Gå til innhold

Aprilfest 2008 - petteram - fast brennvidde og blender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra bilde med sterke kontraster.

Tips: Lavere ISO og lengre lukkertid

Nope, bruker autoiso. Det takler Nikon utmerket.

Dessuten var denne karen i bevegelse i ett sett:-)

Skal gi deg delvis rett. Ser i dag at jeg har tuklet med isoen og skrudd den opp på 400.

Jeg regnet nesten med at isoen gikk opp fordi vi sto i dyp skygge...

Lenke til kommentar
Kom forbi denne karen i dag i forbindelse med jobben.

Artig skrue, så jeg spurte om det var i orden å knipse noen bilder.

Helt i orden sa han og poserte villig vekk:-)

Også fint fanget! Fint uttrykk, og godt eksponert. Blir dog litt ødelagt av hard oppskarping i høylysene, det er en halo rundt øret hans og langs kinnet. Bakgrunnen skulle nok helst vært litt mer blurret, men umulig med utfordringen du har valgt. Synes også det er noe "rart" med det som står ut ved øret hans - det ser litt pålimt ut.
Lenke til kommentar
post-10097-1208193750_thumb.jpg
Fint dette også, kanskje litt i overkant sentrert, men fint. Det er vanndråpene som gjør bildet, og de har du fanget fint. Kunne vært interessant med lenger brennvidde, men det fungerer dårlig i forhold til utfordringen din :-)

Angående utfordringen min så gjør jeg nok ikke dette en gang til:-)

Regner med det blir en oktoberfest i år også og da vil jeg bruke alt utstyret ja...

Lenke til kommentar

15. april var virkelig flott fanget.

Interresant bakgrunn, personen så skikkelig ut som en artig glagutt som kan finne på litt av hvert.

Må si meg litt enig i k-ryeng. Men synes at dette var et veldig interresant bilde. Hva gjelder bakgrunnen vil jeg si den er ganske flott, for den gir en setting og forteller kanskje litt om hva han driver med. Det ser ut som han er litt i farten. Flott lys men kanskje litt skarp i høylyset på pannen.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
15. april var virkelig flott fanget.

Interresant bakgrunn, personen så skikkelig ut som en artig glagutt som kan finne på litt av hvert.

Må si meg litt enig i k-ryeng. Men synes at dette var et veldig interresant bilde. Hva gjelder bakgrunnen vil jeg si den er ganske flott, for den gir en setting og forteller kanskje litt om hva han driver med. Det ser ut som han er litt i farten. Flott lys men kanskje litt skarp i høylyset på pannen.

Takk takk, gladgutt er en god beskrivelse av han her. :yes:

Lenke til kommentar
1/100 sek

f/5.6...?

Iso 100

det står F number: 5.6 i exif hvertfall.

Er fort gjort å glemme seg veit jeg. Fin grønnfarge på gresset.

Jepp, spørsmålstegnet er til meg selv i grunnen.

Blir ivrig når man først holder på og glemmer ofte innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...