bjoe-nor Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har et lite problem med å få til apostrofer og trykktegn på bokstaver! Tidligere har jeg gjort dette som normalt, med Alt Gr + "apostrof-tasten" (samme tast som inneholder back-slash og trykktegn til å ha over bokstaver for å legge trykk på dem). Noen som vet hvordan jeg får fikset dette? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har du prøvd med Ctrl + Alt + tasten? Klarer du å skrive @ ved hjelp av Alt Gr? Lenke til kommentar
bjoe-nor Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har prøvd med Ctrl + Alt + tasten, men det fungerer ikke. Det som er merkelig er at Alt Gr + 2 gir alfakrøll (@) som vanlig, så da er det rart at Alt Gr ikke fungerer med den andre tasten.. Noen løsning, anyone? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Fungerer den tasten i det hele tatt da? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Etterfulg CTRL+ALT+´ med et trykk på mellomromtasten så ordner det seg nok. Forøvrig er ´ en akkutt aksent, ikke apostrof ('). Apostrofen finner du to taster under. Endret 31. mars 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hei. Jeg har opplevd akkurat det samme problemet i det siste. Alt Gr-tasten fungerer fint til alt annet enn aksanttegn (Alt Gr + \ = e, ikke é). Ctrl+Alt løser det heller ikke. Jeg har sjekket skrifttype, inndataspråk og det som er av innstillinger, men det er ikke mulig å finne en løsning. For øvrig: Shift + \ = è. Alt Gr + \ to ganger = ´´ Ctrl + Alt + \ med mellomromstasten gir mellomrom. Vista SP1. Ole Endret 8. mai 2008 av Slettet-ZyWaQ24q Lenke til kommentar
Arne_I Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei. Jeg har opplevd akkurat det samme problemet i det siste. Alt Gr-tasten fungerer fint til alt annet enn aksanttegn (Alt Gr + \ = e, ikke é). Ctrl+Alt løser det heller ikke. Jeg har sjekket skrifttype, inndataspråk og det som er av innstillinger, men det er ikke mulig å finne en løsning. For øvrig: Shift + \ = è. Alt Gr + \ to ganger = ´´ Ctrl + Alt + \ med mellomromstasten gir mellomrom. Vista SP1. Ole Hei! Hadde nettopp tilsvarende problem med @ (Alt Gr + 2) på en ny Dell Latitude D630. Fant et tips på et annet forum: Nvidia Hot Keys har "tatt" denne tastekombinasjonen. Hvis du har NVIDIA, sjekk nView Desktop Manager - nView properties - Hot Keys. Arne_I Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå