Gå til innhold

Nytt tema (igjen): Diverse brannmurer og antivirus programmer

Anbefalte innlegg

Nytt spørsmål, gjelder Avira. Tok en full scan på PC-en, og det stod at jeg hadde 2 warnings, hvorfor fikk jeg ikke vite hvilke filer det var og om de ble slettet eller ikke?

Edit: Og hva skal jeg gjøre med de 300 filene som venter på min "review" i comodo?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nytt spørsmål, gjelder Avira. Tok en full scan på PC-en, og det stod at jeg hadde 2 warnings, hvorfor fikk jeg ikke vite hvilke filer det var og om de ble slettet eller ikke?

Åpne avira.

Finner den noe den ikke liker ligger det "quarantine".

"Reports" her ligger logg over scan.

Siste scan "dobbelklikk" se nederst-> "report file" her skal du få alle detalier.

Edit: Og hva skal jeg gjøre med de 300 filene som venter på min "review" i comodo?

Dobbelklikk ikon->miscellaneous->Submit Suspicious Files

Her kan du sende.

300 filer tenk deg litt om,tror ikke du trenger og sende 300 filer.

Google eller kan du scanne selv her Jotti

31/03-2008 kjørte du comofix denne ble sett på av norbat,hadde de vært noen mistenkelige filer ville det bli blitt om scann"jotti"

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Men hvordan godtar jeg trygge filer? Må jeg virkelig undersøke 300 filer?

Huff, har bare blitt masse rot med avira og comodo. :hrm:

Hvert minutt når jeg holder på med installasjon får jeg beskjed om å gå tilbake til forrige modus og sånn.

Får hele tiden beskjed om jeg vil godta alle slags programmer, det stod heller ikke noe om "Warnings" som jeg fikk under scan, det stod i report: "No virus or unwanted program found"

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Men hvordan godtar jeg trygge filer? Må jeg virkelig undersøke 300 filer?

Nei.

Som i post 22 Dobbelklikk ikon->miscellaneous->Submit Suspicious Files.

Her kan du fjerne alt.

Huff, har bare blitt masse rot med avira og comodo.

Begge er brukervenlige program,så jeg skjønner ikke helt hva problemet er.

No virus or unwanted program found

Ja da er jo det greit.

Får hele tiden beskjed om jeg vil godta alle slags programmer, det stod heller ikke noe om "Warnings"

Disable defence+ da blir det stille,brannmur fungere fortsatt.

Ellers så må du lese poste 20 igjen.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvis Comodo er masete så setter du brannmuren og Defence+ på "train in safe mode". Du kan også sette Defence+ slideren til null, slik at du ikke får noe popup.

Dette finner du hvis du leter litt. Har ikke Comodo her nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bruker selv comodo, og er kjempefornøyd.

Hvis man, som meg, har både brannmuren og defence+ i train with safe mode så vil man få melding første gang et program startes, men ikke etter at man har godtatt det. Har hatt noen småproblemer med comodo, men sånn er det vel med alle brannmurer:

1 -Prøvde en gang å oppdatere, men da krasjet brannmuren og blokkerte internetttilgangen totalt.

Så nå avinnstallerer jeg før jeg legger inn ny versjon.

2 -Siste versjon fikk ikke med seg alle oppstartsprosessene første gang den ble innstallert, så dermed blokkerte defense+ endel funksjoner som man måtte disable defense+ for å få tilgang til.

Gjaldt bl.a nvidia kontrollpanel og endel system dll`er som gjorde at man ikke fikk tilgang til f.eks kontrollpanelet.

Når jeg la den inn på ny fungerte den problemfritt.

3 -Den oppdateres VELDIG ofte, noe som i utgangspunktet er bra men som også gjør at man hele tiden må lære den opp påny.

Så snart den har lært alt og ikke kommer med advarsler, kommer det ny versjon og så er det på`an igjen.

Forøvrig har de rask support, men har opplevd at det de foreslår ikke retter feilene men a man isteden bør avinnstallere og legge inn påny når man får trøbbel i tårnet.

Har også lest at comodo brannmuren er den enste som består en bestemt brannmurtest som skal være veldig vanskelig å bestå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Comodo er ikke den eneste. I den siste testen så består både Comodo og Online Armor. Begge er også gratis. :)

Lenke til kommentar
Har også lest at comodo brannmuren er den enste som består en bestemt brannmurtest som skal være veldig vanskelig å bestå

Denne tenker jeg.

http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php

Liker Online Armor sin brannvegg-monitor.

Viser selvfølgelig alle porter som er i bruk,artig at du ser hvem land med flagg hvor tilkobling kommer fra.

Den er stille og fin.

Virker kun på xp,dem jobber med vista support.

Online hjelp med video.

Har man xp bør denne testes.

Bruker comodo en annen pc topp den og,virker xp og vista.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Har merket noe rart, sitter og tester forskjellige antivirus programmer og brannmurer.

Da jeg skulle installere PC Tools Antivirus så stod det at jeg allerede hadde et antivirus program installert. (Trend Micro Internet Security, PC-cillin eller noe i den duren der, tror aldri jeg har hatt det installert)

Og i Windows Sikkerhetssenter så var jeg på "Vis installerte programmer for beskyttelse mot spionprogrammer", der stod det Avira AntiVir PersonalEdition, og at den var på, selv om jeg allerede har avinstallert det.

Er det bug eller...? Filer som ligger igjen? :hmm:

Edit: Endret overskrift igjen. PC Tools Antivirus fant trojaner ved navnet:

Backdoor.Agent.AHUZ

Litt merkelig, ingen av de andre antivirusprogrammene jeg har brukt i det siste, AVG, Avast! eller Avira har funnet den.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det at Windows Sikkerhetssenter fortsatt sier at du har Avira, er en bug som ofte skjer. Så den lyger nok bare. Du burde laste ned CCleaner og ta registerrens for å fjerne gamsle registernøkler av andre antivirusprogrammer. Det kan være det PC Tools har reagert på.

Hvilken fil er det PC Tools reagerer på som virus? Det kan være en så kalt false positive, det vil si at det er en feil i virusdefinisjonene og at de tror det er et virus ved et uhell. Så hvilken fil er det? Og hvor ligger den?

Jeg søkte også etter "Backdoor.Agent.AHUZ", og fant hele to treff på google. Hvor informasjonen var på russik (?). Tror nok bare PC Tools tar feil.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Har allerede CCleaner, har hatt det lenge nå så da har det neppe vært en gammel registerkey som PC Tools fant. (Bruker CCleaner flere ganger daglig)

Det var vel CCleaner --> Register --> Søk etter feil du tenkte på, og ikke Renser --> Kjør CCleaner ?

Har ikke huket av alt på CCleaner (renseren)

Startmenysnarveier og skrivebordsnarveier er ikke huket av, heller ikke noe av det som står i avansert har blitt huket av. Har versjon 2.06.567, som er den nyeste. (?)

Kjapp ting til: Det fulgte med et program kalt ThreatFire med PC Tools sin brannmur, og Windows merket dette som et antivirus program, så jeg avinstallerte det, siden jeg allerede har antivirus, men er ThreatFire egentlig antivirus?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Selvfølgelig tenkte jeg på CCleaner->Register->søk etter feil. Det er jo derfor jeg skrev registerrens.

Threatfire er ikke et antivirus, og er laget for å kjøre sammen med andre antivirusprogrammer.

Lenke til kommentar

Okei, takk. :)

Når det gjelder PC Tools brannmur, er det noen ting jeg bør konfigurere for å få max beskyttelse?

Og hva betyr for eksempel når et program har statusen: Connecting allowed, listening permission undetermined?

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...