espinos Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei. Jeg har canal digital som isp. Problemet mitt er som følger, kan ikke snakke med enkelte over live og slit med å finne spillere online. Jeg ble da rådet med å åpne visse porter i ruteren, men før det måtte jeg sette opp en statisk ip på 360en. Da jeg ringte til canal digital for å motta dns server kode, sa de at de ikke støttet statisk ip, kun dynamisk. Er jeg fortapt da? kan jeg kjøpe ny ruter som fungerer? eller må jeg skifte levrandør? Jeg har en tråløs netgear ruter, koblet til en tråløs nettverk til 360en. innstillinger på automatisk vises nat som open. Men det kan den da ikke være. Takk til dem som tar seg tid å svare Har slitt veldig lenge med dette nå, på tide å fikse det! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Du skal sette statisk ip på Xbox'en din, ikke på nettlinja. I ruteren din finner du innstillinger for det, samt i system-bladet på Xbox'en. DNS må du spesifisere til Canal Digital, men statisk ip skal være en intern ip. Endret 31. mars 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du skal sette statisk ip på Xbox'en din, ikke på nettlinja. I ruteren din finner du innstillinger for det, samt i system-bladet på Xbox'en. DNS må du spesifisere til Canal Digital, men statisk ip skal være en intern ip. men han må jo vite DNS servere til Canal Digital da? Lenke til kommentar
espinos Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Du skal sette statisk ip på Xbox'en din, ikke på nettlinja. I ruteren din finner du innstillinger for det, samt i system-bladet på Xbox'en. DNS må du spesifisere til Canal Digital, men statisk ip skal være en intern ip. Når jeg setter den opp manuelt på 360en så forandrer den seg til strict. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 For å svare på DNS spørsmålet først: Primary DNS: 193.213.112.4 Secondary DNS: 130.67.15.198 Hvis du får opp strict med fast lokal IP og tilhørende åpne porter (UDP 88, TCP/UDP 3074) er det noe annet feil. Konfigurasjonsproblem, i så tilfelle. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du kan jo bruke UPnP i stedet for fast IP (hvis routeren din støtter det). Da ber Xboxen selv routeren om å videresende pakkene på de portene den trenger. Når du sier "åpne", hva mener du da? Åpne portene i brannmuren? Dette er i så fall ikke nok. Du må også konfigurere routeren til å videresende pakker på de aktuelle portene til den (faste) IP-adressen xboxen din har. Men som sagt, det enkleste er å bruke UPnP. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg mente selvsagt å "åpne" portene i ruteren. Det innebærer vidresending, i mange tilfeller kaldt "virtual server" på ruterne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå