superbygger Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du greier deg nok med 2*2gb med minne Mushkin brikkene er gode disse bruker jeg og er kjempefornøyd http://netshoposlo.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92493 men det fins mange andre gode brikker til lavere pris åsså men test med noen andre først, fra en venn el no sånt Lenke til kommentar
PyroM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei, jeg har et liknende problem.. Jeg satt og spilte og plutselig slo pcen seg av, og nå vil den ikke på. Jeg satt inn nytt skjermkort for noen dager siden, og har ikke hatt noen problemer hverken før installasjon eller etter (før nå). Jeg tror kanskje at pcen kan ha blitt så varm at den skrudde seg av. Jeg vet ikke om noe er ødelagt, fordi når jeg slår av og på strømmen til strømforsyningen bak, og skrur på pcen foran, går cpu-vifta én cm. I tillegg lyser en lampe på hovedkortet grønt, og lampen trenger strøm for å fungere, så da burde strømforsyninga fungere hvertfall? Må jeg kjøpe nytt HK, strømforsyning og cpu, eller? Jeg prøvde forresten å la pcen kjøle seg ned før jeg testa igjen, men den ville fortsatt ikke leve.. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 HK ditt har gått.. Tror jeg.. Lenke til kommentar
PyroM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Håper det.. det er billigst, det er bare det at en liten lampe på hovedkortet lyser, og jeg vet ikke om det hadde lyst hvis hovedkortet var ødelagt? Lenke til kommentar
PyroM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvordan kan jeg vite om det er prossesoren, hovedkortet eller strømforyningen som er ødelagt? Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du kan prøve å tjuvstarte PSU, ta en binders fra den grønneledningen på 24 pins-en til den svarte på samme kabel Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) oops. svarte på feil ting Endret 27. april 2008 av supreme2k Lenke til kommentar
PyroM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Turte ikke/skjønte ikke hva du mente , så jeg tok et voltmeter og sjekket noen ledninger fra strømforsyninga, og da gav alle ledningene på samme kontakt 12V, uansett farge på ledningen. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig, for tydligvis gir den strøm, men jeg vet ikke om den gir riktig strøm! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Turte ikke/skjønte ikke hva du mente , så jeg tok et voltmeter og sjekket noen ledninger fra strømforsyninga, og da gav alle ledningene på samme kontakt 12V, uansett farge på ledningen. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig, for tydligvis gir den strøm, men jeg vet ikke om den gir riktig strøm! For at en strømforsyning skal starte må den første få et Power-On signal fra hovedkortet. Dette gjøres ved å lage en midlertidig kobling mellom grønn ledning og hvilken som helst sort (jord) ledning. Du kan gjøre det med en binders, eller annet av metall. http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod Anbefaler deg først og fremst å sjekke at _alle_ ledninger er koblet riktig, at alle kort og lignende er plassert riktig og sitter ordentlig i. Forsikre deg også om at ditt hovedkort ikke berører bakrammen i kabinettet. Av det du sier er det enten strømforsyningen eller hovedkortet som har tatt natta, så vi starter med PSU'en: Bruk voltmeteret ditt på følgende kanal på kontakten du setter inn i ditt hovedkort: PWR_OK, pin 8 - Grå farge Hvilken avlesning får du på den før, mens og etter du har startet PC-en? Endret 27. april 2008 av Vizla Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Håper det.. det er billigst, det er bare det at en liten lampe på hovedkortet lyser, og jeg vet ikke om det hadde lyst hvis hovedkortet var ødelagt? lampen på hovedkortet mitt lyste og, men det virket ikke. Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ja det kan lyse i den grønne lampa selv om hk er gåent den indikerer at det bare står strøm tilkoblet.... Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 strømforsyningen virket ikke skikkelig men ga ut strøm. Men ikke nok strøm til å drive pc Lenke til kommentar
PyroM Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Turte ikke/skjønte ikke hva du mente , så jeg tok et voltmeter og sjekket noen ledninger fra strømforsyninga, og da gav alle ledningene på samme kontakt 12V, uansett farge på ledningen. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig, for tydligvis gir den strøm, men jeg vet ikke om den gir riktig strøm! For at en strømforsyning skal starte må den første få et Power-On signal fra hovedkortet. Dette gjøres ved å lage en midlertidig kobling mellom grønn ledning og hvilken som helst sort (jord) ledning. Du kan gjøre det med en binders, eller annet av metall. http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod Anbefaler deg først og fremst å sjekke at _alle_ ledninger er koblet riktig, at alle kort og lignende er plassert riktig og sitter ordentlig i. Forsikre deg også om at ditt hovedkort ikke berører bakrammen i kabinettet. Av det du sier er det enten strømforsyningen eller hovedkortet som har tatt natta, så vi starter med PSU'en: Bruk voltmeteret ditt på følgende kanal på kontakten du setter inn i ditt hovedkort: PWR_OK, pin 8 - Grå farge Hvilken avlesning får du på den før, mens og etter du har startet PC-en? Jeg skal prøve dette i morgen, takk for innholdsrikt svar. Lønner det seg å ta ut alt som er koblet til PSUen før jeg prøver å "tjuvstarte" den? Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Tror det kan være greit ja Lenke til kommentar
PyroM Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ok, da har jeg prøvd å tjuvstarte, og måle med voltmeter. Den ville ikke starte av tjuvkoblingen, men viste ca 5V fra grønn til svart ledning. Regner med strømforsyningen er ødelagt? Skedde ingenting spesielt da jeg koblet grønn og svart, bare en liten klikkelyd. Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Er det nok å ha psu på 350w med skjermkortet geforce 8800gt? Jeg har en dell dimension, funker det å sette på en quad core prosessor? Lga 775 kort. Endret 29. april 2008 av supreme2k Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 kan noen svare på spør mitt plz ? Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det går, men se mine speccs ( 350w er såvidt nok! ).. Så, bluescreen etc kan forekomme! Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 da har jeg fått pengene igjen fra amentio. Hovedkort og kabinett. Selv om jeg velgte å få nye deler! Men fikk i alle fall pengene. Så bestiller de siste 2 delene fra komplett :> nu skal det snart svive igjen =D Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Off, synest seriøst synd på deg.. Ventet SYKT lenge nå.. Ønsker deg LYKKE TIL med nye PC-en <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå