jeg installerte COMODO hvertfall, men siden jeg aldri hadde hatt brannmur der, så overså jeg den beskjeden... Beskjeden forteller vel ikke noe om hvilken brannmur det eventuelt skulle være som gir deg konflikt?

men det er litt pyton at jeg ikke vet hvilke programmer jeg skal blokkere eller slippe gjennom når jeg aldri har hørt om dem en gang.

helt enig... går ut ifra at det er firewall du snakker om nå, og ikke defense+?

Ta det som en hovedregel å blokkere det som du ikke selv har bedt om å starte (altså, hvis den bare popper opp helt uten videre, så blokkerer du, dersom du ikke vet hva det er). Det er jo nettopp dette brannmuren skal lære seg... Dersom du finner ut at et program ikke fungerer skikkelig, kan du gå inn og se hvilke programmer som ble blokkert den siste tiden, og så kan du google de filene som ble blokkert akkurat i den perioden du gjorde det du ikke fikk til.

Det er irriterende i starten, men det er bare bra at den gjør det så nøye... Etter en uke får du veldig sjelden opp slike beskjeder, og du blir fort vandt med det...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...