eitp Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 23. april: Kaldt i skyggen Dette er en fin utfordring, og hadde jeg hatt folk nok til å bosse rundt, skulle dette blitt bra! Men jeg er dessverre ingen diktator med rett til å utkommandere statister. Ei heller har jeg ubegrenset med tid. Så da blir det nok et hvileskjær... Litt overeksponert for at ikke skyggen skulle bli for hard. Date/Time 22-Apr-2008 20:23:59 Model Canon EOS 30D Flash Used No Focal Length 67 mm (Canon EF 24-105mm f/4L IS USM) Exposure Time 1/40 sec Aperture f/4 ISO Equivalent 500 Exposure Bias +1 1/3 eitp Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 synes nå bildet var en genial løsning av oppgaven, jeg :-) Jeg hadde nok foretrukket mer symmetri, men overeksponeringen hadde absolutt ikke noe å si. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 synes nå bildet var en genial løsning av oppgaven, jeg :-) Jeg hadde nok foretrukket mer symmetri, men overeksponeringen hadde absolutt ikke noe å si. Helt enig.... Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg synes overeksponeringen gjordet bildet mer spennede jeg. Fikk stjerna di til å stå ut fra resten på en ganske fin og interessant måte! Endret 23. april 2008 av magnus.o Lenke til kommentar
eitp Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) 24. april: Skogens ro Vi gikk en tur i skogen for å føle (og fotografere) skogens ro. Det stod mellom to bilder, og jeg hadde egentlig bestemt meg for det ene, men så tenkte jeg at det kanskje kunne oppfattes litt makabert. Det var slett ikke meningen, men derfor bestemte jeg meg for det andre. Her er bildet som ikke ble valgt Jeg har undereksponert i kameraet (og litt i raw-behandlingen i tillegg) for å oppnå den effekten jeg ville mellom lyse og mørke partier. Date/Time 23-Apr-2008 18:00:16 Model Canon EOS 30D Flash Used No Focal Length 47 mm (Canon EF 24-105mm f/4L IS USM) Exposure Time 1/125 sec Aperture f/7.1 ISO Equivalent 320 Exposure Bias -2/3 eitp Endret 24. april 2008 av eitp Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 herlig stemining du har fått fram, ja . Virkelig ro over bildet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 24. april: Skogens ro: Fint, stemningsfullt bilde...god veksling mellom lys og skygge og hoved"personene" trer godt frem. RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 25. april: Hopp i havet Dagens utfordring fikk jeg ikke før værmeldinga kl. 18.50 på TV2. Vanligvis dukker den opp på Storm sine sider i 15-16-tida, men i dag må det ha skjedd noe med meterologene. Jeg fikk derfor ingen med meg ut på ekspedisjon, og i hvert fall ingen som ville hoppe i havet. Jeg grublet meg grønn. Men hva om noen som kanskje bare trenger det siste dyttet, blir bedt om å hoppe i havet... Det kan få alvorlige konsekvenser! Jeg hadde en fantastisk kjøretur jærstrendene rundt i går kveld. Det fine vårværet er visst på hell, så dette var sikkert siste sjanse til å kjøre med taket nede på minst ei uke. Det er så herlig at jeg må legge ved et par bilder av jollybilen min Å suse avgårde på fine veier med taket nede og musikk på stereoen på utkikk etter fotomotiver er kvalitetstid, det! Jeg kjører selvsagt aldri med tåkelysene på. Det var kun for fotografen. Jeg sender ikke dette blildet inn til TV2. Jeg tviler på det er en værrelatert vinner. Dessuten begynner de sikkert å bli lei av meg. De trenger en liten pause. Date/Time 24-Apr-2008 20:53:47 Model Canon EOS 30D Flash Used No Focal Length 28 mm ((Canon EF 24-105mm f/4L IS USM) Exposure Time 1/100 sec Aperture f/7.1 ISO Equivalent 250 Exposure Bias -2/3 eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Flott bilde denne gangen også selv om det var noe dystert. Flott bil du har også Lenke til kommentar
eitp Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Flott bilde denne gangen også selv om det var noe dystert.Flott bil du har også Takk! Jeg sendte bildet inn til Storm likevel. Men ikke regn med å få se det på tv i kveld. Det er jo i høydeformat eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ja, kjempefin siluett mot havet det der...virkningsfull. RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) 26. april: Våronn Maks flaks - etter et par lette regnbyger på morgenkvisten, klarnet det opp og ble nydelig vårvær igjen, slik at jeg fikk enda en fin kjøretur utover Jæren. Bare så det er sagt - bønder er skeptiske folk. De liker ikke å bli tatt bilde av. Kanskje særlig ikke av en som henger over bilsida med et stort teleobjektiv. Jeg hadde nok vært skeptisk selv. Kanskje de trodde jeg samlet inn bevis for motparten i vårens jordbruksoppgjør? Der heier jeg uansett på bøndene. Det er takket være dem vi har dette nydelige kulturlandskapet, og Jæren må da være det fineste området i Norge? Det er jeg ganske sikker på Jeg fant faktisk opp til flere bønder som var ute og jobbet denne fredag ettermiddagen. Driftige folk (men skeptiske). Derfor fikk jeg tatt noen bilder, både av møkkaspredere og harver (?). Jeg endte opp med dagens bilde fordi det var litt liv i det med alle måkene bak. Jeg nynnet forresten på Vaaren av Vinje mens jeg tok dagens bilde: "enno ein Gong ut på Åkren eg gjekk, der Plogen dei kjøyrde. Enno ein Gong fekk eg skoda meg varm på Lufti og Engi;" Date/Time 25-Apr-2008 16:52:59 Model Canon EOS 30D Focal Length 200 mm (Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM) Exposure Time 1/640 sec Aperture f/5.6 ISO Equivalent 100 Exposure Bias -1/3 eitp Endret 27. april 2008 av eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 26. april: Våronn Det var en interessant utflukt du var på ja.... Fantastisk flott våronn bilde...morsomt med måkene, er det meitemarkene som er harvet opp... :!: RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 27. april: Fruktig Ikke værrelatert. Jeg hadde vansker med å bestemme meg i dag, for jeg tok et annet fruktig bilde også, men til slutt endte jeg opp med dette bildet av en kiwiskive, opplyst fra undersiden med en lommelykt. Date/Time 26-Apr-2008 22:23:24 Model Canon EOS 30D Flash Used No Focal Length 60 mm (Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM) Exposure Time 1/30 sec Aperture f/7.1 ISO Equivalent 800 Exposure Bias -1 eitp Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) skikkelig stilig bilde, har ikke tenkt at en kiwi kan ha så grafiske kvaliteter før! Likte også bildet av bonden som harver, litt dumt at høylysene brenner ut på vannet, men det er jo grenser for hva en sensor klarer, mtp den mørke forgrunnen. Endret 27. april 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 skikkelig stilig bilde, har ikke tenkt at en kiwi kan ha så grafiske kvaliteter før! Ja, fin kunst det der...skulle ikke mer til en en Kiwi skive nei RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 skikkelig stilig bilde, har ikke tenkt at en kiwi kan ha så grafiske kvaliteter før! Likte også bildet av bonden som harver, litt dumt at høylysene brenner ut på vannet, men det er jo grenser for hva en sensor klarer, mtp den mørke forgrunnen. Det la jeg ikke merke til en gang! Takk for tipset. Jeg har nå gått tilbake til raw-fila og ingenting var i utgangspunktet utbrent der, så nå er vannet "fiksa" i 25. april-posten. Og det ble bedre, ja. Jeg hadde det nok litt for travelt da jeg behandlet bildet. Kiwien er en flott frukt, eller det er helst et bær. eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg likte også 25 april godt. Mye bevegelse som lar øynene vandre. Tilogmed motlyset gjorde seg godt der. Kiwien var fin og skarp. Belysning med lommelykt var jo genialt Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Fruktig var virkelig spennende. Må si meg enig med at belysningen funket utrolig bra der. Kreativt og spennende resultat. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Kjempeflott pløyebilde. Herlig lys og skarphet. Spesielt etter at du fikk tilbake vannet :-) Synd taket på traktoren går i ett med overgangen mot vannet. Også stilig å se gjennomlyst frukt med på svart. Endret 27. april 2008 av PlaCBo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå