Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter maskinen, hovedkort lyse lyser, ingenting virker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ååki.. Men en ting: Jeg tok i CPU og alt funka, men så peeiiip det jævlig, og så tok vi den ut og inn.. Men da startet den ikke slik som din, bare viftene som virker i halvt sekund og så slår den seg av.. Noen som vet noe om det? Skjermkortet er det ikke, Ram er det ikke, CPU tror jeg ikke det er lengre.. Mer redd for at det er HK, men dette kostet 349,- da.. Men får jeg nytt av komplett siden det er så billig uten at jeg må sende det inn?

Lenke til kommentar

Ja.. 775 socket!

JEg tror det er sokkelen til HK.. Fordi, da jeg skulle ta CPU ned, glemte jeg å ta av den platgreia på cpu..(Første gang jeg hadde bygga) Forteller dette deg noe mer?

Edit: En ting til bør jeg kanskje nevne(Noe jeg ikke er stolt av).. Når PC-en ikke ville på, prøvde jeg og starte uten CPU vifte..(Ikke smart i etterkant) Men den ville ikke da starte heller.. :p Har dette noe å si når maskinen ikke var på i det heletatt?

Skal sende inn til komplett idag, men hva bør jeg sende inn?

Endret av KnowN
Lenke til kommentar

Det at du ikke tok av beskyttelsen på cpuen kan ha gjort at en av socketpinsene kan ha blitt bøyd :hmm: du kan prøve å se selv om en av de er bøyd, og er det tilfelle så kan du bare glemme å sende inn hovedkortet :thumbdown: det blir betraktet som monteringsfeil og det får du ikke garanti på :no:

Lenke til kommentar

Gjort det.. Finner ikke noe som er bøyd elns..!

Edit: Muligens en som er vekke :S Er ikke helt sikker.. men slik at jeg får sendt noe idag, Hva bør jeg sende? Cpu og HK, eller ingenting?

Endret av KnowN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...