Petteram Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bruker: Petteram Utfordring: Fast brennvidde og blender. Her vil jeg se hvordan jeg klarer meg med 50mm på 2.8 både inne og ute. Deltakernivå: Reservert Utstyr: Nikon D80 - Nikkor 50mm 1.8D Meldt pent vær de neste dagene så jeg gleder meg vilt. Dette blir som i "gamle dager" da jeg løp rundt med et Ricoh KR10-super med 50mm 1.7. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 1 April 2008 Været skuffet litt i dag så jeg kom meg ikke ut slik jeg hadde planlagt. Her er i hvertfall mitt første bidrag: 1/320 sek f/2.8 Iso 100 Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 2 april En kollega hadde med seg sin nye bil og det måtte jeg ta et snap av:-) 1/125 sek f/2.8 Iso 140 Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvordan liker du kort tele så langt? :-) Flott lys/toner, fine detaljer og komposisjon på det første! Det andre passer godt som nesten monokromt utsnitt, skarpt og med høy kontrast. Lurer på hvilke lekre (ord jeg ikke sier ofte da det lyder dårlig i min munn, men her er det få andre som passer ) detaljer som kommer etter hvert! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Hvordan liker du kort tele så langt? :-) Flott lys/toner, fine detaljer og komposisjon på det første! Det andre passer godt som nesten monokromt utsnitt, skarpt og med høy kontrast. Lurer på hvilke lekre (ord jeg ikke sier ofte da det lyder dårlig i min munn, men her er det få andre som passer ) detaljer som kommer etter hvert! Takk for kommentaren... setter stor pris på det:-) Kort tele plager meg ikke, men f/2.8 kan være en utfordring. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 3 april Litt fugl denne gangen. Ender er greie å knipse.... 1/320 sek f/2.8 Iso 100 Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Helt nydelig skarphet du har fått til på alle tre bildene hittil. Jeg er meget imponert ihvertfall. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Helt nydelig skarphet du har fått til på alle tre bildene hittil. Jeg er meget imponert ihvertfall. Nei no begynner eg nesten å rødme... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ikke noe å rødme for dette Enig med MM. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Drit brae bilder:) Liker 2. April veldig godt, utrolig deilig skarphet i bildene dine! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Drit brae bilder:) Liker 2. April veldig godt, utrolig deilig skarphet i bildene dine! Takker og bukker. Skal prøve å fortsette på denne måten Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Likte veldig godt det første bildet ditt. Edward weston-stemning over det :-) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Likte veldig godt det første bildet ditt. Edward weston-stemning over det :-) Føler meg beæret...men gir meg prestasjonsangst Tusen takk! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 4 april Regn og atter regn, men måtte en kjapp tur ut fra jobben. Stakk oppom Fantoft stavkirke en liten tur. Utstyr: D80 - 50mm1.8D - paraply Har ikke PS på jobben, men Photofiltre funker den også. 1/1250 sek f/2.8 Iso 100 Lenke til kommentar
DHM Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 4. April: Dette liknet helt sinnsykt på et annet bilde jeg har sett i kritikken tatt med mobilkamera for en stund sida ! samme bygget ? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) 4. April: Dette liknet helt sinnsykt på et annet bilde jeg har sett i kritikken tatt med mobilkamera for en stund sida ! samme bygget ? Det er mulig. Det er bygget en rampe med trapper på ene siden av kirken for at turistene skal få bedre overblikk (muligens) Hele bygget er gjerdet inn med 2.5m høyt gjerde etter brannen som gjorde Greven berømt. Som Bergenser er det litt flaut å si at jeg var der for første gang i dag Uansett staselig å se.... Endret 4. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Flotte bilder du har her ja.. Skarpe og fine. Likte spesiellt første bildet veldig godt, vannet perler seg flott på bladene. Også bilen da (A3/A4 rundt 2002 mod el no sånt?). har tatt et lignende bilde selv av en 77 mod Trans Am. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 5 april Firmaet jeg jobber i feirer 20 års jubileum i år og dette ble markert med en langhelg på Geilo. Her ble det samtidig arrangert et jubileumsrenn kalt Freestyle30. Her var der da veteraner fra 30 år med ballett, hopp og kulekjøring. Jeg måtte selvfølgelig opp i bakken å få noen skudd der. Det ble vanskelig å bare velge ett, men her er mitt bidrag for 5 april. 1/3200 sek f/2.8 Iso 100 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Haha, herlig bilde. God skarphet og farger også. Samt en forferdelig 80-talls skidress, selvsagt. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Haha, herlig bilde. God skarphet og farger også. Samt en forferdelig 80-talls skidress, selvsagt. He he, jeg forstod det slik at de skulle ha så gammelt utstyr som det var mulig å oppdrive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå