Ravenlord Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei Har et problem med en motor som har begynt å høres ut som en sjark. Det er en ecotec motor som ecotec funksjon har vært koblet ut på (ikke spør meg hvordan eller hvorfor, da det ikke er jeg som har gjort det). Den har fungert helt greit bare at det har vært standard problem med at motoren stopper hvis man bremser ned til et lyskryss f.eks.. Og løsningen til det er å rense tomgangsregulatorn og hele innsuget, kjent opel feil. Og man burde feste på en slags catchtank for å forhindre oljen fra oljedamp slangen å gå ned og tette innsuget på nytt. Alt dette har jeg gjort, men nå er bilen blitt helt rar. den høres ut som en sjark på lavere turtall, og bilen rister, den får for mye bensin og ifølge kjørecompen. Kan ligge på 2.5 liter i timen mens før var det 1.5 i timen.. Den har aldri vært slik før, etter vi rensa innsuget at den begynte å herje som dette. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du har ikke satt noen slanger feil? Går den på alle sylinderene? kobla på alt igjen? Den lekker ikke i den korte gummislangen/røret som sitter før gass spjeldet? Den kan være litt vrien og få rett på igjen... Ellers er det helt typsik opel med ned koksa innsug. Borra dere opp kanalen til tomgangen? Ikke at det skal ha noe med fusken og gjøre.. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Borra ikke opp kanalen. Rørte ikke andre slanger bortsett fra den tykke slangen som går fra luftfilter og til gass spjeld. Tok bare en kjapp rens nå siden vi hadde rengjort den skikkelig for noen uker siden. Monterte på en "olje separator" som opel kaller det. Tror jeg har litt falskluft så jeg holdt på og finne nye slanger. Men kan falskluft gjøre slik at motoren høres slik ut? Han som hjalp meg og skru mente den gikk på 4 sylindre som normalt. Hvordan sjekker man det? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Napp en og en pluggledning.. Du vil høre når du tar bort gnisten fra en sylinder da motoren vil dette på turtall og fuske mer. Hvis det ikke blir noe forskjell når du napper en pluggledning si på f,eks sylinder 2 så tenner den ikke på den sylinderen. Falskluft vil rote til mye rart.. Følg gassvaieren til du kommer til gass spjeldet. Under gass spjeldet sitter det en kort og feil gummislange. Sjekk at den er i orden/sitter riktig/tett osv.. Når du satt på den catchtanken. Tetta du igjen alt etter deg? altså det ikke står noe ledige slangetilkoblinger i frisk luft? plugg igjen alt.. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Tetta igjen alt ja. en kort og feil gummislange? 2 er vel til kjølevann, så går vel en til bensin? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Da kjøpte jeg ny slange mellom luft sensorn og gass spjeldet, og prøvd alle pluggledningene. Den går på alle 4 sylindrene fant jeg ut. Og nå har jeg klart å presse tomgangen ned uten at hele bilen rister så den bruker 1.8-2.0 l i timen. Stor forbedring. Kan være at når vi hadde løs gass spjeldet og monterte det sammen igjen med paknings sement at det har blitt lekkasje der siden den fikk en noe hard kjøring etterpå og det var førsta da at den begynte å gå rart. Kanskje sementen har blitt sugd inn. Skal prøve og snu olje separatorn senere, kanskje det er noe der. eventuellt må jeg fjerne den og kjøpe ordentlig catchtank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå