Thomas. Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Her er spørringen min: $a = "DELETE FROM forum_question WHERE id=\"$rows['id']\""; Jeg må ha: $rows['id'] For at det skal funke. Men det funker ikke.. Feilmelding: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\wamp\www\mafia\sider\gennerelt_forum.php on line 219 Andre måter å skrive det på ? Andre muligheter ? Endret 31. mars 2008 av php_user Lenke til kommentar
Zandar Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Her er spørringen min: $a = "DELETE FROM forum_question WHERE id=\"$rows['id']\""; Prøv dette isteden $a = 'DELETE FROM forum_question WHERE id=' . $rows['id']; Edit: Dersom $rows['id'] ikke er numerisk må du bruke fnutter rundt verdien. $a = "DELETE FROM forum_question WHERE id='{$rows['id']}'"; Som du ser kan strengen lages på flere måter. Jeg vil anbefale deg å ta en titt i manualen for å lære deg reglene. Endret 31. mars 2008 av Zandar Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Takker Kan dere hjelpe meg litt med koden min ? Jeg angir id slik: <input type="hidden" value="<?php echo $rows['id']; ?>" /> Også formen for å slette: <form action="?side=gennerelt_forum&SLETT" method="post"><input type="image" src="images/slett_forum_trad.png" border="0" name="slett" /></form> Slette formen slik: <?php if(isset($_GET['SLETT'])) { $a = 'DELETE FROM forum_question WHERE id = ' . $rows['id']; $s = mysql_query($a); if($a) { echo "Velykket"; } else { echo "ERROR"; } } ?> Jeg får ikke alt til å henge sammen, kan dere hjelpe meg å finnes ut hva som er galt ? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 <input type="hidden" name="id" value="<?php echo $rows['id']; ?>" /> Bruk deretter $_GET['id']/$_POST['id'] i spørringen (etter at den har blitt validert selvfølgelig. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skal du sende ID på tvers av filer/funksjoner, så må du hente den opp igjen med $_POST['id']. Slik du har det nå, så bruker du $rows['id'], som er et array returnert fra en spørring du utførte tidligere, som kun er tilgjengelig i samme "sidevisning". Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det skal vel heller være if($s) { i slette formen. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 $a = "DELETE FROM forum_question WHERE id=$rows[id]"; Funker best imo Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Er også så feil som det går ann å få det. Se i en av mine tidligere innlegg om nettopp det, så får du også et eksempel på hvorfor det er galt. EDIT: her er hvertfall tråden jeg hinter til. Endret 9. april 2008 av M4rTiN Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Takker Kan dere hjelpe meg litt med koden min ? Jeg angir id slik: <input type="hidden" value="<?php echo $rows['id']; ?>" /> Også formen for å slette: <form action="?side=gennerelt_forum&SLETT" method="post"><input type="image" src="images/slett_forum_trad.png" border="0" name="slett" /></form> Slette formen slik: <?php if(isset($_GET['SLETT'])) { $a = 'DELETE FROM forum_question WHERE id = ' . $rows['id']; $s = mysql_query($a); if($a) { echo "Velykket"; } else { echo "ERROR"; } } ?> Jeg får ikke alt til å henge sammen, kan dere hjelpe meg å finnes ut hva som er galt ? tror det vil bli lettere å gjøre alt til php om du skal bruke php i det heletatt $id = $rows['id']; echo "<input type='hidden' name='id' value='$id' />"; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå