KnowN Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 heisann! har samme problemet som deg.. Funnet ut noe? Hovedkortet lyser, viftene går rundt en halv centimeter.. Fant du ut aV noe? Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 sjekke psu og da kanskje ødelegge et til hovedkort? Du skal seff ikke teste med den samme gamle men med en ny en vettu Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 har prøvd delene på en annen psu. Hovedkortet virker jo ikke så det går jo ikke. Men det er sikkert at ram,skjermkort,lydkort etc virker. KnowN jeg tror det er strømforsyningen Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Nei da er det greit da veit du at hovedkortet har tatt natta... Det kan være at ram, skjermkort etc. har greid seg fint, det merker du når du får ny psu og hovedkort Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Ååki.. Men en ting: Jeg tok i CPU og alt funka, men så peeiiip det jævlig, og så tok vi den ut og inn.. Men da startet den ikke slik som din, bare viftene som virker i halvt sekund og så slår den seg av.. Noen som vet noe om det? Skjermkortet er det ikke, Ram er det ikke, CPU tror jeg ikke det er lengre.. Mer redd for at det er HK, men dette kostet 349,- da.. Men får jeg nytt av komplett siden det er så billig uten at jeg må sende det inn? Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du må nok sende det inn, skriv en rma forespørsel på komplett sin retur/feil side og det tar en dag el to før du får svar om evt. godkjent rma Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Men har du noe "svar" på hvorfor den ikke gå skikkelig på? Og hva bør jeg evt sende inn til komplett? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 sammenhengende langt piiiiip er som regel mangel på strøm til skjermkort men det ska ikkje stoppe viftene så.... Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vil tro det er hovedkortet som ikke klarer og gi strøm videre derfor slokner det? For, jeg må ta av og på knappen bak på strømforsyningen når jeg skal prøve å få viftene til å gå litt igjen! Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg lukter at det er et cpu/sokkel problem er det 775 socket?? Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Ja.. 775 socket! JEg tror det er sokkelen til HK.. Fordi, da jeg skulle ta CPU ned, glemte jeg å ta av den platgreia på cpu..(Første gang jeg hadde bygga) Forteller dette deg noe mer? Edit: En ting til bør jeg kanskje nevne(Noe jeg ikke er stolt av).. Når PC-en ikke ville på, prøvde jeg og starte uten CPU vifte..(Ikke smart i etterkant) Men den ville ikke da starte heller.. Har dette noe å si når maskinen ikke var på i det heletatt? Skal sende inn til komplett idag, men hva bør jeg sende inn? Endret 7. april 2008 av KnowN Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det at du ikke tok av beskyttelsen på cpuen kan ha gjort at en av socketpinsene kan ha blitt bøyd du kan prøve å se selv om en av de er bøyd, og er det tilfelle så kan du bare glemme å sende inn hovedkortet det blir betraktet som monteringsfeil og det får du ikke garanti på Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Men dette skjedde før jeg fikk start på den, men det peip.. Og så nå vil denikke starte! Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Men som jeg sa, sjekk pinsene på socketen.. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Gjort det.. Finner ikke noe som er bøyd elns..! Edit: Muligens en som er vekke :S Er ikke helt sikker.. men slik at jeg får sendt noe idag, Hva bør jeg sende? Cpu og HK, eller ingenting? Endret 7. april 2008 av KnowN Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Har du fått godkjent rma fra komplett da??? Send inn hk og cpu siden det mest sannsynlig er det som er feilen.. Men hvis en er borte så er jo problemet løst, da er det bare å kjøpe nytt hk... Endret 7. april 2008 av superbygger Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Emm.. Fortelle meg hva RMA er helt bokstavlig? Ringte til de idag og forklarte de og de sa jeg skulle sende inn HK! Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 pip kan være koblingsfeil sjekk det. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Har kobla alt fra og så på igjen .. Ingenting funker.. Sender CPU og Hovedkort inn til Komplett.no og så får de vurdere om jeg har ødelagt det eller de, Lenke til kommentar
kristiboy Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 jepp, lykke til Ser ut som om det er min strømforsyning som er feilen her. Har sendt inn idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå