P-in-P Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Topic er vel spørsmål nok. Noen som vet om slik programvare? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 aner ikke men lurer på hvorfor du vil gjøre det ? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 3 grunner: Mindre støy (min grunn) Mindre varme (som resulterer i mindre støy) Lavere strømforbruk (uviktig) Lenke til kommentar
m99 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Niks, det går ikke, men på de aller fleste harddiskene kan du endre på AAM(Automatic Acoustic Management). Søk etter HDDScan_v28.zip Dette kan av og til også gjøres i BIOS. Endret 31. mars 2008 av m99 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 3 grunner: Mindre støy (min grunn) Mindre varme (som resulterer i mindre støy) Lavere strømforbruk (uviktig) Da er det strengt tatt like effektivt å si i strøminnstillingene til Windows at maskinen skal slå seg av etter x minutter med inaktivitet. Såvidt jeg vet er det den eneste muligheten du har og, siden man ikke kan senke hastigheten. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Vel, å få ned effektforbruket var som sakt uinteressant, og å slå av er heller ikke en mulighet siden det er snakk om en server som skal gjøres stillere. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis det er en server det er snakk om så tror jeg at fysisk demping av støyen er å foretrekke, hvis du stiller AAM til maks lyddemping så halverer du gjerne ytelsen til harddisken. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Det spiller ikke noen rolle når det er en filserver/media senter til personlig bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå