snippsat Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Windows utforsker viser ikke størrelser? Det var du som kom med spørsmålet,prøver og svare da. Endret 31. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 beklager, dumt sakt av meg. Vedig glad for at du hjelper så mye! Hvis du ser på vedlegger ser du hva jeg har snakket om, selve plassen på D øker, mens mappene øker ikke. har valgt å sensurere navn, for begynner å bli privat. Sammenligning_D.bmp Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Ser du ikke har tilgang til "System Volume Information" venste side. På høyere side ser det ut som den har økt med ca 500mb. Dette stemmer sånn ca med økning fra 91,7gb til 92.2gb Denne mappen brukes til systemgjenoppretting. Denne funksjonen må du prøve og slå av. Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting->slå av systemgjenoppretting->restart. Se om dette hjelper. Endret 31. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 system gjenopretting er deaktivert, men har et annet program som heter EAZ-fix, er ikke sikker på hvor det lagres. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Dette programet? http://www.eazsolution.com/ Skjønner helt hva du mener,er det innstalert? Lurer på om problemet er borte,har diskene sluttet og vokse? Endret 1. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 ja, har innstalert det, og brukte det til å gjenoprette Windows når det sviktet etter at diskplassen nådde 0 mb. Disken blir større og større, i skrivende stund har jeg 802mb på C og 4,78GB på D disken. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Får du skrudd av dette programet. Bare så den ikke ligger og lager filer for gjennoppretting. Du må prøve,finne ut hvem mappe eller fil som øker. Bruke de metoder som vi har pratet om. Det må nesten være en fil et eller annet sted som øker. At det skjer på begge partisjoner tyder på at et program fra win eller noe annen software som gjør dette. Kunne du prøvd dette. Boot trykk f8 flere ganger,velg sikkerhetmodus. Se om det samme skjer her. "System Volume Information" følg med på denne mappen,at den ikke stiger for og være sikker på at den funksjon er slått av. Endret 1. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Du må prøve,finne ut hvem mappe eller fil som øker.Bruke de metoder som vi har pratet om. jobber med saken men tar lenger tid enn jeg hadde trodd. jobber også med EAZ Har følelsen av at det ikke går å "tracke" viruset eller hva det nå er ned. Se på bilde i vedlegget. Øverst i TreeSize ser man at disk C er på 20Gb mens på neste ser man at det er 784Mb igjen...Noen som har vært borti dette før? SAmmenligning_C.bmp Endret 1. april 2008 av CrazyTeddy Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 beklager dobbelpost, men trenger fortgang.. diskene blir spist opp :S Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kan jo ikke hjelpe når du poster et bilde av c:\ Ser jo ikke filer som ligger på root c:\ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Filer på C:\ root er 1537MB. Du bør kanskje vurdere å fjerne noen restore points siden "system volume information" har vokst til 4.5GB. Tips! På XP slår du av/på system restore og bruker slideren til å sette mindre reservasjon enn default. Du har også masse lagret i brukerprofilen din under "Documents and Settings" 3.6GB. Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 hva mener dere med C:/ root? Tips! På XP slår du av/på system restore og bruker slideren til å sette mindre reservasjon enn default. kunne du si litt nærmere hvor man gjør det? kan ikke se noen sånne innstillinger System->gjennopretting Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Tips! På XP slår du av/på system restore og bruker slideren til å sette mindre reservasjon enn default. Denne skal være slått av se post 23. Root er filer som ligger under c:\(ikke mapper) Jeg har nevt root flere ganger og nå spør du om det. Da blir det ikke lett. Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Denne skal være slått av se post 23. den er slått av. Kan jeg slette alle filene som ligger under restore? For filer i C:/ root se vedlegg... bildet fikk ikke med seg alle filene men det fortsetter ned med "sqmnooptXX.sqm" er disse et problem? C_root.bmp Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Kan jeg slette alle filene som ligger under restore? Dette har ingen ting med problemet,har du slått av systemgjoppretting så øker ikke den mappen. sqmnooptXX.sqm Nei du ser vel størrelsen. 1kb så da kan ikke de være problemet. Så må du ordne ikoner etter størrelse. Nå er de ikke det,har blitt nevt opp til flere ganger. Det er litt vanskelig når du spør om en 1kb fil er problemet. Endret 1. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 har brukt hele i dag og i går til å gjøre sånn som du har sakt, se hvor det øker og peile videre innover. Problemet er at det ikke øker betydelig i noen mapper, faktisk så har Mappene i C:/ Windows, Programfiler, Documents and Settings og Program files sunket i løpet av dagen. Samtidig som Windows sier at disken blir fylt opp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Under start meny - alle - programmer - tilbehør bruker du diskopprydding ( disk cleanup ) på fanen "more" for å fjerne alle system restore point untatt den siste. "System Volume Information" mappa har du ikke i utgangspunktet tilgang til ( uten isåfall å gi deg det , ta over ownership) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kjørte nettop system restore cleanup på min XP. Før var folderen 2.23GB , nå er den 55MB . Frigitt over 2GB. Lenke til kommentar
CrazyTeddy Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 gjorde det jeg også nå, hele System Volume Information ble sletta som var på litt over 4 Gb. Men kan ikke juble enda etter at den mappen ble tømt som var 4gb har jeg nå ledig 900mb på C:/? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Prøv med å slå av system restore for all drives. Reboot. Slå på system restore igjen - og still reservasjonen ned til f.eks 5%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå