Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter maskinen, hovedkort lyse lyser, ingenting virker

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg en helt ny pc i deler fra Amentio.no. Det første jeg opplevde etter å ha bygget PC-en var at viften gikk en halv runde så sluknet alt. Ingenting får strøm, viftene går ikke rundt, ingenting sviver.

Jeg ga den til en som er flink med pc. Han sa at sannsynligvis var hk gått.

Jeg fikk nytt hk, ingenting skjedde. Ny prosessor, ingenting skjedde.

Tror dere at det kan være strømforsyningen som det er prod feil med, slik at den ødelegger hovedkortet?

Har prøvd i nytt kabinett også, men tror det nye hk er gått.

Så jeg må nok ha nytt kabinett(strømforsyning) + nytt hk.

Ramm og skjermkort er testet og virker. Noen som tror at det kan være noe annet enn STRØMFORSYNING OG HOVEDKORT?

-kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så mangt som kan være grunnen! Har du/han som bygget husket å sette "avstandstykker" mellom hovedkort og kabinett slik at dere ikke får en kortsluttning av hovedkortet? Har dere gått over alle kabler? Har dere testet stømforsyningen på en annen maskin? Har dere satt inn både 4-pin og 20/24-pin strømkontaktene til hovedkortet skikkelig? Tror forresten ikke du trenger nytt kabinett heller, sjelden dette er grunnen til problemer.

Det er utrolig mye som kan gå galt under bygging, men som regel går alt bra :)

Anbefaler dere å ta en titt her!

Lykke til!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Det er så mangt som kan være grunnen! Har du/han som bygget husket å sette "avstandstykker" mellom hovedkort og kabinett slik at dere ikke får en kortsluttning av hovedkortet? Har dere gått over alle kabler? Har dere testet stømforsyningen på en annen maskin? Har dere satt inn både 4-pin og 20/24-pin strømkontaktene til hovedkortet skikkelig? Tror forresten ikke du trenger nytt kabinett heller, sjelden dette er grunnen til problemer.

Det er utrolig mye som kan gå galt under bygging, men som regel går alt bra :)

Anbefaler dere å ta en titt her!

Lykke til!

Hei. Vi har sjekket alt det. Vi har ikke sjekket strømforsyning på annen maskin. Jeg kjøpte kabinett med strømforsyning, så sender hele det inn på reklamasjon. Vil ikke ta sjansen å teste strøm forsyning på annen maskin pga risiko for å skade den PC-en. Jeg trenger nytt hovedkort siden det ikke virket på annen strømforsyning. Det må vel være min strømforsyning som er gal.

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg hadde problemer med en maskin jeg og bygde, der var det hovedkortet som ikke tålte cpuen. Noen minutter etter att jeg startet maskinen opp for første gang ble den svart.

Det var en AMD Athlon 64 X2 6000 prossesor og MSI K9A2 CF hovedkort. Jeg fikk byttet hovedkortet til et MSI K9A2 Platinum og da funket det helt fint.

Lenke til kommentar
prøv en annen psu for gudsskyld! og du trenger ikke ta ut noe får å teste en annen.. den kan ligge løs ved siden av maskinen..

Jeg kan da ikke prøve et annen psu når HOVEDKORTET ER DEFEKT!

Hvis du trykker "Svar" på den posten du svarer på, så ser det ikke ut som om det er du selv som sier det du svarer på. Sånn du har skrevet det her ser det ut som om du er schizofren og krangler med deg selv, mens det egentlig er BoC_Santacruz du skriker til :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...