turnipkongen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Bruker: Turnipkongen Utfordring: Svart/kvit foto og sepia-toner. Kommer til å ta bildet i farger og deretter konvertere i Photoshop. Deltakernivå: Reservert. Kommer til å ta bilder nesten kvar dag. EDIT: degradert til pingle. Utstyr: Canon EOS 40d og Tamron 17-50 f2.8. Her er ein oversiktskalender: (Denne vil etterkvart vise små thumbar) Endret 12. april 2008 av turnipkongen Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 1 april: Kom heim frå skulen klokka 16.00, og har kjemiforelesning i morga, så rakk berre en kjapp fototur i skogen. her er resultatet: Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 God start! Og jeg elsker ordet "thumbar". Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 God start! Og jeg elsker ordet "thumbar". takker Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Bittelitt uskarpt? Jeg ville fjernet støyen, og nedskalert bittelitt. Ellers var det meget bra! Herlig kontrast! Kanskje bedre og renere uten piggtråden? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Bittelitt uskarpt? Jeg ville fjernet støyen, og nedskalert bittelitt. Ellers var det meget bra! Herlig kontrast! Kanskje bedre og renere uten piggtråden? Takker for svar. Uskarpheita kjem nok pga et nokså gammelt og utslitt sigmaobjektiv(kan ikkje blendast ned blant anna). Ellers har eg faktisk lagt på *litt* støy, da eg synest det er litt av sjarmen med svart/kvit-foto. Er enig angående piggtråden, det vart noko uryddig. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Bittelitt uskarpt? Jeg ville fjernet støyen, og nedskalert bittelitt. Ellers var det meget bra! Herlig kontrast! Kanskje bedre og renere uten piggtråden? Takker for svar. Uskarpheita kjem nok pga et nokså gammelt og utslitt sigmaobjektiv(kan ikkje blendast ned blant anna). Ellers har eg faktisk lagt på *litt* støy, da eg synest det er litt av sjarmen med svart/kvit-foto. Er enig angående piggtråden, det vart noko uryddig. Joda, støyen gjør det litt grovere, men det ble verken fugl eller fisk nå, så det du kan gjøre er å legge på mer støy, og blure den Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Synes det var stilig med piggtråden, det gjorde så det ikke bare vare noe vanelig tredstamme.. Fikk tankene mine igang om hva denne stammen og piggtråden har blitt brukt til Stå på. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Joda, støyen gjør det litt grovere, men det ble verken fugl eller fisk nå, så det du kan gjøre er å legge på mer støy, og blure den jo, men bildet skal få ligge oppe slik som det er, så får jeg heller nærme meg fisken i morgon. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvordan får du til kalenderen din? Legger inn nytt bilde av kalenderen hver dag? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Piggtråden hører hjemme der.....ellers hadde det bare vært en stokk. Bra bilde. Fin komp. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Hvordan får du til kalenderen din? Legger inn nytt bilde av kalenderen hver dag? Fann ikkje nokon meir fornuftig måte å gjere det på enn å legge ut ein ny versjon av kalenderen for kvar dag. Petteram: takk for svar. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 2. April: Etter en sånn halvveis vellykka fototur, fekk eg eit anfall av migrene på veg heim igjen, medan eg fomla rundt oppe i skogen, med tunnelsyn og flimring for augene, tok eg dette bildet som viser nokså bra korleis eg opplevde heimturen: Nå er synet er bra igjen, og med unntak av hovudverken som vil henge igjen i 2-3 dagar, vil nok eg overleve dette også. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Fantastisk bilde! Trykket du ned utløseren omtrent i svime?? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Fantastisk bilde! Trykket du ned utløseren omtrent i svime?? takker. Var vel ikkje akkurat i svime, men nokså blind, det var eg. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 2. April:Etter en sånn halvveis vellykka fototur, fekk eg eit anfall av migrene på veg heim igjen, medan eg fomla rundt oppe i skogen, med tunnelsyn og flimring for augene, tok eg dette bildet som viser nokså bra korleis eg opplevde heimturen: Aha hærlig! I love it, når du ga forklaringen ga bilde plutselig ett veldig sterktbudskap. Begynner å se for meg at man snubler i skogen å dette er det siste du ser før du besvimer! hah=) STå på. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hehe, veldig bra :-) Selv om det er kaos og plagsomt overmannende sanseinntrykk, er det nok av rene linjer til at øyet kan vandre rundt i bildet og studere detaljene.. Ja til mer plaget kunst! (og håper det går bedre!) Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 3. April: Da var det tredje April, og som vi alle veit er alle gode ting tre, eg skulle ønske at det gjaldt dette bildet også... Eg er ikkje særleg fornøyd med dette, og vurderte sterkt om eg skulle legge ut noko i det heile tatt. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg liker det. Mørkt og stemningsfullt, om enn noe monotont. Tror du kunne vurdert et annet utsnitt, synes du får med litt mye urelevant og ruskete. Litt mer dybde i bildet hadde også vært å foretrekke. Uansett er dette i mine øyne et over middels elvebilde, men jeg vet at du kan prestere bedre Håper å få se noen nye bilder fra deg snart! Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg som amatør synes det var et stilig bilde. Antar du bruker lang lukkertid og stativ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå