ovle Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei! Søstra mi har ein slik pc, og ringte meg tidlegare og sa at ho hadde problemer med den. Når ho skrur den på kjem det først eit langt pip, fulgt av 2 korte pip, og skjermbilete er vekke. Men pcen ser ut til å starte opp likevel, berre utan skjermen. Ho ringte til HP, som sa at dette var eit vanleg problem på desse pcane, og at dei ville ta reparasjonen på garantien. Så da er eit problem ute av verda, men eit anna dukka opp. Før ho sendte pcen til service, ville ho gjerne ta ein backup, slik at ho ikkje mistar noko som ho treng. Min plan var å først å fremst kople på ein ekstern skjerm og sjå om eg fer bilete på han. Men viss det er skjermkortet som er ødelagt, blir sannsynligvis det også umogleg. Er det nokon som har eit godt forslag om kva eg kan gjere? Å ta ut hdd er ikkje aktuelt, sidan ho då vil miste garantien. På førehand takk for all hjelp! mvh Olve Lenke til kommentar
tralala2k Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei Jeg hadde samme problem, jeg klarte å sette opp realvnc.Fikk kjørt installasjonsfila og installert det. Så brukte jeg en annen pc til å å styre laptopen;D bilde er dårlig, men det går bra til å ta backup. Har laptopen min inne med samme feilen, vært der i 6uker. Pass på at PC-en er satt sammen ordentlig når du får den tilbake, hvis du bruker INFOCARE. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hva med å bare koble til en ekstern skjerm? FN+ en eller annen tast slår på ekstern skjerm. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hadde lignende feil på min dv9005, men der hadde varmeproblemer med maskinen smeltet deler på skjermkortet. Fikk den også tilbake med halve "kabinettet" løst og skjevt satt på... Sendte den inn igjen nå for mye de samme feilene, men da var hele PC-en knust da verkstedet fikk den. Yay... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du får ikke opp bilde på skjermen, da den feilen hun får er at den ikke booter. Eneste måten å gjøre dette på er å skru ut disken og koble den til en stasjonær maskin. Evt be infocare ta backup. Lenke til kommentar
tralala2k Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du får ikke opp bilde på skjermen, da den feilen hun får er at den ikke booter. Eneste måten å gjøre dette på er å skru ut disken og koble den til en stasjonær maskin. Evt be infocare ta backup. Sikker? Hvis du hører etter under oppstarten kommer windows lydene. Det funka for meg å installere vnc ihvertfall;D Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvordan får du installert VNC uten en skjerm? Lenke til kommentar
tralala2k Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvordan får du installert VNC uten en skjerm? Tar en helt tom minnepenn ellerno. Gjør det samme med en pc som funker. Trykker på de nødvendige tastene for å innstallere(som regel er det bare å spamme enter). Etter installasjonen var ferdig, gikk jeg på kjør, og skreiv inn c:\programfiler\realvnc\realvnc.exe(?husker ikke helt). men fikk ihvertfall satt opp vnc server. Kunne den interne ip'n til laptopen, også var det bare å koble seg til med en annen pc som funker. Jeg satsa på at jeg trykka på de riktige tastene da jeg innstallerte vnc, og traff på alt;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå