norsemanGrey Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Heisann Pleier å spille litt med kamerater på hjemmenetverket. (FarCry, Tiberium Wars ++) Spørsmålet mitt er, kan man gjøre ting med ruter, nettverksinstillinger på pc, osv for optimalisere forholdene for spilling på nettverket. Vet at det er ting man kan gjøre når man spiller online, men hvordan er det når man spiller kun over nettverk (LAN)? Har en D-Link Gaming Lounge 4300 router. Lenke til kommentar
rufol Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hepp! Har ikke tips her, men har selv støtt på et annet probelm med LAN. Vi prøver å spille mellom to LAN som er koblet sammen i et intranett. Det er ikke enkelt å få til. Noen som har gjort dette før? Farcry har ikke noen mulighet til å koble direkte mot IP i Multiplayer modus. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Om dere spiller via lokalnettet (LAN) så er det nok lite dere får gjort for å øke hastigheten, da den antagelig er mikroskopisk fra før. Om du prøver å pinge en av de du spiller mot (win+r -> cmd -> ping *ipadresse*) så ser du hvor liten tid det er snakk om. Mulig ruteren din har en funksjon for prioritering av trafikk på spesifiserte porter, men jeg tviler på at det vil bli en merkbar forskjell. (sett at nettverket ditt ikke er overbelastet.) Om det er noen innstillinger i hvert enkelt spill vet jeg lite om. Håper det hjalp deg litt Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hepp! Har ikke tips her, men har selv støtt på et annet probelm med LAN. Vi prøver å spille mellom to LAN som er koblet sammen i et intranett. Det er ikke enkelt å få til. Noen som har gjort dette før? Farcry har ikke noen mulighet til å koble direkte mot IP i Multiplayer modus. Her må du nok sette opp noen routing regler, men dette kan jeg ikke så veldig mye om, ett google søk eller en post i ett litt mer nettverk teknisk forum er sikkert til litt mer hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 kan jo sette inn gigakort istedet for 100mbitkort. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 kan jo sette inn gigakort istedet for 100mbitkort. Men da må han vel koble en switch med gigabit etter routeren som alle er koblet i, og 8p switcher med gigabit koster 400+ gjerne mer for en bra Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Heisann Pleier å spille litt med kamerater på hjemmenetverket. (FarCry, Tiberium Wars ++) Spørsmålet mitt er, kan man gjøre ting med ruter, nettverksinstillinger på pc, osv for optimalisere forholdene for spilling på nettverket. Vet at det er ting man kan gjøre når man spiller online, men hvordan er det når man spiller kun over nettverk (LAN)? Har en D-Link Gaming Lounge 4300 router. Noen spesiell grunn til at du ønsker å optimalisere? Om dere har problemer med høy responstid eller tapte pakker er noe galt. Et lokalnett skal være mer enn godt nok til å spille over uten å gjøre noen endringer. Eventuelle optimaliseringer vil neppe utgjøre noen merkbar forskjell. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå