Petteram Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Bra bilde med sterke kontraster.Tips: Lavere ISO og lengre lukkertid Nope, bruker autoiso. Det takler Nikon utmerket. Dessuten var denne karen i bevegelse i ett sett:-) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Bra bilde med sterke kontraster.Tips: Lavere ISO og lengre lukkertid Nope, bruker autoiso. Det takler Nikon utmerket. Dessuten var denne karen i bevegelse i ett sett:-) Skal gi deg delvis rett. Ser i dag at jeg har tuklet med isoen og skrudd den opp på 400. Jeg regnet nesten med at isoen gikk opp fordi vi sto i dyp skygge... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Stilig bilde! Ser nesten ut som en "montasje" med tre bilder av samme fugl :-) Endret 16. april 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Fint dette også, kanskje litt i overkant sentrert, men fint. Det er vanndråpene som gjør bildet, og de har du fanget fint. Kunne vært interessant med lenger brennvidde, men det fungerer dårlig i forhold til utfordringen din :-) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Kom forbi denne karen i dag i forbindelse med jobben.Artig skrue, så jeg spurte om det var i orden å knipse noen bilder. Helt i orden sa han og poserte villig vekk:-) Også fint fanget! Fint uttrykk, og godt eksponert. Blir dog litt ødelagt av hard oppskarping i høylysene, det er en halo rundt øret hans og langs kinnet. Bakgrunnen skulle nok helst vært litt mer blurret, men umulig med utfordringen du har valgt. Synes også det er noe "rart" med det som står ut ved øret hans - det ser litt pålimt ut. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Fint dette også, kanskje litt i overkant sentrert, men fint. Det er vanndråpene som gjør bildet, og de har du fanget fint. Kunne vært interessant med lenger brennvidde, men det fungerer dårlig i forhold til utfordringen din :-) Angående utfordringen min så gjør jeg nok ikke dette en gang til:-) Regner med det blir en oktoberfest i år også og da vil jeg bruke alt utstyret ja... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) 15. april var virkelig flott fanget. Interresant bakgrunn, personen så skikkelig ut som en artig glagutt som kan finne på litt av hvert. Må si meg litt enig i k-ryeng. Men synes at dette var et veldig interresant bilde. Hva gjelder bakgrunnen vil jeg si den er ganske flott, for den gir en setting og forteller kanskje litt om hva han driver med. Det ser ut som han er litt i farten. Flott lys men kanskje litt skarp i høylyset på pannen. Endret 16. april 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 15. april var virkelig flott fanget. Interresant bakgrunn, personen så skikkelig ut som en artig glagutt som kan finne på litt av hvert. Må si meg litt enig i k-ryeng. Men synes at dette var et veldig interresant bilde. Hva gjelder bakgrunnen vil jeg si den er ganske flott, for den gir en setting og forteller kanskje litt om hva han driver med. Det ser ut som han er litt i farten. Flott lys men kanskje litt skarp i høylyset på pannen. Takk takk, gladgutt er en god beskrivelse av han her. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) 16 april. Da er dagens bilde "Fjell med måne" 1/2500 sek f/2.8 Iso 100 Endret 16. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) 1/100 sekf/5.6...? Iso 100 det står F number: 5.6 i exif hvertfall. Er fort gjort å glemme seg veit jeg. Fin grønnfarge på gresset. Endret 16. april 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 1/100 sekf/5.6...? Iso 100 det står F number: 5.6 i exif hvertfall. Er fort gjort å glemme seg veit jeg. Fin grønnfarge på gresset. Jepp, spørsmålstegnet er til meg selv i grunnen. Blir ivrig når man først holder på og glemmer ofte innstillinger. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 <-- noen som har litt tungt for det i dag trur jeg.. <-- Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Tok dette ut av takvinduet nå... Bytte mot dette? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har ikke problemer med det. Du kan jo skylde på at det andre bilde ikke tilfredstilte utfordringens krav ... Tom Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har ikke problemer med det. Du kan jo skylde på at det andre bilde ikke tilfredstilte utfordringens krav ... Tom Flott, da er det byttet ut. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Flott, da er det byttet ut. Stilig "måne-bilde", morsom diagonal RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Flott, da er det byttet ut. Stilig "måne-bilde", morsom diagonal RandiA Måtte tenke fort der ja Meningen var at fjellryggen skulle begynne 1/3 opp på venstre siden og avslutte 2/3 på høyre. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) 17 april Kom meg litt rundt omkring i Bergen i dag. Endte opp på Gamlehaugen der Gamle-Erik bor. Bare tull:-) Kongefamilien bor her hver gang de besøker byen. 1/2000 sek f/2.8 Iso 100 Endret 17. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 17 april: Vakkert, vakkert....... (litt stygge trærne i forgrunnen da, men egentlig bra det ikke er mye bladverk som tar bort utsikten....Bruker du bare 50mm på den der da...) RandiA Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jøss, er det sol i Bergen? Imponert over skarpheten på bildene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå