Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger ny vannpumpe på bilen, hvor er det billig?

Anbefalte innlegg

Jeg har en mitsubishi Lancer 1,3 gli, 94-model. Og så har vannpumpen røket, jeg var på mitsubishi- verksted og spurte hvor mye det ville koste for å reparere den. Og da sa de rundt 6500 kr. Så lurer jeg på om det er noen av dere som vet hvor jeg eventuelt kan få det billigere. Jeg bor i bergen hvis det er noen som ville vite..

Takker for alle svar!

Endret av denix89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varmepumpe? Er ikke det noe man monterer på hus?

Mener du kanskje kupévifte, vannpumpe eller varmeapparatregister?

Uansett er ikke 6500,- en voldsom pris synes jeg. Hvis delen koster 2000, eventuelle væsker, reimer og annet materiell kommer på en tusenlapp, så er det bare 4 timers arbeid.

Det kan fort ta såpass å bytte varmeapparatregister eller vannpumpe. Spørsmålet er jo selvfølgelig om det er delen eller arbeidet som er det dyreste elementet i den prisen du har fått oppgitt.

Hvis du ikke har anledning til å gjøre jobben selv må du jo uansett få et verksted til å gjøre det - og i så fall bør du forhøre deg litt rundt hos f.eks Mekonomen og SnapDrive.

Lenke til kommentar

Vannpumpa på disse er festebrakketen til løpehjul og strammehjul til reg.reima. Derfor er det greit og bytte det i samme slengen når du først har alt oppe. Simmeringen på kam og veiv pleier også og lekke på disse så de er sikkert med i prisen. I så fall er prisen helt ok.

Du kan jo kjøpe pumpa selv og bytte den, men anbefaler og ta med reg.reim i samma slengen. Det er litt skruing og 2-3 halvkjipe skruer. Husk og få med o-ringen til vannpumpa!

Lenke til kommentar

Bytta du reg.reim selv klarer du det.. Alt må opp igjen..

Typisk eksempel på hvorfor man alltid bør ta med vannpumpa når man bytter reg.reim. Slippe og betale for jobben 2 ganger...

MEN.. Vannpumpa de går ikke på reg.reima(men sitter bak fordet) pluss at det er en mitubishi hvor ting sjeldent ryker så du er unnskyldt...

Ring til et par verksteder og hør om pris på kun vannpumpe bytt. Si at alt annet er nytt så kun vannpumpe. Hvis reg.reim jobben er gjort på et verksted så hør om pris og spør om og få noe av det dekka. De bør ha sjekka pumpa når de utførte den jobben der...

Lenke til kommentar

Det var ikke jeg som bytte den. Det var et verksted.... Og det er litt vanskelig å gå tilbake dit, fordi det er på sørlandet. Men jeg har ringt litt rundt og spurt om pris og den kommer på litt over 3000 kr. De verkstedene jeg har snakket med syntes det var litt rart at de ikke hadde bytet den. Og jeg fikk heller ikke spørsmål om å bytte dem?

Endret av denix89
Lenke til kommentar

Dårlig av verkstedet, for den pumpa var sikkert ikke god da heller. Ulyder i fra lager, og/eller dårlig trykk hadde kosta dem lite å sjekke når de hadde alt oppe. i alle fall så ville det spart deg for mye, da du bare måtte betalt for pumpe og litt mer arbeid.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...