IceFox Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Burde ikke være det. Var fint og skarpt. Komposisjonen likte jeg derimot ikke, og synes ikke det fungerte så veldig godt som produktfoto. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Har bl.annet ett til som jeg er fornøyd med, men det trengte en del cropping, så valgte å ikke ta det med. Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Oppsett: 50mm: Endret 26. april 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Burde kanskje fjerne slagskyggen du har fått på bildene. Til neste gang, husk å fjerne så mye støv som mulig før du begynner å fotografere. Langt enklere enn å klone vekk hundrevis av støvkorn i ettertid. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Burde kanskje fjerne slagskyggen du har fått på bildene. Til neste gang, husk å fjerne så mye støv som mulig før du begynner å fotografere. Langt enklere enn å klone vekk hundrevis av støvkorn i ettertid. Det var da snakk om støv på bildebrikken, og jeg har ingenting å fjerne det med. Jeg kunne ha fjernet skyggene, men synes sånne bilder blir litt mer livlige med litt skygge Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Veldig stilig det HDR-panoramaet, gangstien og flaggstangen gjorde det ti ganger mer spennende enn det ellers ville vært. Jeg synes du bør tone ned rødfargen på et par detaljer, spesielt de kjeglene til venstre i bildet, og detaljene på båten, de trakk litt vel mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Burde kanskje fjerne slagskyggen du har fått på bildene. Til neste gang, husk å fjerne så mye støv som mulig før du begynner å fotografere. Langt enklere enn å klone vekk hundrevis av støvkorn i ettertid. Det var da snakk om støv på bildebrikken, og jeg har ingenting å fjerne det med. Jeg kunne ha fjernet skyggene, men synes sånne bilder blir litt mer livlige med litt skygge Enig med deg om skygge. Når det er gjort riktig gir det mer 3D følelse. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Legger ut ny versjon av det fantastisk lange panoramabildet mitt, siden photoshop hadde hoppet over ett bilde (Tror det var pga at photomatix hadde fucket HDR filen);Merk at dette er mer enn 360 grader Edit: Fun fact #1: det er nå 16967 x 3270 px Vil få dette printet i 100x20cm hvis det ikke koster skjorta, noen som vet om firma i Stavangerområdet som tar seg av så store bilder? Edit2: Fun fact #2: 55.5 mpix hmm, kult... hvor mange bilde-sett er brukt? Jeg regner med du har brukt noe som fortregner 0 og niks, og da er det vell noe mellom 25-40mm? Som sagt, tatt mange? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 hmm, kult... hvor mange bilde-sett er brukt? Jeg regner med du har brukt noe som fortregner 0 og niks, og da er det vell noe mellom 25-40mm? Som sagt, tatt mange? 11 bilder, 3 eksponeringer per HDR bilde, 15mm Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hvordan takler du fortregningen på 15mm? Skal fanden prøve dette igjen i dag om jeg får tid, mest sannsynlig ikke, men imorgen da... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Mener du med tanke på forvrengning? Er lite av det som jeg har lagt merke til ved 15mm Sabla fornøyd med 15-30mm objektivet mitt Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Dag 28: Uten tittel 50mm F/5.6 1/100 ISO 100 I dag ble det bare litt tull. Jeg er skikkelig daff, og håper på å ta skikkelig igjen i morra/onsdag når jeg får det "nye" kameraet som er på vei. Blir nok drita kvalitet og sånt da hvis ikke jeg får skaffa peng til å kjøpe en skikkelig scanner. Edit: Noen som vil gjette hva det er? Endret 28. april 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Deksel/filtersak forran vifte/klimaannlegg? Endret 28. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Baksiden av et eller annet kontorapparat? Scanner, printer? Litt kjedelig, kanskje det vil hjelpe å dra opp kontrastene litt, eller en annen s/h konvertering? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Deksel/filtersak forran vifte/klimaannlegg? Fryser Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tørr å påstå at du er den første på forumet til å ta bilde av en fryser Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Yay Litt stas bare det, selv om det var ett kjedelig bilde og jeg egentlig bare tok for å ha tatt noe... Gleder meg som en unge før julaften til minolta kameraet kommer.. Håper det kommer i morgen så jeg får 2 dager med det før aprilfesten er over Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tja, sett masse vinterbilder i det siste... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) 30. April: *reservert for analog dag* I dag fikk jeg kameraet jeg har ventet på, så jeg reserverer plass her for bildene når jeg har fremkalt og scannet de. Endret 30. april 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 30. April: *reservert for analog dag* Jøss, Minolta....fikk meg til å tenke på at jeg har et gammelt Minolta liggende et sted, sånn med lysmåler og alle manuelle funksjoner...det ble fine bilder med det. RandiA Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 30. April:*reservert for analog dag* Jøss, Minolta....fikk meg til å tenke på at jeg har et gammelt Minolta liggende et sted, sånn med lysmåler og alle manuelle funksjoner...det ble fine bilder med det. RandiA Hehe, ja. Dette har også lysmåler og manuell eller blenderprioritert Ingen full automatikk og ingen lukkerprioritet Har brukt en 36 bilders film nå, eksperimentert litt med makro belgen jeg fikk med. Fremkalling kommer når jeg har råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå