Gå til innhold

AprilFest 2008 - tomsi42 - sort/hvit

Anbefalte innlegg

07.04.08: Venter på sommeren

På jobben har vi en bakgård hvor røykerne samles (tror jeg). I dag bøttet det ned, så oppmøtet var noe labert.

Ville kanskje venta til noen dukka opp. Dette bilde er lekkert, men mangler et element, et menneske, kanskje i bevegelse som kunne gjort det enda mer interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det illustrerte godt jeg, når ingen var til stede..... :)

RandiA

Slike bilder deler som oftest folk i to leire - de som synes bilde mangler noe (gjerne mennesker), mens andre synes tomheten gjør bildet. Samt en gruppe mennesker som kunne ikke brydd seg mindre da :D

Tom

Lenke til kommentar

09.04.08: Venter på bussen?

post-126935-1207753750_thumb.jpg

1/500s, f/5.6, 192mm, ISO 800

Utstyr: EOS 30D, Tamron 70-300mm, RAW

Bildebehandling: ACR, rettet horisont og konvertert til S/H i PSE

Har lagt merke et står en eller fler søplekasser på noen av bussholdeplassene jeg kjøer forbi til og fra jobb. På denne holdeplassen er det fler ...

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

10.04.08: Venter på solen

post-126935-1207844436_thumb.jpg

1/200s, f/5.6, 30mm, ISO 400

Utstyr: EOS 30D, Sigma 17-70mm, RAW

Bildebehandling: ACR, croppet, rotert konvertert til S/H, og lagt på vignettering i PSE

Det blir mye venting så tidlig på våren. I alle fall så har optimistene på jobb-kantina satt ut bordene i slik at når solen titter frem og det blir varmt, da kan vi ha

.

Edit: Her er en versjon uten vignettering.

post-126935-1207860165_thumb.jpg

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Er enig at kontrasten ble dramatisk - men jeg følte for det idag. yr.no mumlet noe om sol i ettermiddag, men istedet begynte det å regne når jeg tok meg en runde rundt i området ved jobbet.

Så du kan se på bordene som en gjenspeiling av de mørke skyene som var over :D

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
09.04.08: Venter på bussen?

post-126935-1207753750_thumb.jpg

1/500s, f/5.6, 192mm, ISO 800

Utstyr: EOS 30D, Tamron 70-300mm, RAW

Bildebehandling: ACR, rettet horisont og konvertert til S/H i PSE

Har lagt merke et står en eller fler søplekasser på noen av bussholdeplassene jeg kjøer forbi til og fra jobb. På denne holdeplassen er det fler ...

Tom

Fantastisk bilde. ser ut som en gjeng med fotballfans etter at laget deres har tapt på hjemmebane...

Lenke til kommentar
Men vignetteringseffekter skal benyttes med omhu og begrenselse, i dette tilfellet er den i mine øyne altfor falsk og markant.

Er i grunn enig i det du sier om den vignetteringen. Så jeg la inn en versjon uten også.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Men vignetteringseffekter skal benyttes med omhu og begrenselse, i dette tilfellet er den i mine øyne altfor falsk og markant.

Er i grunn enig i det du sier om den vignetteringen. Så jeg la inn en versjon uten også.

Tom

Forstod ikke helt det der jeg? Hva er "vignetteringseffekter" ? Så ikke særlig forskjell på de to bildene jeg, måtte laste de ned og se på de i Photoshop ved siden av hverandre, så vel noe mer grå-nyanse-felt i det ene (?)

RandiA

Lenke til kommentar
Forstod ikke helt det der jeg? Hva er "vignetteringseffekter" ? Så ikke særlig forskjell på de to bildene jeg, måtte laste de ned og se på de i Photoshop ved siden av hverandre, så vel noe mer grå-nyanse-felt i det ene (?)

RandiA

Vignettering er egentlig en "feil" som en del objektiver har. Det er strengt tatt lysavfall i hjørnene - dvs at bildet er mørkere i hjørnene enn i midten. Dette ser man som oftest når objektivet pip åpent (største blender åpning).

Tom

Lenke til kommentar
Vignettering er egentlig en "feil" som en del objektiver har. Det er strengt tatt lysavfall i hjørnene - dvs at bildet er mørkere i hjørnene enn i midten. Dette ser man som oftest når objektivet pip åpent (største blender åpning).

Tom

OK, da forstod jeg det...ser det første har noe mer mørkegrått i øverste hjørnene ja. Men det var da ikke så skjemmende..

RandiA

Lenke til kommentar

11.04.08: Snadder for øret.

post-126935-1207941667_thumb.jpg

1/125s, f/2.8, 50mm, ISO 800

Utstyr: EOS 30D, Sigma 50mm f/2.8 Macro, RAW

Bildebehandling: ACR, konvertert til S/H, og justert levels i PSE

I og med at jeg hadde forslått snadder som dagens tema i denne tråden, og jeg samtidig har blitt inspirert av musikkforslagene til anew, så måtte dagens bilde bli som det ble.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...