Petteram Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 dagens beste diffuser :-D flott portrett, og herlig diffust lys. Litt guffen bakgrunnsfarge, dog :-) He he, måtte finne noe som ikke krasjet med modellen og dette var det nærmeste. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Hadde det kanskje gjort seg bedre i sort/hvitt? Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Var fint i SH, ja. Men det gjør seg absolutt i farger også. Den grønnfargen finner man uansett igjen i regnbuen på tskjorta Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) For de som ønsker å se studioet som ble brukt,rakk jeg å ta et snap av det før det blåste bort:-) :!: :!: Gjelder å være oppfinnsom ja! Og portrettet ble jo bra med den bakgrunnen. (Finest i farger synes jeg, fjeset kom best til sin rett da....) RandiA Endret 9. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 For de som ønsker å se studioet som ble brukt,rakk jeg å ta et snap av det før det blåste bort:-) :!: :!: Gjelder å være oppfinnsom ja! Og portrettet ble jo bra med den bakgrunnen. (Finest i farger synes jeg, fjeset kom best til sin rett da....) RandiA He he, det hadde vært overskyet stort sett hele dagen, men idet vi skulle ta bilder tittet plutselig solen frem. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Meget imponerende portrett og studio Jeg må nesten bare spørre. Jeg har samme 50mm linse som deg tror jeg, men jeg er ikke i nærheten ved å oppnå samme skarphet. Jeg har lenge egentlig trodd at den kanskje ikke er helt riktig instilt, og at autofokusen bommer. Gjør du noe spesielt for å få til skarpheten du oppnår? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Meget imponerende portrett og studio Jeg må nesten bare spørre. Jeg har samme 50mm linse som deg tror jeg, men jeg er ikke i nærheten ved å oppnå samme skarphet. Jeg har lenge egentlig trodd at den kanskje ikke er helt riktig instilt, og at autofokusen bommer. Gjør du noe spesielt for å få til skarpheten du oppnår? Nederst på side 2 i denne tråden har jeg avslørt oppskriften på oppskarping i Photoshop. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Petteram: Likte Portrettet i farger best.. helt klart Marthe-Ma Dette objektivet er faktisk aå skarpt. man må bare treffe.. fra ken rockwell: Nikon 50mm F/1.8f/1.8: some light falloff. Some coma in the corners and a little less contrast all around seemingly due to spherical aberration f/2.8: almost no falloff and the coma seems to be gone. Sharp all over f/4: no falloff. Very sharp all over f/5.6: great, same as at f/4 Endret 9. april 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Dette objektivet er faktisk aå skarpt. man må bare treffe.. fra ken rockwell: Nikon 50mm F/1.8f/1.8: some light falloff. Some coma in the corners and a little less contrast all around seemingly due to spherical aberration f/2.8: almost no falloff and the coma seems to be gone. Sharp all over f/4: no falloff. Very sharp all over f/5.6: great, same as at f/4 Jepp, merket forskjellen mot 18-70en samme dagen jeg kjøpte 50mm. Liker den bare bedre og bedre:-) PS: 18-70 objektivet er ikke dårlig det heller. Endret 9. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 har 18-70 selv men den er ikke like skarp. 50\n er helt konge. men jeg slet i starten med uklarheter jeg også. men det hjelper etterhvert Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Aaa. Jeg skal teste ut enda litt mer. Hvis jeg kan få til skarphet som er hintet til her, så kommer jeg til å falle av stolen. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Aaa. Jeg skal teste ut enda litt mer. Hvis jeg kan få til skarphet som er hintet til her, så kommer jeg til å falle av stolen. Takk for alle tips. Det bør gå greit Gi en lyd hvordan det gikk... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 (endret) 10 april I dag: HDR HDR av ett bilde hvor 4 eksponeringer er produsert i Lightroom. Tonemapped i Photomatix... Edit: Konvertert til sort/hvitt. 1/4000 sek f/2.8 Iso 140 Endret 11. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 kul demo av HDRs muligheter, stilig med den mørke himmelen. Kanskje litt i overkant mye fargemetning? Det oransje ser ut som om det er radioaktivt... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 kul demo av HDRs muligheter, stilig med den mørke himmelen. Kanskje litt i overkant mye fargemetning? Det oransje ser ut som om det er radioaktivt... Det er skygge der jeg står, mens solen skinner igjennom på bygninger og kraner. Den skarpe oransje fargen ble dermed enda skarpere. Kunne kanskje dempet det litt, men men... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det var litt for kraftige farger ja. Tror dette hadde gjort seg i svart hvitt pga den drmatiske himmelen. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Det var litt for kraftige farger ja. Tror dette hadde gjort seg i svart hvitt pga den drmatiske himmelen. Sånn kanskje? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Det var litt for kraftige farger ja. Tror dette hadde gjort seg i svart hvitt pga den drmatiske himmelen. Ja, enig i det, mye bedre i SV/HV det der ja... RandiA Endret 10. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Det var litt for kraftige farger ja. Tror dette hadde gjort seg i svart hvitt pga den drmatiske himmelen. Ja, enig i det, mye bedre i SV/HV det der ja... RandiA HDR i sort/hvitt fungerte bedre enn jeg trodde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå