GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nevn en dinosaur som man kan finne i dag, eller en gang for 4000 år siden. Kråke Fakeosaurus Rex Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nevn en dinosaur som man kan finne i dag, eller en gang for 4000 år siden. Kråke Fakeosaurus Rex Tuller ikke. Fugler er faktisk beslektet med dinosaurer. http://www.abc.net.au/science/slab/dinobird/story.htm http://www.abc.net.au/science/slab/dinobird/img/archaeop.jpg Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Haha, sånn sett ja, men siden alle arter stammer fra Prokaryote betyr ikke at mennesker = prokaryote. fugler er derfor heller ikke lik dinosaurer. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Denne karen vil ha det annerledes: Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte... Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Denne tråden handler da om hvorfor man tror eller ikke tror. Diskusjoner om dinosaurer blir litt off-topic. La oss ikke gjøre dette til nok en vitenskap vs. bibelen tråd. Lenke til kommentar
Registrert-Brukar Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kven i heiteste trur Jesus at han er, når han aleine kan dø og dermed tilgi syndene til alle andre folk på heile Jorda? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det meste fra den siden er skrevet av ateister uansett og skal være et skråsyn på kristnes meninger. Selv er jeg ateist,selv om jeg kommer fra en kristen familie og har gått på søndagskole som yngre. Syns det gjorde det lettere for meg å skjønne at religion ikke virket logisk for meg rett og slett. Det å se hvor uvitende min egen far kunne være pga meninger lært i det kristne samfunnet gjorde nok litt også. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 "it is likely that the bone fragments belong to a Cretaceous period dinosaur or dinosaurs." Altså var denne dinosauren fra krit-tiden (som var for 145 millioner år siden, ikke 4000 år) Dette er heller ikke snakk om fullstendig DNA, langt ifra. Nevn en dinosaur som man kan finne i dag, eller en gang for 4000 år siden. Vi veit ikkje kortid dinosaurar dødde, det er berre gjetting meste parten av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Men vi veit med veldig god sikkerhet at det var en masseutrydning for ca. 65 millioner år sida. Hovind er ingen vitenskapsmann, men en løgner og kriminell. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Var på en seminar med han Røed Ødegård og han nevnte at det meteoritt nedslaget for 65 mill år siden bare var en av to, at det hadde vært en tilsvarende meteoritt nedslag en gang tidligere, for 145 mill år siden eller noe slikt. Men den for 65 mill år siden er ihvertfall avgjørende for at verden ser ut som den gjør i dag, vi hadde IKKE eksistert hvis ikke dinosaurusene hadde blitt utryddet, det er ihvertfall sikkert! Pattedyr, slekten av dyr som vi også tilhører, var bare en bitte liten del av faunaen før dette meteor nedslaget, så vi har egentlig alt å takke for den utryddelsen. Det er derfor de med sikkerhet kan si at det til nå er utryddet 99% av alle arter som noengang her levd her på jorden... Vi veit ikkje kortid dinosaurar dødde, det er berre gjetting meste parten av det. Nei, gjettning er det vel ikke lenger er jeg redd... Vi vet såpass at den viten, som du kaller gjetting, har sklidd mer over i fakta i form at temmelig håndfaste teorier som har stått til nå. Og ikke si at en teori er bare en teori er du snill, da bare beviser du at du ikke vet hva du snakker om Endret 2. april 2008 av RWS Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 "Klarer Gud å lage en gåte Gud ikke kan løse? Hvis ja, er ikke Gud allvitende. Hvis nei, er ikke Gud allmektig." Denne gåten røsket ut siste rest av tro i meg. Jeg hørte noen si at Gud kan riste seg ut av denne problemstillingen med allmektighet, men når jeg blir etterlatt slik uten mulighet til å mene noe om Gud, blir jeg så irritert at jeg velger å ikke tro. Lenke til kommentar
Registrert-Brukar Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Allmektigheit er eit paradoks. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 "Klarer Gud å lage en gåte Gud ikke kan løse? Hvis ja, er ikke Gud allvitende. Hvis nei, er ikke Gud allmektig." Denne gåten røsket ut siste rest av tro i meg. Jeg hørte noen si at Gud kan riste seg ut av denne problemstillingen med allmektighet, men når jeg blir etterlatt slik uten mulighet til å mene noe om Gud, blir jeg så irritert at jeg velger å ikke tro. Gud klarer å lage en gåte som Gud ikke klarer å løse, men han klarer også å løse gåten, ellers hadde han jo ikke vært allmektig Samme med steinen: Gud klarer å skape en stein som Gud ikke klarer å løfte, og Gud klarer også å løfte denne steinen, ellers ville han ikke vært allmektig. Dersom noen er allmektig så er det jo ikke begrensinger for hva de kan gjøre, selv ikke det umulige. Lenke til kommentar
Registrert-Brukar Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvis han kan løfta ein stein som ikkje skal vær mogleg å løfta så ville den jo ikkje vore umogleg å løfta med det førsta. Det er det som gjer det å vær allmektig umogleg. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvis han kan løfta ein stein som ikkje skal vær mogleg å løfta så ville den jo ikkje vore umogleg å løfta med det førsta. Det er det som gjer det å vær allmektig umogleg. Hvis vi tar for oss to påstander: "Gud er allmektig" og "Ingenting er umulig for Gud", så er jo selvfølgelig Gud istand til å skape en så tung stein at han ikke kan løfte den og også løfte den. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Vi veit ikkje kortid dinosaurar dødde, det er berre gjetting meste parten av det. Nei, gjettning er det vel ikke lenger er jeg redd... Vi vet såpass at den viten, som du kaller gjetting, har sklidd mer over i fakta i form at temmelig håndfaste teorier som har stått til nå. Og ikke si at en teori er bare en teori er du snill, da bare beviser du at du ikke vet hva du snakker om Og kordan gjør dei det.... teller kor mangen prikkar det er på beinet xD Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kven i heiteste trur Jesus at han er, når han aleine kan dø og dermed tilgi syndene til alle andre folk på heile Jorda? Kranglete jøde. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvis han kan løfta ein stein som ikkje skal vær mogleg å løfta så ville den jo ikkje vore umogleg å løfta med det førsta. Det er det som gjer det å vær allmektig umogleg. Hvis vi tar for oss to påstander: "Gud er allmektig" og "Ingenting er umulig for Gud", så er jo selvfølgelig Gud istand til å skape en så tung stein at han ikke kan løfte den og også løfte den. Men da klarer han jo å løfte den om han vil, og da er det ikke en stein som Gud ikke klarer å løfte. Da har ikke Gud skapt en stein som han ikke klarer å løfte. Infinite loop, kaller man sånt. Siden allmektighet og allvitenhet begge forårsaker slike infinite loops, kan de ikke være tilfelle. Selv Guds eksistens forårsaker slike infinite loops, og da kan heller ikke Gud eksistere. Så enkelt er det faktisk. Det eneste som da forsvarer Guds eksistens er folks tro på at Gud eksisterer; blind tro. Blind tro på Bibelen, fordi Bibelen sier at man skal tro på det som står i Bibelen (i seg selv et feilbarlig argument). Jeg kan også skrive en bok som sier at man skal tro på det som står. Det blir nøyaktig like ugyldig. Bibelen avslører også seg selv, hvis det er riktig at det står noe à la: «Uten tro er Gud ingenting». Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Siden allmektighet og allvitenhet begge forårsaker slike infinite loops, kan de ikke være tilfelle. Selv Guds eksistens forårsaker slike infinite loops, og da kan heller ikke Gud eksistere. Så enkelt er det faktisk. Nå tror jeg du blander sammen matematikk og religion. Som kristen ser jeg ingen problem i å tenke at Gud er i stand til det umulige. Bibelen avslører også seg selv, hvis det er riktig at det står noe à la: «Uten tro er Gud ingenting». www.bibelen.no Søkeresultat Vers Tekstutdrag 0 treff for 'Uten tro er Gud ingenting' Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Vi veit ikkje kortid dinosaurar dødde, det er berre gjetting meste parten av det. Nei, gjettning er det vel ikke lenger er jeg redd... Vi vet såpass at den viten, som du kaller gjetting, har sklidd mer over i fakta i form at temmelig håndfaste teorier som har stått til nå. Og ikke si at en teori er bare en teori er du snill, da bare beviser du at du ikke vet hva du snakker om Og kordan gjør dei det.... teller kor mangen prikkar det er på beinet xD Carbon datering fx... Mange her kan sikkert langt mer om dette enn jeg, jeg bare vet at det lar seg gjøre med forskjellige metoder som ihvertfall kan si hvor mange mill år siden det er, om ikke kanskje på året... De sager ikke av benet og teller ikke årringer nei.. he he... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå