RandiA Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Topp fargekontraster...skarp den kite'n...(er horisontlinjen en anelse skjev? Eller synsbedrag kanskje). Fin illustrasjon til "medvind" den der. RandiA Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Må si jeg syns TV2 gjorde en skikkelig uting med det bildet du fikk på skjermen. Ikke bare fordi bildet var mye bedre i din versjon, men også fordi det blir for dumt å først velge ut et bilde som dagens beste, og deretter legge seg oppi komponeringen av det! Nå er dette ikke enormt overraskende fra TV2's side, men den beef'en skal jeg ikke kuppe tråden din med. Veldig godt jobba så langt, godt valgte motiver (mer enn bare første-og-beste-som-passer-temaet)! Endret 14. april 2008 av Onkel Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Må si jeg syns TV2 gjorde en skikkelig uting med det bildet du fikk på skjermen. Ikke bare fordi bildet var mye bedre i din versjon, men også fordi det blir for dumt å først velge ut et bilde som dagens beste, og deretter legge seg oppi komponeringen av det! Helt enig her, originalbildet var bedre, det var jo litt viktig at skolebygningen kom med som en diffus "underlinje" her...RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 15. april: Sjørøver Og jeg som satset på "I motvind" i dag, siden det var medvind i går... Den gang ei - SJØRØVER! Jeg hadde ikke til hensikt å ta bilde av en utkledd sabeltannunge. Dette er bildet av en sjørøver minutter etter at han har måttet gå planken. Bare øyelappen flyter stille i sjøen, som speiler skyer og himmel. Date/Time 14-Apr-2008 14:45:45 Model Canon EOS 30D Focal Length 35 mm (Canon EF 35mm f/1.4L USM) Exposure Time 1/1250 sec Aperture f/2.8 ISO Equivalent 100 eitp Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 he he, veldig stilig gjennomført. Lurer på hvor du får alle ideene dine fra... Jeg får en følelse av at det ikke er så skarpt? På thumbnail-versjonen ser det skarpt ut, men den store versjonen ser litt uskarp ut. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Du har jammen god fantasi :!: Klarer du å fortsette slik i 2 uker til blir jeg imponert. Knallbra det piratbildet.... Lenke til kommentar
eitp Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Takk! Det blir en del intensiv grubling. Dessverre blir jeg litt besatt, og dermed går det utover andre gjøremål. Over to uker igjen eitp Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Veldig veldig bra bilde fra i dag. Vannet var nydelig og ser ut som en tykk olje. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) 16. april: Flystriper Flystriper kan jo bety to ting, og jeg har tatt bilder av begge deler til dagens utfordring. Jeg så den nye oppgaven på jobb, og på vei hjem syklet jeg via flyplassen og tok noen bilder av fly som tok av og landet. Jeg har jo alltid med meg G9-en. Fly lander jo på flystriper, så egentlig kunne jeg brukt det bildet. Kondensstripene etter et fly er jo også flystriper, og med litt flaks ville jeg jo se noen sånne i løpet av dagen. Endelig - etter at jeg hadde gått med hodet i sky og sømfart himmelen som en annen radar hele ettermiddagen, fikk jeg øye på noen flystriper, men de var veldig høyt oppe. Flyet som laget dem, var på vei forbi en nydelig "dagslysmåne". Jeg fikk tatt bildet, men siden flyet var så høyt oppe og langt borte, ble jo både fly og striper mikroskopiske. Med det blotte øye kunne jeg knapt se at det var en liten prikk foran flystripene. Så bildet er tatt med et 12 megapixelkamera og 6 x zoom, og det er en nesten 100 % crop som er dagens bilde. Klart at detaljrikdommen ikke er stor, men likevel! Dette ble nesten full pott, syntes jeg. Ikke bare fikk jeg tatt bilde av kondens... jeg mener flystriper, men jeg fikk med en nydelig halvmåne også! Men ikke helt full pott, så senere kjørte jeg bort til flyplassen igjen for å fange noen fly som tok av eller landet i lav kveldssol - nesten som "Skumring". Bildet 10. april kunne jo glidd rett inn her. Jeg fikk noen bilder jeg er fornøyd med denne gangen også (og denne gangen fikk jeg klemt inn både måne og sol med flyene). De tre gjemte bildene under er tatt med 30d og 70-200 På vei til jobb i dag så jeg to nydelige flystriper i morgensola. Selvsagt tok jeg noen bilder av dem også. Men nok er nok Jeg går for bildet jeg tok i full fart av flyet og stripene høyt der oppe - nesten på månen. Date/Time 15-Apr-2008 18:34:14 Model Canon PowerShot G9 Focal Length 44.4 mm Exposure Time 1/500 sec Aperture f/4.8 ISO Equivalent 100 eitp eitp Endret 16. april 2008 av eitp Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Flott bilde, med stripene og månen. Artig å lese om den kreative prosessen din:-) Det virker kanskje som om du ikke kom nærme nok på dette bildet, for du har vel måttet croppe ganske hardt her? Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 utrolig flotte flyplassbilder - må si du går hardt inn for oppgaven, ja Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 utrolig flotte flyplassbilder - må si du går hardt inn for oppgaven, ja Enig, veldig kreativ fotografering det der... RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 17. april: Eksosrype Nå begynner de å bli kreative i Storm, gitt... Det verste er at jeg kjørte bak et par ute i det fine vårværet på motorsykkelen sin. Men kameraet var ikke helt klart, og så svingte jeg en annen vei. Ellers er jeg dessverre ingen MC-mann. Men ei eksosrype kan da være glad i biler også? Bilen står på tomgang, men det går ikke an å se eksos. Hadde jeg bare hatt den gamle porschen fremdeles... Den kunne røyke hvilken rype som helst! Jeg tenkte egentlig å få med begge beina og begge eksosrøra, men det funka ikke. Dette er det bildet jeg ble mest fornøyd med. Ikke spør om innstillingsprioriteringene. Dette var det første bildet jeg tok, og jeg hadde glemt å "nullstille" fra dagen før. Men så fungerte det best sånn likevel! Date/Time 16-Apr-2008 16:30:14 Model Canon EOS 30D Focal Length 35 mm Exposure Time 1/40 sec Aperture f/22 ISO Equivalent 400 Exposure Bias -1/3 eitp Lenke til kommentar
eitp Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 18. april: Værskille Høytrykket som ligger over hele Sør-Norge er svært stabilt. Her er det ikke en sky på himmelen. Jeg kunne meldt pass, men synes jeg aner et værskille i dette bildet. Et høytrykk følges av enda høyere trykk: Date/Time 17-Apr-2008 18:59:20 Model Canon EOS 30D Focal Length 200 mm (Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM) Exposure Time 1/800 sec Aperture f/6.3 ISO Equivalent 100 eitp Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Du har i alle fall med elementene "(fint) vær" og "skille" :-) Rått og tøft eksosrype-bilde - var det arrangert ? Lenke til kommentar
eitp Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 19. april: Vårlig skitur Det må være lov med et par hvileskjær... Jeg holdt faktisk på å stå over i dag, men så tok jeg meg sammen. Jeg hadde noen tanker omkring hvordan jeg skulle løse denne nøtta, men jeg har rett og slett hatt det for travelt. Ikke vant jeg ukespremien for bildet fra søndag heller. Men det hadde jeg jo ikke ventet. De hadde jo kutta halve bildet. Men der er jeg nok litt "Even Steven", for i går solgte jeg et bilde til en reklame for den nette sum av 6 250 kroner! Altså mer enn premien til TV2 (In yor face!). Men så til dagens nokså slakke bidrag. Jeg kommer (litt) sterkere tilbake i morgen. Da er det "Speilbilde" som gjelder. Date/Time 19-Apr-2008 11:48:52 Model Canon EOS 30D Flash Used No Focal Length 22 mm (Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM) Exposure Time 1/160 sec Aperture f/10 ISO Equivalent 100 eitp Lenke til kommentar
eitp Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 20. april: Speilbilde Lyset er hardt her. Direkte sollys er jo som regel ingen vinner. Men jeg liker godt speilbildet og at det reflekterer himmelen, som ikke er med i selve hovedmotivet over. På den måten får hovedmotivet og speilbildet to helt forskjellige bakgrunner. Date/Time 19-Apr-2008 15:08:38 Model Canon EOS 30D Focal Length 70 mm (Canon EF 24-105mm f/4L IS USM) Exposure Time 1/200 sec Aperture f/7.1 ISO Equivalent 100 eitp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Veldig veldig bra. Du løser oppgavene fint Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Wow. Den uklare bakgrunen hevet dette bildet til et meget høyt nivå. Er også enig i hva du sier om speilbildet. Jeg syntes det var bra at det reflekterte såpass mye himmel. Istedenfor å reflektere alt det vi ser i øverste del av bildet så legger det til veldig mye nytt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Veldig veldig bra. Du løser oppgavene fint Ja, kjempeflott bilde...blinkskudd. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå