Gå til innhold

Aprilfest 2008 - sn0dig - Ingen crop + HDR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde kanskje fjerne slagskyggen du har fått på bildene. Til neste gang, husk å fjerne så mye støv som mulig før du begynner å fotografere. Langt enklere enn å klone vekk hundrevis av støvkorn i ettertid. ;)

 

Det var da snakk om støv på bildebrikken, og jeg har ingenting å fjerne det med.

Jeg kunne ha fjernet skyggene, men synes sånne bilder blir litt mer livlige med litt skygge

Lenke til kommentar

Veldig stilig det HDR-panoramaet, gangstien og flaggstangen gjorde det ti ganger mer spennende enn det ellers ville vært. Jeg synes du bør tone ned rødfargen på et par detaljer, spesielt de kjeglene til venstre i bildet, og detaljene på båten, de trakk litt vel mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Burde kanskje fjerne slagskyggen du har fått på bildene. Til neste gang, husk å fjerne så mye støv som mulig før du begynner å fotografere. Langt enklere enn å klone vekk hundrevis av støvkorn i ettertid. ;)

 

Det var da snakk om støv på bildebrikken, og jeg har ingenting å fjerne det med.

Jeg kunne ha fjernet skyggene, men synes sånne bilder blir litt mer livlige med litt skygge

 

Enig med deg om skygge. Når det er gjort riktig gir det mer 3D følelse.

Lenke til kommentar
Legger ut ny versjon av det fantastisk lange panoramabildet mitt, siden photoshop hadde hoppet over ett bilde (Tror det var pga at photomatix hadde fucket HDR filen);

Merk at dette er mer enn 360 grader

post-100104-1208272086.jpg

 

Edit: Fun fact #1: det er nå 16967 x 3270 px

Vil få dette printet i 100x20cm hvis det ikke koster skjorta, noen som vet om firma i Stavangerområdet som tar seg av så store bilder?

 

Edit2: Fun fact #2: 55.5 mpix

 

hmm, kult... hvor mange bilde-sett er brukt? Jeg regner med du har brukt noe som fortregner 0 og niks, og da er det vell noe mellom 25-40mm? Som sagt, tatt mange?

Lenke til kommentar

Dag 28:

Uten tittel

post-100104-1209409444_thumb.jpg

50mm

F/5.6

1/100

ISO 100

 

I dag ble det bare litt tull. Jeg er skikkelig daff, og håper på å ta skikkelig igjen i morra/onsdag når jeg får det "nye" kameraet som er på vei.

Blir nok drita kvalitet og sånt da hvis ikke jeg får skaffa peng til å kjøpe en skikkelig scanner.

 

Edit: Noen som vil gjette hva det er?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
30. April:

*reservert for analog dag*

Jøss, Minolta....fikk meg til å tenke på at jeg har et gammelt Minolta liggende et sted, sånn med lysmåler og alle manuelle funksjoner...det ble fine bilder med det.

RandiA

 

Hehe, ja. Dette har også lysmåler og manuell eller blenderprioritert :) Ingen full automatikk og ingen lukkerprioritet :)

Har brukt en 36 bilders film nå, eksperimentert litt med makro belgen jeg fikk med. Fremkalling kommer når jeg har råd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...