tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 04.04.2008: Wind and Wuthering Takk for at du minnet meg på denne platen, en av deres bedre, om enn ikke helt på høyde med Foxtrot med smått geniale Supper's Ready som høydepunktet. Endelig en som skjønte referansen . Har hatt lyst til å ta dette bildet i flere uker - endelig var været på plass. Den første Genesis platen jeg hørte skikkelig på var Trick of the Tail. Så den henger høyt. Jeg husker at jeg kjøpte Wind and Wuthering den sommeren jeg hadde min første sommerjobb (på Landteknikk i 77 eller 78) så den er også en favoritt. Tom Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 og ikke minst har de laget en av tidenes beste pop plater med den selvtitulerte Genesis fra 1983. Kanskje den ultimate bilplaten (ved siden av Yes 90125, selv om 5 åringen heller vil høre Wolfmother...) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 og ikke minst har de laget en av tidenes beste pop plater med den selvtitulerte Genesis fra 1983. Kanskje den ultimate bilplaten (ved siden av Yes 90125, selv om 5 åringen heller vil høre Wolfmother...) Yes 950125, ja - en perle. Den må jeg skaffe meg på nytt - hadde den kun på LP. Når det gjelder Genesis, så mistet de meg etter 1980 (Duke). Men flere av mine venner synes albumet Genesis er konge. tror jeg må ta meg en tur i CD-sjappa igjen ... Tom Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 for meg blir wind and wuthering den siste gode platen fra bandet med den selvtitulerte fra 1983 som en hederlig avslutning. alt i ettertid er som sonisk klyster å regne, eller som babybird sa "if you take shit and spin it at 45rpm, it still stinks!" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 for meg blir wind and wuthering den siste gode platen fra bandet med den selvtitulerte fra 1983 som en hederlig avslutning. alt i ettertid er som sonisk klyster å regne, eller som babybird sa "if you take shit and spin it at 45rpm, it still stinks!" Det er vel slik det er med de fleste band som holder på mer enn 4-5 år at det blir diskusjon om hvilken periode de er best Håper ihvertfall at det er noen som børster støv av gamle Genesis plater i kveld/natt. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) 05.04.08: Uten tittel 1/250s, f/2.8, 24mm, ISO 200 Utstyr: EOS 30D, EF 24mm f/2.8, Filformat RAW Behandling: Noen justeringer i ACR, konvertert til s/h i PS Elements Gikk en tur ned til ferjekaia på Gressvik i dag for å ta noen bilder av den slitne campingvogna som står der. Ved siden av en falleferdig låve lå restene av en buss eller lastebil. Ettersom Mr. Olsen ville ha et bilde av en fjær idag, syntes jeg dette var et passende motiv ... Tom Endret 5. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 05.04.08: Uten tittel Den så jo nesten ute som en moderne kunst-skulptur.... :!: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) 06.04.08: Fugl Fønix 1/200s, f/2.8, 50mm, ISO 500 Utstyr: EOS 30D, Sigma 50mm f/2.8 Macro, RAW Bildebehandling: ACR, konvertering til S/H i PSE. + vignettering Inspirert av blomstermakroene siste uke, så følte jeg for å prøve meg. Dette er en orkide som min mor har. Edit: har også rettet opp horisonten litt. Tom Endret 6. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Haha, jeg ser pheonix'en Genialt sett! Lenke til kommentar
pian Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Veldig bra! Godt fanget, lyset ser nesten litt magisk ut. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det lysende midtpunktet i dette bildet er hva som virkelig fanger oppmerksomheten og skiller det fra andre bilder. Bra symmetri har du også passet på. Veldig bra gjennomført. Bra å se et blomsterbilde som er litt gjennomtenkt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Haha, jeg ser pheonix'en Genialt sett! Ja, fin fasong på den der...men her skulle det vel nesten ha vært farger. Men i og med din begrensning måtte det jo bli SV/HV. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Takk takk. Er også fornøyd med denne (06.04). Fikk ikke tatt bildet under ideelle forhold, slik at jeg måtte opp med ISO og ned med blender. Ville ha såpass høy lukkertid da det ble tatt håndholdt. Fargebildet ble OK, men pga- høy ISO, så ble det noe støy som ikke passet her. Men den kledte s/h utgaven. Til slutt kan jeg nevne at jeg har "jukset" litt. Jeg måtte rett opp horisonten litte grann. Men ingen crop uover det. Tom Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det bilde for 6. var utrolig stilig! Vi har noen sånne blomster i heimen vi og, måtte sjekke, men ingen phoenix der! Stå på. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 07.04.08: Venter på sommeren 1/50s, f/5.6, 24mm, ISO 400 Utstyr: EOS 30D, EF 24mm f/2.8, RAW Bildebehandling: ACR, konvertering til S/H i PSE På jobben har vi en bakgård hvor røykerne samles (tror jeg). I dag bøttet det ned, så oppmøtet var noe labert. Tom Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Veldig bra! Mulig jeg hadde løpt ned og arrangert det en smule anderledes. Men likevel godt jobbet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) 07.04.08: Venter på sommeren Synes det var en treffende tittel på et "trist" bilde Tom. Det var fint, for det sa så mye.. (ikke er det riktig vår, langt fra sommer enda, og ikke er det bra å røyke :!: :!: ) RandiA Endret 7. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ah ! Det er vel sånn sommeren er i de trange byer:) Pen tittel Og fin konvertering! Likte det veldig mye! Stå på Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 flotte bilder tom, bakgården og blomsten er kanskje mine favoritter hittil! Blir fascinert av din "fugl føniks", godt sett! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) 08.04.08: En gammel stolpe Film: TMax ISOO 100 Utstyr: Canon FTb + 50mm f/1.8 S.C. I dag var det ikke regn, så jeg fikk luftet FTb-en; spanderte 12 bilder på Sandvikselva og Akerselva. Nede ved Sandvikselva fant jeg denne gamle gjerdestolpen. Tom Endret 21. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå