simenfsf Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Heisann. Har nå fått beskjed om fra verkstedet som jeg sendte min 17" inn til at hele laptopen var knust da de fikk den, og uheldig for meg så er det ingen som tar på seg skyld. Så heter mye om og men, og mye banning, så er jeg da på jakt etter ny laptop. Jeg er på jakt etter en 14/15" som har ok vekt, helst veldig god batteritid og lite varme. Betaler helst noe rundt 7000,- eller mindre, kan gå litt høyere hvis det gir mye bedre ytelse. Den forrige jeg hadde var en HP dv9005ea, som jeg var svært lite fornøyd med. Masse driver problemer og dårlig byggekvalitet og ekstrem varmeutvikling. Smeltet tross alt hovedkortet to ganger. Noen som kan anbefale en god laptop til meg? Skal stort sett brukes til film og serier via VGA/TV, musikk og standard nettbruk. Spiller ikke mye pc spill lenger uansett, men liker å ha OK muligheter for bilderedigering i Photoshop. Greit med god prosessor og ram da jeg hater PC-er som er treige. Tusen takk for alle tips! Jeg er sålangt fortapt i laptopjungelen, og ingen lianer å klamre meg til! Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg ville gått for en i business-seriene til enten Lenovo eller HP. Disse er regnet for å være de beste bærbare med god byggedesign (lite støy og varme). I prisklassen rundt 7000 kroner har du Lenovo R61 som finnes både med 14.1" og 15.4" skjerm. HP har 6710b med 15.4" og 6510b med 14.1 Personlig hadde jeg nok tatt en Lenovo R61 med 14.1 skjerm pga. mindre størrelse og lavere vekt. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg ville gått for en i business-seriene til enten Lenovo eller HP. Disse er regnet for å være de beste bærbare med god byggedesign (lite støy og varme). I prisklassen rundt 7000 kroner har du Lenovo R61 som finnes både med 14.1" og 15.4" skjerm. HP har 6710b med 15.4" og 6510b med 14.1 Personlig hadde jeg nok tatt en Lenovo R61 med 14.1 skjerm pga. mindre størrelse og lavere vekt. Skal sjekke ut de. Har forsåvidt litt imot HP akkuratt nå, familien har 3 stk av dem, alle I Pavillion serien (2k, 6k og 9k seriene) og alle har varmeproblemer og generelt dårlig byggekvalitet. To av de har vært på service. Er også ute etter maskiner jeg kan kjøpe i butikk, med tanke på levering hvis det skjer noe feil. Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Sjekket ut Lenovo R61 og var ikke videre begeistret. Likte ikke designet, syns det så rett og slett stygt og kjipt ut, og oppløsningen på de jeg så på var ikke imponerende. HP maskinen var så og si fysisk lik den jeg hadde, og er skeptisk til kvaliteten der da jeg har hatt en med samme design før, som ble slarkete og dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå