tomsi42 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Sorry, dette er ikke dagen for makro... Det er da mange inneting om egner seg for makro. Har du ikke en defekt PC med masse rart i ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Lei, og med 150mm makro er det å treffe med fokus så betent vanskelig at jeg ikke gidder... + at dråpebilder aldri blir noe kult... Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Neimen så synd da. Gleder meg stort til å se flere spennende blomster i morgen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ja vi får se på det... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hadde du fått deg mellomringer ennå? Det er ganske fasinerende å ta ekstreme nærbilder av daglidagse ting som matvarer, mynter, tekstiler, etc. Legger ved et bilde jeg tok av en femmer med Sigma 105mm og et fullt sett Kenko mellomringer (+SB800). Du må blende en del ned når du bruker mellomringer, dette er ved f/10 og enda er dybdeskarpheten syltynn... Jeg likte de tre første blomsterbildene dine, de var godt komponerte og "delikate". De siste to-tre ble litt mindre spennende. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Skal bestille mellomringene snart... Har vært ute nå, så vær fornøyd... Grunnen til at ting er sarv i det siste er at jeg er lei av disse blomstene... så viser bare at jeg har tatt noen, driter i kvaliteten... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Lei, og med 150mm makro er det å treffe med fokus så betent vanskelig at jeg ikke gidder... + at dråpebilder aldri blir noe kult... Ble vist 8 stk allikevell da =/ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Nikon D200 m/Sigma 150mm f/2.8 macro f/2.8 1/100 ISO 100 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Valget i dag ble vanskelig... Enten et teknisk godt bilde, eller sparke igang insektfotoene? Jeg gikk for teknisk kvalitet, mulig jeg kommer til å angre meg. For å se de andre bildene, følg denne linken. Jeg ønsker gjerne synspunkter. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Valget i dag ble vanskelig... Enten et teknisk godt bilde, eller sparke igang insektfotoene?Jeg gikk for teknisk kvalitet, mulig jeg kommer til å angre meg. For å se de andre bildene, følg denne linken. Jeg ønsker gjerne synspunkter. Marihøna! Helt klart.... Det var bedre "liv" i det bildet. Endret 8. april 2008 av Petteram Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Hvilke av de? Kommenter helst i Chattetråden Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvilke av de? Kommenter helst i Chattetråden Da er det gjort... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Valget i dag ble vanskelig... Enten et teknisk godt bilde, eller sparke igang insektfotoene?Jeg gikk for teknisk kvalitet, mulig jeg kommer til å angre meg. For å se de andre bildene, følg denne linken. Jeg ønsker gjerne synspunkter. Jeg syntes du gjorde et lurt valg, jeg. Stilrent blomsterbilde med god skarphet. Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Å ta gode severdige macrobilder er ikke lett, det vet de fleste som har prøvd. Spesiellt ikke når man har dårlig tid. Og dette bærer imo de fleste bildene her preg av (og du innrømmer det vel indirekte selv også). Har sett veldig gode macrobilder fra deg før, så kapasiteten er der, men som sagt foreløpig synest jeg dette er et stykke unna det nivået. Regner med det tar seg opp Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Å ta gode severdige macrobilder er ikke lett, det vet de fleste som har prøvd. Spesiellt ikke når man har dårlig tid. Og dette bærer imo de fleste bildene her preg av (og du innrømmer det vel indirekte selv også). Har sett veldig gode macrobilder fra deg før, så kapasiteten er der, men som sagt foreløpig synest jeg dette er et stykke unna det nivået. Regner med det tar seg opp Enig med deg der. Når man skal levere et blinkskudd hver dag skal man jobbe litt med seg selv også for å holde kreativiteten oppe. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Har nå fått erfare selv av macrobilder er sjukt vanskelig til tider. Særlig den fordømmade fokusen med 100mm brennvidde, 2.8 blender og null stativ.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Valget i dag ble vanskelig... Enten et teknisk godt bilde, eller sparke igang insektfotoene?Jeg gikk for teknisk kvalitet, mulig jeg kommer til å angre meg. For å se de andre bildene, følg denne linken. Jeg ønsker gjerne synspunkter. Jeg syntes du gjorde et lurt valg, jeg. Stilrent blomsterbilde med god skarphet. Tom Takk! Å ta gode severdige macrobilder er ikke lett, det vet de fleste som har prøvd. Spesiellt ikke når man har dårlig tid. Og dette bærer imo de fleste bildene her preg av (og du innrømmer det vel indirekte selv også). Har sett veldig gode macrobilder fra deg før, så kapasiteten er der, men som sagt foreløpig synest jeg dette er et stykke unna det nivået. Regner med det tar seg opp Beklager, og takk for tilliten Problemet er at jeg har skole fram til ca halv 4, og skal hjem med buss osv osv, er ikke hjemme før kl 4 og skal begynne å knipse noe da er tidspress. Når man i tillegg kun har et par kjedelige blomster å knipse så sliter man. Jeg har ikke fotografert blomster før så vet ikke helt hva som er bra. Enig med deg der.Når man skal levere et blinkskudd hver dag skal man jobbe litt med seg selv også for å holde kreativiteten oppe. Jeg har ikke interesse for annen macro enn natur, og da helst insekter, så er ikke så lett nei. Har nå fått erfare selv av macrobilder er sjukt vanskelig til tider. Særlig den fordømmade fokusen med 100mm brennvidde, 2.8 blender og null stativ.. Hehe, husk, bruk manuell fokus, litt høyere blender, f4-f8 og spe på med ISO... Må bare beklage, det kommer ikke noe bra makro fra 9., 10. eller 11. har virkelig ikke funnet noe spennende å ta bilde av men bare vent, insektene er jo ikke kommet ennå, og det er jo de som er interesante... Kanskje jeg tar meg selv i nakken å kommer meg ut om litt, så kanskje jeg får knipset noen fluer, lite interessant, men... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Gikk ikke så bra, men poster allikevell. hadde det ikke vært for denne festen hadde bildet blitt slettet ganske kjapt, men jeg får bygge opp kvaliteten ved å starte på bunn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå