Gå til innhold

Alt Gr + apostrof-tasten funker ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med å få til apostrofer og trykktegn på bokstaver! Tidligere har jeg gjort dette som normalt, med Alt Gr + "apostrof-tasten" (samme tast som inneholder back-slash og trykktegn til å ha over bokstaver for å legge trykk på dem). Noen som vet hvordan jeg får fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd med Ctrl + Alt + tasten, men det fungerer ikke. Det som er merkelig er at Alt Gr + 2 gir alfakrøll (@) som vanlig, så da er det rart at Alt Gr ikke fungerer med den andre tasten.. Noen løsning, anyone?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-ZyWaQ24q

Hei.

Jeg har opplevd akkurat det samme problemet i det siste. Alt Gr-tasten fungerer fint til alt annet enn aksanttegn (Alt Gr + \ = e, ikke é). Ctrl+Alt løser det heller ikke. Jeg har sjekket skrifttype, inndataspråk og det som er av innstillinger, men det er ikke mulig å finne en løsning.

For øvrig: Shift + \ = è.

Alt Gr + \ to ganger = ´´

Ctrl + Alt + \ med mellomromstasten gir mellomrom.

Vista SP1.

Ole

Endret av Slettet-ZyWaQ24q
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei.

Jeg har opplevd akkurat det samme problemet i det siste. Alt Gr-tasten fungerer fint til alt annet enn aksanttegn (Alt Gr + \ = e, ikke é). Ctrl+Alt løser det heller ikke. Jeg har sjekket skrifttype, inndataspråk og det som er av innstillinger, men det er ikke mulig å finne en løsning.

For øvrig: Shift + \ = è.

Alt Gr + \ to ganger = ´´

Ctrl + Alt + \ med mellomromstasten gir mellomrom.

Vista SP1.

Ole

Hei!

Hadde nettopp tilsvarende problem med @ (Alt Gr + 2) på en ny Dell Latitude D630. Fant et tips på et annet forum: Nvidia Hot Keys har "tatt" denne tastekombinasjonen. Hvis du har NVIDIA, sjekk nView Desktop Manager - nView properties - Hot Keys.

Arne_I

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...