OscarMike1 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Gratulerer med salget. Speilbildet satt som et skudd. Likte uttrykket til jentungen. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Sitter og blar raskt igjennom alle aprilfestene iom. at jeg ikke har fulgt med så langt. Og jeg må si at her er det utrolig mye kreativt Tør jeg spørre hvilket bilde og til hva du solgte det, hvem bryr seg om TV2's konkurranse når andre kommer opp med langt bedre "premier" Neida, må rett og sett si jeg er imponert, lykke til videre. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk for tilbakemeldinger. Jeg sliter litt nå. Det er fullmåne i kveld, og utfordringen til i morgen er "Månelyst". Det skyfritt og stjerneklart - MEN INGEN MÅNE?! Jeg hadde tenkt meg ut etter The Wire, men nå... Har den falt ned? Bildet jeg solgte, skal brukes i en produktreklame for noe som nå også kan lages hjemme - til og med på plasser som "ingen skulle tru at nokon kunne bu". De vil bruke dette bildet. Jeg kan ikke legge det ut fullt synlig for det vil jo ødelegge hele tråden min! Dette er altså ikke med i utfordringen! eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Det var fint det "reklame-bildet" ditt ja... Takk for titten RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Takk for tilbakemeldinger. Jeg sliter litt nå. Det er fullmåne i kveld, og utfordringen til i morgen er "Månelyst". Det skyfritt og stjerneklart - MEN INGEN MÅNE?! Jeg hadde tenkt meg ut etter The Wire, men nå... Har den falt ned? Månen kommer sent opp om kvelden - du rekker nok Nytt på Nytt reprisen også. Tom Lenke til kommentar
eitp Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk for tilbakemeldinger. Jeg sliter litt nå. Det er fullmåne i kveld, og utfordringen til i morgen er "Månelyst". Det skyfritt og stjerneklart - MEN INGEN MÅNE?! Jeg hadde tenkt meg ut etter The Wire, men nå... Har den falt ned? Månen kommer sent opp om kvelden - du rekker nok Nytt på Nytt reprisen også. Tom At månen står opp til forskjellige tider alt etter hvilken fase den er i, visste jeg ikke. Jammen lærer en noe av Aprilfesten også! Vi får se om jeg klarer å holde meg våken. "Nytt på nytt" så jeg på fredag, nemlig. eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Takk for tilbakemeldinger. Jeg sliter litt nå. Det er fullmåne i kveld, og utfordringen til i morgen er "Månelyst". Det skyfritt og stjerneklart - MEN INGEN MÅNE?! Jeg hadde tenkt meg ut etter The Wire, men nå... Har den falt ned? Månen kommer sent opp om kvelden - du rekker nok Nytt på Nytt reprisen også. Tom At månen står opp til forskjellige tider alt etter hvilken fase den er i, visste jeg ikke. Jammen lærer en noe av Aprilfesten også! Vi får se om jeg klarer å holde meg våken. "Nytt på nytt" så jeg på fredag, nemlig. eitp Var ute forrige kvelden og fikk tatt ett månebilde selv. Brukte 55-200 VR på den. Ble ikke så værst... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 At månen står opp til forskjellige tider alt etter hvilken fase den er i, visste jeg ikke. Jammen lærer en noe av Aprilfesten også! Vi får se om jeg klarer å holde meg våken. "Nytt på nytt" så jeg på fredag, nemlig. eitp Tror faktisk det avhenger av mer enn månefasen ... På denne siden kan du finne ut når månen viser seg frem. Tom Lenke til kommentar
eitp Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 21. april: Månelyst Det varte og det rakk før månen kom seg opp. Jeg er ikke fornøyd med den sene kveldens fangst, men jeg var trøtt og lei før jeg begynte. Ideelt sett ville jeg nok brukt flere eksponeringer her slik at månen ikke hadde blitt så "utsvevende" samtidig som detaljer på bakken og vannet hadde vært synlige. Men det ville jo vært juks i denne sammenhengen. Date/Time 21-Apr-2008 00:19:00 Model Canon EOS 30D Focal Length 40 mm (Canon EF 24-105mm f/4L IS USM) Exposure Time 5.00 sec Aperture f/4 ISO Equivalent 400 Exposure Bias -2/3 eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 21. april: Månelyst Det varte og det rakk før månen kom seg opp. Jeg er ikke fornøyd med den sene kveldens fangst, men jeg var trøtt og lei før jeg begynte. Ideelt sett ville jeg nok brukt flere eksponeringer her slik at månen ikke hadde blitt så "utsvevende" samtidig som detaljer på bakken og vannet hadde vært synlige. Men det ville jo vært juks i denne sammenhengen. Date/Time 21-Apr-2008 00:19:00 Model Canon EOS 30D Focal Length 40 mm (Canon EF 24-105mm f/4L IS USM) Exposure Time 5.00 sec Aperture f/4 ISO Equivalent 400 Exposure Bias -2/3 eitp Hmm. månen avgir skarpt lys.... Mener å huske at månebildet jeg tok var 1/160 sek - f/5.6 - iso 100 skal sjekke det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Synes du klarer deg bra enda en gang. Totalt sett en glimrende aprilfest så langt Lenke til kommentar
eitp Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) 22. april: Kråkevær Og hva er "Kråkevær"? Når jeg googler det, får jeg null treff. Altså er ikke dette et anerkjent meterologisk begrep... Jeg tipper at det bunner i "våt som ei kråke" eller noe i den duren. Skikkelig stigmatiserende for kråkebestanden! Vel, det var faktisk nydelig kråkevær i går. Jeg dro til et populært turområde der kråkene finner ro i toppen av de høye trærne etter en lang dag i mye tøft kråkevær. Nydelig menneskevær var det forresten også, for det var utrolig mange folk ute og jogget og gikk tur. Det var rett og slett litt flaut å stå og sikte opp i trærne med et svært, hvitt objektiv. Hva er det han holder på med? Later som han tar bilder av kråker? Pervo! Greinene som kom i veien foran kråka som sitter og slapper av i den lave kveldssola, var litt irriterende, men det er ingenting å gjøre med dem. Kråka satt høyt oppe i et tre med mange greiner mellom seg og meg, og dette var den frieste sikten jeg fikk. I bakgrunnen flyr andre kråker til andre trær. Til slutt sitter det hele kråkebander i trærne og skriker. Hvorfor kan ikke store fugler også synge? Date/Time 21-Apr-2008 20:42:46 Model Canon EOS 30D Focal Length 200 mm (Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM) Exposure Time 1/500 sec Aperture f/4.5 ISO Equivalent 400 eitp Endret 22. april 2008 av eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Flott komposisjon på denne. Kråkene i bakgrunnen gjør mye av bildet her. Flott jobbet Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vel, du har i alle fall fått lov å definere ordet kråkevær. bare søk på google nå ;-) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Vel, du har i alle fall fått lov å definere ordet kråkevær. bare søk på google nå ;-) Jeg er en pioner! TV2 har somlet seg inn også nå... eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Fint kråkesiluett det der..og ser litt vær-avventende ut RandiA Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Stilig fanget, med flokken i bakgrunnen =) Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 det fulgebildet fikk du bra til, nesten så jeg mistenker deg for å ha photoshoppet sammen to bilder... :-) Flott bilde! Lenke til kommentar
eitp Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 det fulgebildet fikk du bra til, nesten så jeg mistenker deg for å ha photoshoppet sammen to bilder... :-) Flott bilde! Bildet har fått en runde i PS, men dette er en plass med MANGE kråker (der de samles for natten etter en lang dag på bossplassen), og jeg har faktisk fjernet kråker slik at bildet skulle få mer harmonisk symetri. En av (uro)kråkene er flyttet på også... eitp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå